Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-23@13:02:42 GMT

برگزیدگان جشنواره خوشنویسی «قداست قلم» تجلیل شدند

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۳۰۷۵۸

برگزیدگان جشنواره خوشنویسی «قداست قلم» تجلیل شدند

همزمان با فرخنده میلاد با سعادت حضرت زهرا (س)، طی مراسمی از برگزیدگان جشنواره خوشنویسی «قداست قلم» تجلیل شد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، همزمان با فرخنده میلاد با سعادت حضرت زهرا (س)، طی مراسمی با حضور معاون اجرایی سپاه استان چهارمحال و بختیاری، عظیم فلاح عضو انجمن مرکزی خوشنویسی سازمان بسیج هنرمندان، مسئول انجمن خوشنویسی استان و جمعی از اساتید و هنرمندان خوشنویسی استان که موفق به کسب مقام‌های برتر در جشنواره کشوری «قداست قلم» شده بودند از برگزیدگان این جشنواره در کافه گالری هنر شهرکرد تجلیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون اجرایی سپاه استان چهارمحال و بختیاری با تبریک میلاد با سعادت حضرت زهرا(س) هنر را از مهمترین ابزارها برای انتقال مفاهیم و فرهنگ عنوان کرد و گفت: در روزهایی که کشورمان متأثر از دست دادن یکی از فرماندهان مخلص و فداکار خود می باشد، هنر به خوبی توانسته است انعکاس دهنده احساسات پاک مردم در غم از دست دادن یکی از فرزندان خود و خشم و انزجار همه مردم از آمران و عاملان این ترور ناجوانمردانه باشد.

سرهنگ اسماعیل مولوی انتقال فرهنگ ایثار و شهادت و جاری و ساری نمودن آن در جامعه را یکی دیگر از کارکرد های هنر برشمرد و افزود: امروز اهمیت کار مجاهدان و شهدای مدافع حرم می بایست بوسیله هنر برای مردم بویژه برای نسل جوان تبیین گردد تا هم هنرمندان دین خود را به این عزیزان و این رسالت مهم ادا کرده باشند و هم مردم قدردان کسانی باشند که از تعلقات دنیوی همچون همسر و فرزند و زندگی گذشتند و جان خود را جهت حفظ امنیت و اعتلای ایران اسلامی فدا کردند.

وی در پایان با اشاره به درخشش هنرمندان استان در جشنواره سراسری خوشنویسی بسیج با عنوان «قداست قلم»، از زحمات هنرمندان فعال این عرصه تشکر کرد.

در ادامه عظیم فلاح عضو انجمن مرکزی خوشنویسی سازمان بسیج هنرمندان، ضمن تمجید از مشارکت بسیار خوب هنرمندان استان چهارمحال و بختیاری در جشنواره کشوری «قداست قلم» گفت: این جشنواره با رویکرد حمایت از آثار هنرمندان بسیجی تا سطح کانون‌ها، با هدف شناسایی، کشف و پرورش استعدادهای هنرمندان شهرستانی برنامه ریزی و برگزار شد.

وی در ادامه توجه به اقتصاد هنر، ایجاد سازوکار عملیاتی و عادلانه جهت فروش آثار هنرمندان و استفاده از هنرمندان در سطوح مدیریتی و مشاوره‌ای را مورد تأکید قرار داد و اظهار کرد: کمیت و کیفیت آثار هنرمندان استان چهارمحال و بختیاری در سطح بالایی بود و انتخاب چهار اثر از هنرمندان این استان به عنوان آثار برتر نشان دهنده ظرفیت بسیار خوب این رشته هنری در استان می باشد.

گفتنی است در پایان این برنامه با اهدای لوح تقدیر و جوایز نقدی از آقایان سید محمود فاطمی، قنبر بلالی، علیرضا امامیان و ابراهیم یداللهی تجلیل شد.

انتهای پیام/4028/

منبع: آنا

کلیدواژه: خوشنویسی حضرت زهرا بسیج هنرمندان استان چهارمحال و بختیاری میلاد با سعادت حضرت زهرا هنرمندان استان آثار هنرمندان قداست قلم تجلیل شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۳۰۷۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره سراسری فیلم رفسنجان (شهرنما) برگزیدگان خود را شناخت

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نخستین جشنواره سراسری فیلم رفسنجان (شهرنما) با معرفی و تجیل از برگزیدگان به کار خود خاتمه داد.

در آیین پایانی جشنواره که با حضور شهردار رفسنجان و جمعی از اعضای شورای شهر و اعضای هیئت انتخاب و هیئت داوران برگزار شد، نامزد‌های دریافت جایزه معرفی و از برگزیدگان در بخش‌های مختلف جشنواره تقدیر شد.

این رویداد فرهنگی هنری به همت معاونت هنری شهرداری رفسنجان و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، انجمن سینمای جوانان رفسنجان، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان و موسسه هزاردستان برگزار شد که طی آن ۴۲۰ اثر به جشنواره رسید و پس از نظر اعضای هیئت انتخاب، ۹۷ اثر به داوری راه پیدا کرد و در نهایت ۱۳ اثر در گسترده سراسری و رفسنجان نامزد دریافت جایزه شدند.



