Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام ایمانی مقدم گفت: همایش ملی «علل و پیامدهای فرهنگ فقر و فقرزدایی در سیره امیرالمومنین(ع) با نگاه درون دینی» در استان مرکزی برگزار می شود.

حجت الاسلام «مهدی ایمانی مقدم» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک، گفت: همایش ملی «علل و پیامدهای فرهنگ فقر و فقرزدایی در سیره امیرالمومنین(ع) با نگاه درون دینی» 15 مردادماه سال ۹۲ مقارن با عید سعید غدیر خم در دانشگاه آزاد اسلامی حول سه محور علت پیدایش فرهنگ و فقر، پیامدها و آسیبهای فقر در جامعه و راهکارهای اصلاح فرهنگ فقر در جامعه برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان مرکزی با بیان اینکه زمان ثبت نام همایش از امروز ۲۸ بهمن در سایت همایش نگار به آدرس اینترنتی WWW.spconf.uast.ac.ir آغاز شده و افزود: علاقمندان و نخبگان تا اول اردیبهشت سال ۹۹ فرصت دارند چکیده مقالات و تا ۲۰ تیرماه 99 اصل مقاله خود را ارسال کنند در پایان از ۱۰ مقاله برتر تجلیل به‌عمل می‌آید.

 

وی با اشاره به  فرصت ۱۵ روزه داوری تا ۵ مرداد، ادامه داد: ۳ پیش نشست برای این همایش در نظرگرفته شده که اولین آن همزمان با۱۳ رجب با حضور حجت الاسلام استاد رفیعی قزوینی برگزار می‌شود.

 

این مقام مسئول اظهار کرد: در سال‌های اخیر مهمترین بحثی که با آن مواجه بودیم و مباحث اقتصادی و معیشتی بوده و عمده مسائل در این محور تجمیع شده است از طرفی تاکیدات مقام معظم رهبری بر بحث رونق تولید اقتصاد مقاومتی توجه به اصلاح الگوی مصرف نشان می دهد که اقتضای نظام بر مبنای معیشت است.

 

حجت الاسلام ایمانی مقدم گفت: در دین اسلام بین دیانت و اقتصاد پیوند مستقیم تعریف شده است آنجا که پیامبر می فرماید فرق ریشه کفر و بی دینی است و کفر مظهر بدی‌ها و نابسامانی ها است.

 

کاهش آسیب‌های اجتماعی و مسئله اقتصادی

 

وی با بیان اینکه بحث اول اجتماعی ما مسئله معیشت و جبهه اول دشمنی های دشمن جبهه اقتصادی و بحث تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی است افزود: کاهش آسیب‌های اجتماعی و مسئله اقتصادی هدف از برگزاری این همایش است.

 

مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان مرکزی ادامه داد: با توجه به اینکه قاطبه مردم کشور از مریدان و ارادتمندان امام علی علیه السلام هستند مقرر شده تا این همایش به صورت ریشه ای تر به عنوان فرهنگ فقر بررسی شود؛ چیزی که باعث ایجاد فقر می شود و نگاه تحلیلی به ریشه‌های فقر و اصلاح نگاه انسان ها و جامعه به مسئله زهد، کارکردهای خانواده، رسالتهای مدیران نظام، نگاه همه جانبه به آن چیزی که باعث می‌شود فرهنگ فقر در جامعه نهادینه شود و گاهی حتی مقدس شمرده می‌شود.

 

ایمانی مقدم گفت: در روایات متعدد فقر نه تنها نشانه کمال نیست بلکه نشانه عقب رفت اجتماعی و فردی تلقی شده و اصلاح معیشت و رونق اقتصاد و اصلاح مصرف به عنوان یک جامعه مومنانه تعریف شده است.

 

وی حامیان این همایش را نماینده ولی فقیه در استان مرکزی، بنیاد بین‌المللی غدیر، دفتر نهاد مقام معظم رهبری دانشگاه‌ها، دانشگاه اراک، آزاد، پیام نور و دانشگاه علمی کاربردی، اداره کل دادگستری استان، پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی و اندیشکده امام خمینی در استان دانست.

 

پایان پیام/87

منبع: شبستان

کلیدواژه: فقرزدایی فقر فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی دفتر نهاد مقام معظم رهبری استان مرکزی برگزار می شود فقر در جامعه حجت الاسلام دانشگاه ها همایش ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۳۰۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش بین‌المللی شعر عربی رضوی در هویزه برگزار می‌شود

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، نخستین جلسه هماهنگی برگزاری همایش‌های شعر رضوی (عربی و فارسی) از سری برنامه‌های چهاردهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان عربی (یادمان دعبل خزاعی) در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برگزار شد. 

در این جلسه، شهرستان هویزه به عنوان اولین شهرستان برگزار کننده همایش بین‌المللی شعر عربی رضوی، میزبان شاعران، مهمانان ویژه و علاقه‌مندان به شعر عربی خواهد بود. این همایش ساعت ۲۰ جمعه ۷ اردیبهشت در مجتمع فرهنگی فدک شهرستان هویزه برگزار می‌شود.

گفتنی است، چهاردهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان عربی به دبیری سیدشبر محسنی حسین‌پور با هدف استفاده از ابزار مؤثر و زبان گویای شعر در جهت ترویج معارف دینی و رضوی، ایجاد جریان تولید محتوا در حوزه شعر رضوی از طریق برگزاری سلسله نشست‌های نقد و بررسی و محافل شعر و حمایت از شاعران آیینی کشور به ویژه شاعران جوان برگزار می‌شود. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • همایش بین‌المللی شعر عربی رضوی در هویزه برگزار می‌شود
  • ثبت نام اولین دوره مسابقات گل کوچک محلات استان مرکزی تمدید شد
  • خبر‌هایی از بررسی فرهنگ وقف در همایش متولیان بقاع متبرکه در دامغان
  • همایش پویش حامیان آب در گلپایگان
  • همایش فصلی اوج هنر برگزار شد
  • همایش آموزش پزشکی با شعار «از کلاس درس تا عرصه» برگزار می شود
  • همایش پیاده روی خانوادگی در دهدشت
  • همایش بزرگ دوچرخه سواری در آبیک برگزار می‌شود
  • برگزاری پیش نشست همایش بین المللی ۷۵ سال اشغالگری در فلسطین
  • اولین همایش بین‌المللی «غزه زنده است» در دانشگاه الزهرا (س) برگزار می‌شود