Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-25@10:04:31 GMT

توافقنامه صلح طالبان با آمریکا

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۳۱۲۷۷

صراط:

گروه طالبان افغانستان اعلام کرد به زودی با ایالات متحده آمریکا توافقنامه صلح امضا خواهد کرد.

به نقل از خبرگزاری رویترز، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در شهر دوحه قطر امروز (دوشنبه) با اعلام این خبر گفت: توافقنامه صلح با آمریکا تا پایان ماه جاری میلادی (فوریه) امضا خواهد شد.

" سهیل شاهین" سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر گفته مذاکرات صلح طالبان با آمریکا خاتمه یافته و به زودی سند توافقتنامه و ضمایم آن نهایی و آماده امضا خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آمریکا و طالبان بیش از 1 سال است که 11 دور مذاکره برای رسیدن به یک توافق صلح داشته‌اند. غالب این مذاکرات در شهر دوحه قطر انجام شده است.

بر اساس توافقنامه صلح قرار است ایالات متحده آمریکا رسما روند خروج نیروهایش از افغانستان را آغاز کرده و به طور متقابل گروه طالبان نیز به حملات خود علیه نیروهای آمریکایی و ائتلاف تحت رهبری آمریکا در افغانستان خاتمه دهد.

بر اساس این توافقنامه، طالبان متعهد به توقف یک هفته‌ای خشونت شده و آمریکا هم متقابلا تعهد داده در برابر این اقدام طالبان خروج نیروهای خود را از افغانستان آغاز کند.

در صورت موفقیت روند 1 هفته‌ای دو طرف متعهد شده‌اند مذاکرات صلح با حضور همه طرف‌های افغان برگزار شود. در این مذاکرات جامع همه طرف‌های افغان از جمله نیروهای مسلح افغانستان حضور خواهند داشت.

طالبان همچنین در توافقنامه صلح به صورت مشروط آماده پذیرش روندهای سیاسی در افغانستان شده است. خروج اشغالگران خارجی از افغانستان از همان ابتدای اشغال افغانستان از سوی آمریکا و متحدان غربی این کشور در اکتبر 2001 ، یکی از شروط اصلی طالبان برای پایان دادن به جنگ بوده است.

"عبدالله عبدالله " رئیس اجرایی حکومت افغانستان هم امروز (دوشنبه) با استقبال از نهایی شدن توافق صلح آمریکا و طالبان این توافقنامه را به عنوان فرصتی برای اثبات اراده طرف مقابل برای برقراری صلح در افغانستان توصیف کرد.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: طالبان افغانستان توافقنامه صلح آمریکا صراط توافقنامه صلح امضا خواهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۳۱۲۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه گشت زنی پهپادهای ناشناس در آسمان افغانستان

درحالی که حکومت طالبان همواره نقض حریم هوایی افغانستان را محکوم می‌کنند، منابع محلی از ادامه گشت زنی پهپادهای ناشناس در آسمان ولایت‌های جنوبی افغانستان خبر می‌دهند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، منابع محلی از ادامه گشت زنی پهپادهای ناشناس این بار در ولایت‌های قندهار و کاپیسا خبر دادند.

هرچند تاکنون هیچ کشوری مالکیت این پهپادها را به عهده نگرفته اما حکومت طالبان همواره تأکید داشته است گشت‌زنی مستمر هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا در فضای افغانستان نقض آشکار حریم هوایی این کشور است.

براساس گزارش منابع محلی در قندهار، دوشنبه (سوم ‌حمل) هواپیماهای بدون‌سرنشین در آسمان قندهار به طور مداوم در حال پرواز بودند.

برخی منابع محلی در کاپیسا نیز تصاویری از پرواز پهپادهای ناشناس در آسمان حصه اول و حصه دوم شهرستان «کوهستان» ثبت کردند و اذعان داشتند این پهپادها حدود ساعت 14 روز سه‌شنبه نیز مشاهده شده‌اند.

پیش از این گشت‌زنی هواپیماهای بدون سرنشین در برخی ولایت‌های افغانستان از جمله پکتیکا، کنر، بدخشان، پنجشیر، نیمروز و هرات قابل مشاهده شده بود.

ادامه گشت‌زنی هواپیماهای بدون سرنشین در آسمان افغانستانطالبان: گشت زنی پهپادهای آمریکایی در آسمان افغانستان نقض آشکار حریم هوایی استفیلم| خالی شدن آسمان افغانستان پس از تصرف کابل توسط طالبان

«شیرمحمد عباس استانکزی» معاون سیاسی وزارت خارجه حکومت طالبان نیز پیش از این در اظهاراتی تصریح کرده بود: گشت زنی مداوم پهپادهای آمریکا در فضای افغانستان نقض آشکار حریم هوایی این کشور است و باید متوقف شود.

استانکزی به آریانانیوز نیز گفته بود: در آسمان افغانستان هواپیماهای بدون سرنشین حضور دارند و ما بارها درباره این موضوع به آمریکایی‌ها اعتراض کردیم.

 انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آمریکا مهاجم فرودگاه کابل را به افغانستان منتقل کرده بود
  • کمک های بشر دوستانه قزاقستان به کابل رسید
  • آمریکا: عادی‌سازی روابط مشروط به تغییر رفتار طالبان است
  • جابجایی بیش از ۷۴ هزار تن کالا از طریق خطوط آهن افغانستان
  • طالبان از سلاح جنگی جدید "ساخت افغانستان" رونمایی کرد (فیلم)
  • کرسی افغانستان در سازمان ملل به طالبان واگذار شود
  • ادامه گشت زنی پهپادهای ناشناس در آسمان افغانستان
  • طالبان: غربی‌ها فرهنگ خود را به دیگر کشورها تحمیل نکنند
  • خیز بلند چین در افغانستان؛ چالش‌ها و چشم‌انداز
  • آمریکا: درباره به‌رسمیت شناختن طالبان تصمیم نگرفته‌ایم