برساس آرا هیئت دوران، در بخش انیمیشن گستره سراسری فیلم «پدر و پسر» از داوود وحیدی از شهرستان بجنورد برگزیده و موفق به دریافت تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی ۱۵۰ میلیون ریالی شد و فیلم «بالانس» از برزان رستمی از شهرستان سنندج شایسته تقدیر شناخته شد.

در بخش داستانی گستره سراسری فیلم «همه به جز یک نفر» از مهدی شاهسواری از تهران برگزیده و موفق به دریافت تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی ۱۵۰ میلیون ریالی شد.

در بخش مستند گستره سراسری فیلم «لیلی فراموش شده» از محسن بیات از تهران برگزیده و موفق به دریافت تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی ۱۵۰ میلیون ریالی و فیلم «شانه به شانه» از عطیه سادات حجتی از تهران شایسته تقدیر شناخته شد.

در ادامه در بخش داستانی گستره رفسنجان فیلم «ننه ماهی» از مریم رسولی برگزیده و تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی ۲۰۰ میلیون ریالی را دریافت کرد.

در بخش مستند گستره رفسنجان نیز فیلم «بنزین و بارون» از مجتبی علی یزدی برگزیده و تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی ۲۰۰ میلیون ریالی را دریافت کرد و فیلم «کویرم تشنه ام» از فاطمه ابریشمی شایسته تقدیر شناخته شد.

هم چنین با اعلام نتایج آرای مردمی پس از اکران فیلم‌های راه یافته به داوری، فیلم‌های «سه شنبه‌های پاک» کاری از محمد عابدیان از رفسنجان و «طله» کاری از ابوالفضل پورحیدری از رفسنجان با کسب آرای مساوی به عنوان بهترین فیلم از نگاه تماشاگران معرفی شدند و هر کدام تندیس جشنواره، لوح تقدیر و جایزه نقدی ۱۰۰ میلیون ریالی دریافت کردند.

 هم چنین از رضا فهیمی و مهرداد حسنی دو فیلمساز پرافتخار رفسنجان که طی سال‌های گذشته موفق به دریافت جایزه از جشنواره‌های مختلف داخلی و خارجی شده اند، تقدیر شد و پوستر دومین جشنواره سراسری فیلم شهرنما رونمایی و به امضای مسئولین و هنرمندان رسید.

در این مراسم سیدعباس حسینی داورانی رئیس جشنواره سراسری فیلم شهرنما با اشاره به آغاز فعالیت دبیرخانه رویداد از شهریور سال گذشته، اظهار کرد: برای نخستین بار در رفسنجان جشنواره‌ای در سطح ملی با محوریت شهر، امید و آینده برگزار شد که امیدوارم تداوم داشته باشد.

وی با بیان اینکه رفسنجان به‌واسطه حضور برخی فیلمسازان و انجمن سینمای جوان فعال، یکی از قطب‌های فیلم کوتاه ایران است و حجم تولیدات بالا و راهیابی آثار هنرمندان به مرحله نهایی اسکار مؤید این ادعاست، افزود: این پتانسیل ما را بر آن داشت تا صاحب جشنواره سراسری شویم.
|
معاون هنری شهرداری رفسنجان با اشاره به موضوع محوری جشنواره، تصریح کرد: «شهر، امید و آینده» یک شعار نیست، بلکه باید به عنوان یک سیاست راهبردی مد نظر قرارگیرد؛ زیست‌بوم، زیست‌فرهنگ، زیست‌سیاست، زیست‌هنر و همه اتفاقات زندگی ما درگیر با سیاست‌های شهری است.

وی در پایان از همراهی شورای اسلامی شهر و شهرداری رفسنجان، موسسه هزاردستان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برای همراهی در برگزاری جشنواره قدردانی کرد و افزود: شهر بستر امیدباوری و امید به آینده است و امیدوارم با همت اهالی فیلم و سینما در رفسنجان، «شهرنما» جشنواره ای معتبر در عرصه فیلم مینیمال در حوزه شهر باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فراخوان ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب» منتشر شد
  • نمایشگاه خوشنویسی هنرمندان در جهان اسلام برگزار می‌شود/ ساخت فیلمی با موضوع رضوی برای جشنواره فجر
  • آمادگی میزبانی برای رویداد خوشنویسی جهان اسلام/ خبر خوب آقای مدیر
  • تشریح جزئیات جشنواره‌های رضوی/ نمایشگاه آثار خوشنویسی جهان اسلام برگزار می‌شود
  • ۳۵۰ اثر به جشنواره خوشنویسی رضوی ارسال شد
  • خوشنویسان کشور ۳۵۰ اثر به جشنواره رضوی فرستادند
  • پایان مرحله اول داوری بیستمین جشنواره ملی خوشنویسی رضوی 
  • درخشش هنرمندان چهارمحال و بختیاری در جشنوراه آسمان هشتم
  • جشنواره سراسری فیلم رفسنجان (شهرنما) برگزیدگان خود را شناخت
  • پیشکسوتان و برگزیدگان رادیو کردستان تجلیل شدند