Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخست‌وزیر پاکستان گفت: پناهگاه‌های طالبان در پاکستان نیست؛ امکان دارد که قبلاً پناهگاهی بوده، اما هم اکنون کمپ‌های مهاجرین هستند و هزاران مهاجر در آن‌ها زندگی می‌کند. به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، عمران‌خان نخست وزیر پاکستان با سخنرانی در کنفرانس بین المللی مهاجرین افغانستان در اسلام‌آباد اظهار داشت: ۲۰ سال گذشته برای مردم پاکستان بسیار سخت بود با این وجود از مهاجران افغانستانی میزبانی کردیم و این میزبانی ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: فرزندان مهاجرین افغانستانی در پاکستان بازی کریکت را یاد گرفتند و امروز تیم کریکت افغانستان در مسابقات ورزشی جهانی شرکت می‌کند.

خان تأکید کرد: هند از مسلمانان کشمیر می‌خواهد به پاکستان مهاجرت کنند و اگر سازمان ملل متحد و مجامع بین المللی این مشکل را حل نکنند در پاکستان شاهد مشکلات زیاد برای این دسته از مهاجرین خواهیم بود.

وی افزود: بعد از حادثه ۱۱ سپتامبر تبلیغ اسلام‌هراسی توسط غرب مشکلات زیادی برای مهاجران مسلمان به وجود آورده است که این مشکل نیز باید حل شود.

عمران‌خان گفت: دعا می‌کنیم که مذاکرات صلح افغانستان به نتیجه برسد.

وی افزود: مردم و تمام نهاد‌ها و سازمان‌های پاکستانی خواهان امنیت در افغانستان هستند.

نخست‌وزیر پاکستان اظهار داشت: پناهگاه‌های طالبان در پاکستان نیست؛ امکان دارد که قبلاً پناهگاهی بوده، اما هم اکنون کمپ‌های مهاجرین هستند و هزاران مهاجر افغان در آن‌ها زندگی می‌کند.

وی افزود: هیچ حکومتی نمی‌تواند هزاران تن را در این کمپ‌ها بررسی کند.

خان افزود: دولت پاکستان از همین رو به بازگشت مهاجران به کشور خودشان تاکید دارد و اگر پس از آن (بازگشت مهاجرین از پاکستان) چنین شود، می‌تواند مسئول باشد.

به گفته وی، این به سود پاکستان نیست که تنش در افغانستان ادامه یابد و پاکستان همواره خواهان صلح در افغانستان است.

نخست وزیر پاکستان افزود: تروریسم همواره به مردم زیان رسانده است.

خان یادآور شد: راهی که می‌تواند رفاه را برای مردم دو کشور به ویژه در دو طرف خطر دیورند تامین کند، داشتن روابط صلح آمیز است؛ برای بازسازی بخش‌هایی که جز پاکستان شده‌اند و برای اشتغال آنان باید در افغانستان صلح حاکم شود.

وی گفت: ما دومین جمعیت جوانان جهان را داریم؛ به شغل نیاز داریم؛ شغل با جنگ ایجاد نمی‌شود. منازعه و حمله‌ها در افغانستان به سود پاکستان نیست.

خان تصریح کرد: پیش از این هرسیاستی که بوده گذشته، اما از یک سال و نیم قبل من هرکاری انجام دادم که روند صلح در افغانستان تسهیل شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: عمران خان طالبان مهاجرین افغانستانی نخست وزیر پاکستان طالبان در پاکستان پاکستان نیست عمران خان کمپ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۳۰۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر دفاع پاکستان، افغانستان را «منبع ترور» خواند

وزیر دفاع پاکستان با تکرار اتهامات اسلام‌آباد علیه افغانستان مبنی بر کارشکنی حاکمان آن در مبارزه با تروریسم، همسایه خود را «منبع ترور و منشأ حوادث تروریستی در پاکستان» توصیف کرد.

به گزارش مشرق، اظهارات تند خواجه محمد آصف درحالی عنوان می‌شود که پاکستان طی یک هفته گذشته شاهد حوادث سریالی تروریستی در بندر گوادر، شهر تربت در ایالت بلوچستان و حمله انتحاری علیه مهندسان چینی در ایالت خیبرپختونخوا بوده است.

دولت و ارتش پاکستان، «تروریست‌های تحت حمایت عوامل خارجی» را به دست داشتن در این حملات به ویژه عملیات انتحاری علیه اتباع چینی می‌دانند.

وزیر دفاع پاکستان در حساب کاربری رسمی خود در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) بار دیگر افغانستان را به دلیل عدم پیشرفت در ریشه کنی تروریسم سرزنش کرد و خواستار تشدید کنترل های مرزی برای کاهش این تهدید شد.

وی اظهار داشت: با توجه به افزایش حوادث تروریستی، نیاز به تغییر اساسی در وضعیت مرزی وجود دارد. منشأ تروریسم در پاکستان، در افغانستان است و با وجود تلاش های ما، کابل هیچ پیشرفتی در این راستا ندارد.

خواجه محمد آصف گفت: متاسفانه با وجود آگاهی طالبان افغانستان از مخفیگاه های تروریسم، تروریست ها آزادانه از خاک این کشور علیه پاکستان دست به عملیات می‌زنند.

وزیر دفاع پاکستان با تشریح وضعیت پیچیده مرزی با افغانستان تاکید کرد: همکاری کابل (برای مقابله با تهدید تروریسم) در دسترس نیست. مرز پاکستان و افغانستان با دیگر مرزهای سنتی بین المللی متفاوت است. پاکستان باید تمام قوانین و روش‌های بین المللی را در این مرز اجرا کند تا تردد تروریست ها متوقف شود.

وی تاکید کرد که تسهیلات سفر به پاکستان از طریق گذرنامه معتبر و اخذ روادید همچنان ادامه خواهد داشت.

پاکستان همسایه غربی خود یعنی افغانستان را به کم کاری در مبارزه با تروریسم به ویژه نیروهای ضدپاکستانی موسوم به تحریک طالبان پاکستان متهم کرده و تاکید دارد که طالبان پاکستانی آزادانه در خاک افغانستان تردد و دست به حملات علیه پاکستان می‌زنند؛ اتهامی که دولت‌های سابق و حکومت سرپرست طالبان در افغانستان را رد می‌کنند.

حکومت سرپرست طالبان در افغانستان با نادرست خواندن اتهامات طرف پاکستانی از اسلام‌آباد خواسته تا به جای متهم کردن همسایگان راهکار مشکلات خود را در داخل جستجو کند.

دیگر خبرها

  • پاکستان بار دیگر افغانستان را به حمایت از تروریسم متهم کرد
  • نروژ: داعش توانایی خود را در افغانستان از دست داده است
  • وزیر دفاع پاکستان، افغانستان را «منبع ترور» خواند
  • امضای تفاهمنامه همکاری وزارت مهاجرین طالبان با موسسات خصوصی
  • یوناما: مهاجرین افغان از پاکستان به اجبار اخراج نشوند
  • تشکر طالبان از ایران / مدتی دیگر هم صبر و حوصله داشته باشید
  • طالبان: پاکستان از مهاجرین به‌عنوان ابزار فشار استفاده نکند
  • ایران میزبان خوبی برای مهاجرین
  • طالبان: ما از جمهوری اسلامی ایران می‌خواهیم که برای مدتی دیگر حضور مهاجرین افغان را تحمل بکند
  • معاون وزارت تجارت پاکستان وارد کابل شد