Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اجرایی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور گفت: هم‌افزایی و وحدت‌گرایی و رشد و تعالی ائمه جمعه فعال در استان از مهم‌ترین اهداف شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه، نهاد مقدس نماز جمعه کشور است.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام مهدی رحمانی ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس جدید شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان کردستان که در دفتر نماینده ولی فقیه در کردستان برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به نقش تأثیرگذار نماز جمعه در حوزه بصیرت‌افزایی و فرهنگی و اخلاقی می‌توان این شورا را قرارگاه فرهنگی و بصیرت در جامعه دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:‌ وحدت یکدلی و یکپارچگی که سبک و سیره حضرت مقام معظم رهبری است در این استان به واسطه وجود نماینده ولی فقیه در کردستان کاملا محسوس است.

معاون اجرایی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور خاطر نشان کرد: شکوفایی شبکه نورانی امامت جمعه به عنوان امانت گران‌سنگی است که از سوی مقام معظم رهبری به  شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه و نهاد مقدس نماز جمعه واگذار شده از مهم‌ترین اولویت‌های این شورا در سطح کشور است.

رحمانی تصریح کرد: شبکه امامت جمعه باید شکوفا و ارتقای کیفی داشته باشد و اثر بخشی که خدای متعال برای نماز جمعه و رسول مکرم اسلام از این واجب الهی سیاسی در نظر گرفته، امام راحل احیاگر آن و رهبر معظم انقلاب روشن کننده افق‌ها در مسیر این مهم بوده باید تحقق پیدا کند.

وی اذعان کرد: در مدیریت جدید شورای سیاست‌گذاری نگاهی که به نهاد امامت جمعه می‌شود از این زاویه است و برنامه‌ریزی‌هایی که انجام می‌شود نیز تحت یک برنامه دقیق تدوین و چشم‌اندازها و افق‌ها را دیده‌ایم و براساس آن جلو خواهیم رفت.

معاون اجرایی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور افزود: چند راهبرد برای شورای سیاست‌گذاری طراحی شده که یکی از آن راهبردها سوق دادن همه نیروها مادی و معنوی شورا به سمت بهبود و تعالی سازمانی است.

حجت‌الاسلام رحمانی تصریح کرد: راهبردهای دیگر مانند فرهنگ‌سازی، سازماندهی، توانمندسازی ائمه جمعه به لحاظ علمی و سایر مسائل هم مد نظر قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه شبکه نورانی ائمه جماعت را باید تعالی ببخشیم، اعلام کرد: زحمات بسیار خوبی در نهاد نماز جمعه انجام شده که قدردان همه کسانی هستیم که در گذشته در این راستا اقدام کرده‌اند.

وی تصریح کرد: جایگاه شورای سیاست‌گذاری و نمایندگی شورا در استان از نظر شورا یک جایگاه استراتژیک است و کاملا تحت خدمت نماینده ولی فقیه و راهنمایی‌های ایشان باید فعالیت کند.

معاون اجرایی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور افزود: نمایندگی شورا در استان‌ها باید هماهنگ با نماینده ولی فقیه در خدمت برنامه و سیاست‌های شورای سیاست‌گذاری شورا باشد.

حجت‌الاسلام رحمانی خاطرنشان کرد: هم‌افزایی و وحدت‌گرایی و رشد و تعالی ائمه جمعه فعال در استان از مهم‌ترین اهداف شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه، نهاد مقدس نماز جمعه کشور است.

وی اضافه کرد: براساس دستور رهبر معظم انقلاب اسلامی تا سال 1404 یک قرارگاه ایمان و اخلاق و شبکه نورانی ائمه جمعه که وظیفه آن شناخت دشمن و برنامه‌ریزی برای مقابله با جبهه کفر است باید تشکیل شود.

معاون اجرایی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور اذعان کرد:‌ از نظر حضرت آقا نهاد نماز جمعه قرارگاه فرهنگی و مرکز فرهنگی و هدایت‌گری سیاسی شهر است و فرمانده این قرارگاه هم با ائمه جمعه است.

انتهای پیام71/2330/

منبع: فارس

کلیدواژه: ائمه جمعه اسلام رشد مقام معظم رهبری نماینده ولی فقیه ائمه جمعه حجت الاسلام شبکه نورانی مهم ترین امامت جمعه وحدت گرایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۳۱۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماز جمعه فلسطینی‌ها در مسجد ویران شده شهر رفح

نماز جمعه فلسطینی‌ها در مسجد ویران شده شهر رفح

دیگر خبرها

  • گردهمائی عهد حضور ویژه ائمه جمعه تا پایان سال در ۸ منطقه کشور
  • رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور : گلستان باید الگوی برجسته وحدت معرفی شود
  • آیت الله نورمفیدی در گردهمایی ائمه جمعه منطقه یک: فضای محتوایی نماز جمعه نباید وارد فضای جناحی و گروهی شود
  • گرد همایی منطقه‌ای ائمه جمعه منطقه یک کشور در گلستان
  • گرد همایی منطقه ای ائمه جمعه منطقه یک کشور در گلستان
  • مساجد و ائمه جماعات قزوین به کانون‌های فرهنگی تبدیل شوند
  • نماز جمعه فلسطینی‌ها در مسجد ویران شده شهر رفح
  • حمایت ائمه جمعه و شورای فرهنگی اهل سنت گلستان از اقدام فراجا برای اجرای طرح نور
  • برگزاری اولین همایش حضوری سال ۱۴۰۳ ائمه جمعه استان آذربایجان شرقی
  • مصرف زکات برای رفع مشکلات اجتماعی