Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@04:55:27 GMT

بازرسان انتخابات اصل بیطرفی را رعایت کنند

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۳۰۴۴۰

بازرسان انتخابات اصل بیطرفی را رعایت کنند

حسن ابراهیمی روز دوشنبه در جلسه با اعضای هیات بازرسی شهرستان‌های گناوه و دیلم افزود: هیات بازرسی باید مراقب باشد اگر فردی به عنوان اعضای بازرسی شعب انتخاب شد نباید در ستاد کاندیدایی رفت وآمد کند و ظلم است که از فردی که حامی نامزدی است به عنوان بازرس استفاده شود.

وی اظهار داشت: اخلاق و قانون حکم می‌کند که بازرسان از هیچ کاندیدایی جانبداری نداشته و بیطرف باشند و مردم هر کس را انتخاب کردند به آن احترام بگذاریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابراهیمی با بیان اینکه باید مطابق با تاکیدهای رهبری و رئیس جمهوری زمینه مشارکت حداکثری مردم را در انتخابات فراهم کنیم، گفت: وظیفه داریم جدا از بازرسی بر حسب تکلیف در این زمینه تلاش و از آرای مردم با  نظارت بر حسن اجرای جریان انتخابات صیانت کنیم.

رئیس هیات بازرسی انتخابات  استان بوشهر  افزود: هرگونه تخلف ستاد و کاندیدی را هرچند کوچک هم باشد به دقت رصد و در نقاط ممنوعه‌ای که تبلیغات ممنوع است تذکر دهید و مستند کنید.

وی بیان کرد: هیات بازرسی و بازرسان همکاری و تعامل جدی با نمایندگان فرماندار و هیات نظارت داشته باشند.

معاون دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری بوشهر گفت: باتوجه به اینکه بزرگ ترین رخداد سال جاری در دوم اسفند رقم خواهد خورد تمهیدات و برنامه‌ریزی لازم توسط هیات بازرسی استان برای برگزاری انتخابات باشکوه یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اندیشیده شده‌است.

عسکر زارعی افزود: ۱۱ بازرس ویژه برای استان بوشهر مشخص شده که ۲ تن از آنان مربوط به شهرستان گناوه و دیلم است.

وی گفت:  ۷۲۰ شعبه اخذ رای در کل استان بوشهر پیش‌بینی شده‌است که در تمامی این شعب بازرس مستقر می‌شود.

زارعی بیان کرد: وظیفه بازرسان نقش پیشگیرانه از تخلفات و رفع آنهااست و مچ‌گیری نیست.

وی  گفت: انتظار و توقع وزارت کشور از هیات بازرسی تسلط و اشراف و مطالعه  قانون است که باید اهتمام جدی شود.

در استان بوشهر بیش از  ۷۸۳ و ۳۳۳ نفر شامل ۴۲۰هزار مرد و ۳۶۳هزار نفر زن واجد شرایط رای دادن هستند که از این شمار ۲۹۴ هزار نفر در حوزه انتخابیه  بوشهر، گناوه و دیلم، ۲۱۲ هزار نفر در حوزه انتخابیه دیر، کنگان، جم و عسلویه، ۱۶۹ هزار در حوزه انتخابیه شهرستان دشتستان و ۱۰۸ هزار نفر در حوزه شهرستان‏های دشتی و تنگستان هستند.

شمار نامزدهای تایید صلاحیت شده یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در چهار حوزه انتخابیه این ۱۰۱ نفر بود که  تاکنون ۱۱ نفر انصراف داده‌اند و ۹۰ نامزد از (پنجشنبه ۲۴ بهمن ماه) فعالیت‌های تبلیغاتی خود را آغاز کردند.

استان بوشهر با یک میلیون ۱۶۰ هزار نفر جمعیت دارای چهارکرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی که یک حوزه آن بوشهر، گناوه و دیلم است.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قرار دارد.

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا استان بوشهر انتخابات تبلیغات مجلس شورای اسلامی همکاری و تعامل انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه هزار نفر در حوزه گناوه و دیلم هیات بازرسی استان بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۳۰۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موضوع عفاف و حجاب از ارزش‌های ملی، مذهبی و سنتی ماست

به گزارش حوزه جامعه خبرگزاری تقریب، احمد وحیدی وزیر کشور در حاشیه نشست هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: موضوع عفاف و حجاب از ارزش‌های ملی، مذهبی و سنتی ماست و غالب بانوان ما خود را متعهد می‌دانند و درصد اندکی رعایت نمی‌کنند که با تذکر رعایت می‌شود؛ بین آنها نیز تعداد انگشت‌شماری هستند که ممکن است مقابل قانون مقاومت کنند و فراجا طبق وظایف قانونی‌اش موضوع را به مراجع قضایی ارسال می‌کند. 

وی افزود: فراجا نیروهای خود را توجیه کرده که بین کسی که اهمال دارد و کسی که تلاش بر قانون‌گریزی دارد، تفاوت قائل باشد.

وحیدی گفت:‌ این کار از وظایف ذاتی فراجا به عنوان ضابط قوه قضاییه است و اگر مشکلی باشد، باید به مرجع قضایی ارجاع دهند.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: جلسات خوبی با مقامات پاکستانی داشتیم و نظرات دو طرف بر ضرورت برقراری امنیت بین دو کشور، یکی بود و نظرها این‌گونه بود که جریانات تروریستی هدایت‌شده‌ی سرویس‌های اطلاعاتی خارجی هستند. هم‌چنین توافقات خوبی در برخورد با گروهک‌های تروریستی و هماهنگی‌های اطلاعات صورت گرفت.

وحیدی درباره انتخابات مجلس نیز بیان کرد: دور دوم انتخابات در 21 اردیبهشت و در 22 حوزه برگزار می‌شود؛ از این 22 حوزه، در 8 حوزه که شامل تهران هم می‌شود انتخابات به‌صورت تمام‌الکترونیکی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وزیر کشور: فراجا نیرو‌های خود را در برخورد با بی حجابی توجیه کرده
  • ۱۲۹۵ داوطلب از شهرستان گناوه در آزمون سراسری شرکت می کنند
  • موضوع عفاف و حجاب از ارزش‌های ملی، مذهبی و سنتی ماست
  • مرحله دوم انتخابات مجلس در ۸ حوزه به صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود
  • وزیر کشور: فراجا نیرو‌های خود را توجیه کرده که بین اهمال‌کنندگان و ساختارشکنان تفاوت قائل شوند
  • اظهارات جدید وزیر کشور درباره گشت ارشاد، حجاب و توجیه نیروهای فراجا
  • پرونده ۲ هزار نانوایی متخلف به تعزیرات حکومتی البرز ارجاع شد
  • جشنواره فوتسال دانش‌آموزان دختران استان بوشهر برگزار شد
  • طرح جدید اتاق اصناف / منتظر این بازرسان باشید
  • بازرسان اعماق دریا