Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «نماینده»
2024-04-16@04:39:47 GMT

رسولی: مجلس فعلی به وظایف نظارتی خود درست عمل نکرد

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۳۱۲۳۶

رسولی: مجلس فعلی به وظایف نظارتی خود درست عمل نکرد

به گزارش «نماینده» امیر ابراهیم رسولی فعال سیاسی با اشاره به نقط ضعف مجلس دهم، اظهار داشت: در شرایط کنونی مهمترین دغدغه و مشکل مردم،  مشکلات معیشتی آنهاست و این، ارتباط مستقیم با مجلسی دارد که اساساً در رفع مشکلات مردم نقشی نداشته است.

وی ادامه داد: اگر وظیفه مجلس را در دو وجه قانون گذاری و نظارت بدانیم مجلس دهم آنچنان که باید، نتوانست بر کارآمدی دولت آقای روحانی اثر گذار باشد و با نظارت خود کاستی‌ها و مشکلات این دولت را برطرف کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رسولی تصریح کرد: در مجلس دهم، متاسفانه اکثر نمایندگان به فکر حوزه‌های منطقه‌ای خودشان بودند و خیلی به مسائل کلان ملی و مشکلات جدی مردم اهمیت ندادند و نتیجه آن، این شد که مردم امروز مجلس دهم را ضعیف ترین مجلس معرفی می‌کنند.

این کارشناس مسائل  سیاسی تاکید کرد: در مجلس بعدی باید تلاش شود که برای رفع مشکلات، افرادی را وارد مجلس کنیم که در ابتدا از خود استقلال و در مرحله بعدی تخصص داشته باشند تا بتوانند هم مشکلات را حل کنند و هم بتوانند وظیفه خودرا به درستی انجام دهند.

رسولی در پاسخ به پرسشی درباره شفافیت آرا و فعالیت‌های نمایندگان مردم، گفت: بنده معتقدم شفافیت حق مردم است اگر ما بتوانیم شفافیت را نه بر اساس فضا سازی رسانه‌ای، زیرا برخی‌ها شفافیت را دکان شهرت خودشان قرار می‌دهند، بلکه شفافیت بر اساس قانون و به خواست مردم انجام شود حتما اثرات مثبتی در پی خواهد داشت، اما اگر شفافیت را صرفا برای شهرت طلبی و دکانی برای معروف شدن قرار دهیم، مسیر شفافیت به تباهی کشیده خواهد شد.

وی تاکید کرد: شفافیت را باید به صورت یک قانون جدی در بیاوریم و مردم با نظارت کافی به نمایندگان خودشان کمک کنند، تا مجلسی کارآمد شکل بگیرد، بنابر این بنده موافق شفافیت هستم اما نه به صورت شعاری و نمادین بلکه به صورت عملی.

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به ویژگی‌های مجلس کارآمد، گفت: باتوجه به اینکه انتخابات مجلس را پیش رو داریم باید تلاش کنیم مجلس کارآمد را از جوانانی که دارای تخصص هستند و افراد باتجربه ای که هنوز پتانسیل و توانایی کار دارند، تشکیل دهیم.

رسولی افزود: اینکه ما جوانی را وارد کنیم اما تخصص نداشته باشد، کمکی به مجلس کارآمد نخواهد کرد و باید به سمت مجلسی برویم که جوانانی در آن قرار گیرند که با رزومه و تخصص باشند. در عین حال اگر قرار است از افراد با تجربه  استفاده شود به سراغ چهره های تکراری که بارها آزمون خودشان را پس دادند نرویم  بلکه به سراغ چهره‌های با تجربه ای برویم که برای اولین بار قصد دارند تجربیات خودشان را در صحنه مجلس به بروز برسانند و کمک کنند که تا مجلس کارآمدی داشته باشیم.

وی گفت: به نظر می‌آید اگر چنین پازلی تشکیل شود مجلس می تواند از وکیل الدوله بودن خارج و به وکیل الرعایا تبدیل شود و به راس امور بازگردد.

وی همچنین با اشاره به فرمایش امام مبنی بر اینکه «مجلس باید در راس امور باشد»، گفت: اگر مجلس با کارآمدی به راس امور بازگردد قسمت زیادی از مشکلات بهبود پیدا می‌کند و باید امیدوار باشیم که دولت آینده هم به یک الگو برسد که دولتی جوان و انقلابی تشکیل شود.

منبع: نماینده

کلیدواژه: امیرابراهیم رسولی انتخابات مجلس یازدهم نماینده مجلس کارآمد راس امور مجلس دهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۳۱۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نباید به اندازه تورم حقوق‌ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد داوطلبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

محمد رضا باهنر رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری در نشست شورای وحدت برای تحول که با حضور اعضای شورای وحدت و منتخبین مجلس یازدهم در مجتمع آدینه برگزار شد، با بیان اینکه ۹۰ درصد داوطلبان مجلس نه وظایف نمایندگان مجلس و نه امکانات کشور را می‌دانند، گفت: انتظار و امید داریم هر چه ما در این ۲۸ سال خرابکاری کردیم دوستان در مجلس دوازدهم نواقص کار را جبران کنند.

وی افزود: مجلس باید به اصول بپردازد و فرعیات را کم یا حذف کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: وقتی تولید بر مصرف پیشی بگیرد معضل گرانی و تورم حل خواهد شد.

باهنر همچنین با بیان اینکه تا زمانی که مصرف بر تولید پیشی دارد گرانی‌ها، کاهش ارزش پولی، تورم و ... همچنان ادامه دارد، تاکید کرد: عده‌ای می‌گویند وقتی تورم ۴۰ درصد است چرا حقوق‌ها ۲۰ درصد افزایش می‌یابد نه ۴۰ درصد، باید گفت نمی‌توان به اندازه تورم، حقوق‌ها را افزایش داد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی احزاب و تشکل‌ها

دیگر خبرها

  • فلسفی: اولویت مجلس آینده فسادستیزی و شفافیت باشد
  • تخصیص بودجه برای بیمارستان ماهفروجک از نیازها است
  • بررسی مشکلات بخش سیوان با حضور نماینده مردم در مجلس
  • توزیع استانی ارزش افزوده مصداق بارز بی عدالتی در کشور است
  • نمایندگان مجلس از دخالت در عزل و نصب‌ها اجتناب کنند
  • نتیجه همکاری مجلس و دولت باید در سفره مردم قابل مشاهده باشد
  • بریکس ظرفیت بالایی برای متوازن‌سازی نظم فعلی جهان و مهار سرکشی غرب به ویژه آمریکا دارد
  • باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق‌ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد داوطلبان وظایف مجلس را نمی‌دانند
  • نباید به اندازه تورم حقوق‌ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد داوطلبان وظایف مجلس را نمی‌دانند
  • مجلس دوازدهم «نظارت» را تقویت کند