Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@09:52:18 GMT

۱۲۰۰ همیار طبیعت در منابع طبیعی گرمسار جذب شدند

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۳۰۶۷۰

۱۲۰۰ همیار طبیعت در منابع طبیعی گرمسار جذب شدند

اسماعیل عرب معصومی در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه یک هزار و ۲۰۰ نفر همیار طبیعت برای منابع طبیعی در گرمسار جذب شدند، ابراز داشت: هدف از به‌کارگیری این افراد احیا، توسعه، ترویج و تبدیل فرهنگ منابع طبیعی به معارف عمومی است.

وی بابیان اینکه کار آموزش این افراد از اول اسفندماه آغاز می‌شود، افزود: قطعاً با توجه به گستردگی منابع طبیعی حفاظت از آن به‌تنهایی میسر نیست و این نیازمند مشارکت جوامع محلی و اقشار مختلف مردم است که بهترین راه به‌کارگیری آن استفاده از دانش آموزان خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره منابع طبیعی گرمسار بابیان اینکه برنامه‌های متنوعی با حضور همیاران طبیعت در هفته درختکاری تدارک دیده‌شده است، ابراز داشت: یکی از اقدامات موردنظر ویژه این ایام جلب مشارکت فعال همه اقشار جامعه در کاشت نهال هم‌زمان با سراسر کشور خواهد بود.

عرب معصومی بابیان اینکه بی‌توجهی به محیط‌زیست، تخریب منابع طبیعی و تغییر در اراضی کشاورزی مشکلاتی نظیر ریز گردها و پیش روی بیابان را به دنبال داشته است، در ادامه تصریح کرد: برای جبران این نواقص می‌بایست به ایجاد تعادل در طبیعت پرداخت که بهترین راهکار آن به‌کارگیری مشارکت مردمی در عرصه منابع طبیعی است.

وی بابیان اینکه استفاده از تشکل‌ها، دانش آموزان، پایگاه‌های بسیج در روستاها و شهرها برای هفته منابع طبیعی در دستور کار است، افزود: معتقدیم منابع طبیعی به همه آحاد مردم تعلق دارد لذا برای دست‌یابی به اهداف موردنظر قطعاً به همراهی همه گروه‌ها نیازمند هستیم.

کد خبر 4855056

منبع: مهر

کلیدواژه: همیاران طبیعت گرمسار انتخابات 98 دهه فجر راهپیمایی 22 بهمن بارش برف بوشهر ایلام انتخابات مجلس شورای اسلامی قزوین انقلاب اسلامی ایران شهرکرد تعطیلی مدارس گرگان قاسم سلیمانی بیرجند منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۳۰۶۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکسازی ۲ هکتار از زمین‌های محور قصرشیرین به خسروی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، معاون سیاسی اجتماعی فرماندار قصرشیرین در حاشیه این مراسم با گرامیداشت روز هوای پاک گفت: منابع طبیعی متعلق به همه مردم است و باید در راستای حراست و حفاظت از منابع طبیعی این سرمایه خدادادی تلاش کرد.
مراد باباخانی افزود: اهمیت و توجه به طبیعت و منابع خدادادی محیط زیست یک وظیفه است و باید به فرهنگ عمومی تبدیل شود.
وی افزود: اگرچه اقلیم قصرشیرین گرم و خشک است، اما دارای خاک مرغوب و حاصلخیز و و منابع آبی خوبی است که می‌توان از آن برای کاشت هرچه بیشتر درختان بهره گرفت.

دیگر خبرها

  • مشارکت منابع طبیعی و آبخیزداری استان و مرکز آموزش قدس سپاه همدان برای تولید و کاشت نهال
  • پویش کاشت ۱۵۰۰ اصله نهال زالزالک در پیرانشهر
  • آیین نامه طبیعت‌گردی ابلاغ شد/ آفرودسواران ساماندهی می‌شوند
  • آیین‌نامه طبیعت‌گردی ابلاغ شد/ آفرودسواران ساماندهی می‌شوند
  • آیین‌نامه طبیعتگردی منتشر شد/ تدوین دستورالعمل نظارت بر آفرودسواری
  • تعیین تکلیف اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس
  • لطفا طبیعت را جارو نکنید!
  • پاکسازی ۹۱۲ هکتار از اراضی خراسان رضوی با مشارکت مردم
  • پاکسازی ۲ هکتار از زمین‌های محور قصرشیرین به خسروی
  • خطر دستبرد به طبیعت با برداشت بی رویه گیاهان دارویی!