Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-03-28@23:53:55 GMT

افزایش شعبات اخذ رای در شهر قدس

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۳۰۴۶۲

افزایش شعبات اخذ رای در شهر قدس

عضو هیات نظارت بر انتخابات شهرستان قدس با اشاره به افزایش تعداد شعبات اخذ رای گفت: رعایت حق الناس در تمامی مراحل انتخابات از وظایف ماست و هرکس از فیلتر شورای نگهبان عبور کند، مورد احترام است و کسی که توسط مردم رای آورد، نماینده قانونی مردم است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه خبری تهران نیوز، صادق مهماندوست، عضو هیات نظارت بر انتخابات شهرستان قدس در جلسه مشترک نمایندگان فرماندار و ناظرین مسئول و مسئولین دستگاه های احراز هویت به منظور هماهنگی امور مربوط به انتخابات که با حضور مسئولین هیات نظارت بر انتخابات و معاونین فرماندار در سالن فرهنگ و هنر باغ ملی شهرستان قدس، با اشاره به اهمیت جایگاه شورای نگهبان در امر انتخابات اظهار داشت: مطابق با اصل ۹۹ قانون اساسی به صراحت جایگاه شورای نگهبان در نظارت بر انتخابات بیان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انتخابات مقوله ای مهم است و دست اندرکاران انتخابات ملزم به رعایت قانون هستند و نباید با سلایق شخصی عملی انجام دهند.وی افزود: هر یک عوامل انتخابات جایگاه تعریف شده و مشخصی دارند و در صورت مشاهده تخلفی در شعبه، ناظر مسئول موظف به ارائه تذکر به نماینده فرماندار است.

  مهماندوست با اشاره به تعداد شعبات اخذ رای بیان داشت: تعداد ۱۲۶ شعبه و ۱۷ ناحیه و هر ناحیه یک سر ناظر و در هر شعبه یک ناظر مسئول در نظر گرفته شده است و اشراف به قوانین و تلاش در جهت اجرای انتخابات سالم و منظم و رعایت شئونات اخلاقی از مسائل مهم ناظرین و مجریان در امر انتخابات است.   عضو هیات نظارت بر انتخابات شهرستان قدس تصریح کرد: رعایت حق الناس در تمامی مراحل انتخابات از وظایف ماست و هرکس از فیلتر شورای نگهبان عبور کند، مورد احترام است و کسی که توسط مردم رای آورد، نماینده قانونی مردم است.   به گزارش تهران نیوز، در انتخابات سال جاری تعداد ۶ شعبه به شعبات اخذ رای در شهرستان قدس اضافه شده و از ۱۲۰ شعبه به ۱۲۶ شعبه افزایش یافته است. یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان روز جمعه ۲ اسفند برگزار می شود.

منبع: دانا

کلیدواژه: شعبات اخذ رای شورای نگهبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۳۰۴۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر فوری سخنگوی شورای نگهبان درباره لایحه عفاف و حجاب

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان، با اشاره به آخرین وضعیت فرآیند بررسی لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان گفت: این لایحه چندین مرتبه میان مجلس و شورای نگهبان در رفت‌وآمد بوده و آخرین اصلاحات این لایحه نیز در جلسه شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفت.

وی در گفتگو با ایسنا، با بیان اینکه «لایحه عفاف و حجاب هنوز به تایید شورای نگهبان نرسیده است»، اظهار کرد: لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شده‌ است و پس از اصلاح و رفع ایرادات از سوی مجلس، مجدداً در شورای نگهبان آن را بررسی می‌کنیم.

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به پرسشی درباره طرح ادعایی از سوی یکی از نمایندگان مجلس مبنی بر اینکه «تمام ارکان نظام برای جریمه بی حجابی به جمع‌بندی رسیدند» با تاکید بر اینکه تهیه، تدوین و تصویب طرح‌ها و لوایح بر عهده دولت و مجلس است و ما ورودی به مباحث کارشناسی نمایندگان نداریم، عنوان کرد: ایراداتی که نسبت به لایحه عفاف و حجاب داشتیم نیز همین موارد را شامل می‌شود. ما در اظهارنظر نسبت به مصوبات وارد مباحث کارشناسی مجلس نمی‌شویم بلکه در جاهایی که مصوبه خلاف شرع و قانون اساسی باشد، ورود می‌کنیم.

۱۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1888941

دیگر خبرها

  • لایحه عفاف و حجاب دوباره به مجلس برگشت داده شد
  • لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات دوباره به مجلس برگشت داده شد
  • شورای نگهبان لایحه عفاف و حجاب را به مجلس بازگرداند
  • لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات دوباره به مجلس برگشت داده شد
  • خبر فوری سخنگوی شورای نگهبان درباره لایحه عفاف و حجاب
  • استقرار ۵ شعبه رسیدگی به تخلفات در ماه رمضان/ ۳۰ واحد صنفی متخلف در ایام نوروز پلمب شد
  • زمان برگزاری اولین انتخابات فوتبال در سال 1403
  • هیات نظارت متا خواستار حذف ممنوعیت کلمه «شهید» شد
  • شریعتی: پایگاه رأی قالیباف در انتخابات شرکت نکرد/ اگر شورای نگهبان و رئیسی بیعت کنند، اصول‌گرایان هم در انتخابات بعدی رای نمی دهند
  • شکست پروژه تندروها علیه روحانی در سال ۱۴۰۲ /سالی سخت تر از دوران ریاست جمهوری!