Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، یدالله موحد روز دوشنبه در آئین جشن آزادی ۱۰۰ نفر از محکومان جرائم غیرعمد زندان های استان کرمان افزود: ۱۰۰ نفر از زندانیان بدهکار مالی و ۲۰ نفر از افرادی که مشمول مقررات ستاد دیه نبودند توسط سازمان حمایت زندانیان و همت خیرین و پیگیری های استاندار کرمان آزاد شدند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان اظهار داشت: گذشت شکات از مبلغ ۱۲ میلیارد تومان در مقابل ۲ میلیارد پرداخت، دهها برابر کمک های ستاد دیه در استان کرمان بوده که این کمک ها به مراتب بالاتر از کمک های مادی است و این گذشت و همت قابل تقدیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه زندان برای افراد شرور و کسانی است که نظم و امنیت عمومی و مردم را به مخاطره می اندازند تصریح کرد: مسئولان و دولتمردان باید تلاش کنند تا زندانیان غیرعمد را که موجب تحمیل هزینه های مادی و معنوی به جامعه می شوند به آغوش خانواده شان برگردانند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: یکی از ابزارهای قانونی که نظم، امنیت و عدالت را تضمین می کند بحث زندان است.

وی تعداد زیاد زندانیان جرائم غیر عمد را در شان ایرانیان ندانست و گفت: باید تلاش کنیم که تعداد زندانیان کشور را در حدی قرار دهیم که لازم است.

موحد با توجه به اینکه در کشور ایران و بسیاری از کشورهای دیگر در دنیا زندان درمان نیست و نتیجه آن به وجود آمدن آسیب های اجتماعی است افزود: زندان داروی تلخی است که باید در حد نیاز برای درمان از آن استفاده کرد و مصرف زیاد این دارو عارضه و بیماری تولید خواهد کرد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با تاکید بر گفته های ریاست قوه قضاییه ادامه داد: سیاست ما بر این است که به زندانیان و خانواده زندانیان رسیدگی کنیم و زندانیان را بازرسی و زمینه آزادی کسانی که لازم نیست در زندان بمانند به ویژه محکومان مالی یا جرم غیرعمدرا فراهم کنیم. 

وی گفت: با توجه به تاکید آیت الله رئیسی رئیس قوه قضاییه مبنی بر اینکه به میزان مناسب باید از مجازات و ابزار قانونی استفاده کرد، استفاده غیرضرور از زندان مفید نیست بلکه مضر و زندانی را در مضیقه و خانواده زندانی را در شرایط سختی قرار می دهد.

برچسب‌ها خبرگزاری جمهوری اسلامی انجمن حمایت از خانواده زندانیان کرمان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خبرگزاری جمهوری اسلامی انجمن حمایت از خانواده زندانیان کرمان خبرگزاری جمهوری اسلامی انجمن حمایت از خانواده زندانیان کرمان رئیس کل دادگستری استان کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۳۱۰۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی ۲۳۶ زندانی در قالب پویش به حرمت علی (ع ) می بخشم

محمد امیر ابراهیمی با آرزوی قبولی طاعات و عبادات ودرک فیوضات لیالی قدر برای همه گفت: پویش مردمی به حرمت امام علی (ع) می بخشم با هدف آزاد سازی زندانیان و محکومین به قصاص از ولادت امام علی (ع) شروع شده است و تا شهادت آن حضرت ادامه داد.

وی افزود: در این پویش با تاسی از آموزه های دینی و اعتقادی و توسل به سیره اهل بیت (ع) تعداد زیادی از زندانیان و محکومین به قصاص از زندان رهایی یافته اند.

معاون توسعه حل اختلاف استان کرمان بیان داشت: خوشبختانه از ابتدای این پویش، تعداد۲۳۶ زندانی از زندان‌های استان آزاد و ۱۱ محکوم به قصاص از چوبه دار رهایی یافتند.

وی ادامه داد: امیدواریم در ادامه پویش به حرمت امام علی (ع) و با تاسی از رفتار و منش آن امام بزرگوار با حمایت معنوی افراد تعداد زیادی از زندانیان از زندان آزاد شده، همچنین شاهد نهادینه شدن فرهنگ گذشت و بخشش و بازگشت زندانیان به آغوش خانواده خود در این ماه مبارک باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • آزادی ۲۳۶ زندانی در قالب پویش به حرمت علی (ع ) می بخشم
  • آزادی زندانیان به برکت کلام وحی
  • آزادی ۳۱۸ مددجوی جرائم غیر عمد از زندان های کرمان
  • ۲۳۱ زندانی جرائم غیرعمد استان کرمان در انتظار آزادی
  • گلریزان مهریزی‌ها برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد
  •  آغاز پویش «مشهدمهربان» با رویکرد آزادی زندانیان جرائم غیرعمد
  • آغاز پویش «مشهدمهربان» با رویکرد آزادی زندانیان جرائم غیرعمد
  • آزادی ۴ نفر زندانی همزمان با میلاد امام حسن مجتبی (ع) در مراغه
  • آزادی ۴ زندانی جرائم غیرعمد در شهرستان مراغه
  • خواهر و برادر کرمانی با عیدی‌های خود دو زندانی را آزاد کردند