Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@20:23:12 GMT

حذف زنان تخریب رشد و بالندگی جامعه است

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۳۱۱۹۶

حذف زنان تخریب رشد و بالندگی جامعه است

لادن حیدری در جشن میلاد کوثر که در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد با اشاره به اینکه فقط یک روز به زن و مادر اختصاص ندارد تا مورد تقدیر و توجه قرار بگیرد اظهار داشت: عدالت حکم می کرد در بین خشونت ها، سردی ها و تباهی ها موجود لطیفی را با دنیایی از مهربانی در نقش های مختلف خلق کرده تا خط بطلانی بر سیاهی ها باشد؛ موجود مقاوم و سختی که وقتی پای عزیزان در میان باشد هیچ سنگری جلودارش نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه همه ما به نقش انکار ناپذیر زنان در جامعه کنونی واقف هستیم تاکید کرد: در نظام دیوان سالاری جایگاه زنان در عمل به نقطه حقیقی خود دست پیدا نکرده است و به همین دلیل در بازنگری مسئولیت باید به حذف نگاه جنسیتی برسیم البته که در نظام جمهوری اسلامی پرداخت حقوق نیمه به زنان وجود ندارد و درآمد بر اساس جنسیت تعریف نمی شود اما در به کارگیری نیز باید تبعیض ها از بین برود.

وی با تاکید بر اینکه موازنه شغل و خانه داری نقشی سخت اما حیاتی است تصریح کرد: پشتیبانی از زن رسالت شمرده می شود و زندگی مشترک فارغ از جنسیت باید همگام و هم قدم بشود تا بتوان آن را پیش برد؛ همانطور که مسیر تحصیل زنان بدون حمایت مردان خانواده سخت هموار می شد برای ایجاد تعادل میان ایفای نقش در خانواده و انجام کار نیز نیاز به این حمایت وجود دارد.
وی همچنین با بیان اینکه جمهوری اسلامی نافی ارتقای زنان و محول کردن پست های کلیدی به آنان نیست اما با سطح مطلوب فاصله وجود دارد، خاطرنشان کرد: با تحصیلاتی که بانوان کشور گذرانده اند موفقیت دو چندان نیز انتظار می رود و لزوم بهره‌مندی از این قشر از جامعه در این مقطع زمانی بیش از پیش مشهود است.

وی با بیان اینکه ۳۲ درصد از نیروهای ستادی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از یک هزار و ۸۷۰ نیرو زنان هستند، گفت: این در حالی است که مدرک تحصیلی زنان شاغل در مقابل مردان در سطوح بالاتر بیشتر است به این شکل که سه درصد زنان در مقابل ۲۰ درصد مردان مدرک پایین تر از دیپلم هستند که این تناسب در سایر سطوح تحصیلی به ترتیب، ۱۱ در مقابل ۱۷ درصد دیپلم، ۸ در مقابل هفت درصد فوق دیپلم، ۵۱ در مقابل ۳۳ درصد لیسانس، ۲۶ در مقابل ۲۱ درصد ارشد و ۱ در مقابل ۲ درصد دارای مدرک دکتری هستند.

وی افزود: این درحالی است که در سطوح مدیریتی در سطح پایه ۱۳ درصد، میانی ۲ درصد و ارشد یک دهم درصد را در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی زنان تشکیل می دهند.

برچسب‌ها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۳۱۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص اعتبار از محل قرارگاه شهید آوینی برای تقویت انجمن های هنری

به گزارش خبرنگار مهر، حسین محمودی فر شامگاه یکشنبه در نشست با رؤسای انجمن‌های هنری که حضور مشاور برنامه ریزی و نظارت راهبردی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، افزود: بهره گیری از پتانسیل و ظرفیت انجمن‌های فرهنگی و هنری از جمله اهداف و سیاست‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

وی افزود: بر این امر واقف هستیم که انجمن‌های فرهنگی و هنری می‌توانند در راستای ارتقا و رونق حوزه فرهنگ و هنر نقش آفرینی کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی، تاکید کرد: استان مرکزی مهد پرورش مفاخر، دانشمندان و هنرمندان بزرگی است که در طول تاریخ خدمات ارزنده‌ای را در حوزه‌های مختلف به کشور ارائه کرده‌اند و باید اذعان داشت که انجمن‌های فرهنگی و هنری در این استان در جهت رشد و اعتلای فرهنگ و هنر جامعه به خوبی نقش آفرینی می‌کنند.

وی افزود: امسال شاهد اتفاق خوبی در حوزه فرهنگ و هنر هستیم به طوری که از محل قرارگاه شهید آوینی، برای تقویت انجمن‌های فرهنگی و هنری به خصوص فعالیت‌های تولیدی اعتباراتی اختصاص داده شد تا انجمن‌ها در تولید آثار فاخر و همچنین آموزش و تربیت هنرمندان هزینه کنند.

محمودی فر، زبان هنر را به عنوان رساترین و مؤثرترین زبان انتقال پیام در جامعه یاد کرد و گفت: هنر بر روح و روان انسان‌ها، تأثیری عمیق و ماندگار دارد به همین منظور هزینه در بخش فرهنگ و هنر یک سرمایه محسوب می‌شود که نقش اساسی بر آینده حوزه فرهنگ و هنر خواهد داشت.

کد خبر 6084873

دیگر خبرها

  • فرهنگ‌سازی در حوزه حجاب همراه با برخورد قهری نتیجه عکس می‌دهد
  • سلیمی نمین : ۹۹ درصد زنان با هر نوع الزام در حجاب حساسیت ویژه دارند/ جامعه را به سمت لجبازی نبریم
  • توضیح مدیرکل موسیقی وزارت فرهنگ درباره لغو کنسرت‌های بوشهر
  • رکن اصلی سبک زندگی ایرانی-اسلامی، معماری تمدن‌پایه است
  • حجاب؛ سنگر اول جنگ نرم
  • تخصیص اعتبار از محل قرارگاه شهید آوینی برای تقویت انجمن های هنری
  • جشنواره فجر معماری به مجموعه جشنواره‌های وزارت فرهنگ اضافه می‌شود
  • سلامت آینده سازان کشور نقش مهمی در توسعه و بالندگی جامعه دارد
  • نقض حقوق زنان در افغانستان نادرست و بی‌اساس است
  • حجاب مقوم عاملیت زن مسلمان