Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@09:18:45 GMT

کشف ۹۹۹ میلیارد ریال کالای قاچاق در آذربایجان‌غربی

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۳۱۲۷۹

کشف ۹۹۹ میلیارد ریال کالای قاچاق در آذربایجان‌غربی

سرهنگ سامان غنی‌زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این میزان کالای قاچاق با انجام یک‌هزار و ۹۴۸ عملیات در شهرستان های مختلف آذربایجان غربی کشف شده که نشان‌دهنده اهتمام جدی برای مبارزه با ورود کالای قاچاق به کشور است.

وی اضافه کرد: ماموران مبارزه با کالای قاچاق و ارز آذربایجان غربی طی سال جاری توانسته‌اند یک میلیون و ۶۶۳ هزار پاکت سیگار، ۷۴ هزار و ۲۱ ثوب لباس، ۱۱۹ هزار و ۷۶۸ قلم انواع لوازم آرایشی و بهداشتی، ۲ میلیون و ۲۳۱ هزار لیتر فرآورده‌ نفتی، ۲ میلیون و ۱۰۳ هزار قلم داروی غیرمجاز، ۱۰۹ هزار و ۴۶۶ عدد قطعه یدکی خودرو، ۵۳ هزار و ۵۵۰ متر پارچه، چهار هزار و ۷۶۰ کیلوگرم چای، ۸۷ هزار و ۴۷۰ کیلوگرم برنج کشف و ضبط کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: در این مدت همچنین ۶۵ هزار و ۸۷۲ دلار، بیش از یک‌هزار یورو، ۶ میلیون و ۱۳۷ هزار دینار عراقی، ۳۱۲ هزار و ۳۹۰ لیر ترکیه در آذربایجان‌غربی کشف شده‌است.

وی ادامه داد: در این رابطه، یک‌هزار و ۱۳ دستگاه انواع خودرو در آذربایجان‌غربی توقیف شده‌است.

رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی آذربایجان‌غربی از تشکیل ۳۳۰ فقره پرونده جرم اقتصادی در استان طی سال جاری خبر داد و گفت: ارزش ریالی این پرونده‌ها نزدیک به ۶ هزار میلیارد ریال است.کشف ۶ هزار میلیارد ریال پرونده اقتصادی در آذربایجان‌غربی

غنی‌زاده اضافه کرد: در این رابطه ۳۳۷ نفر متهم مرد و ۱۰ متهم زن شناسایی و دستگیر شده‌اند.

وی با اشاره به کشف ۱۲۶ فقره پرونده زمین‌خواری به میزان ۹۰۵ هزار و ۴۸۶ مترمربع در استان طی سال جاری بیان کرد: ارزش ریالی این پرونده‌ها به حدود ۶۳۵ میلیارد ریال می رسد که با کشف  آنها ۱۴۱ زمین‌خوار شناسایی و دستگیر شده‌است.

وی اظهار کرد: امسال همچنین ۳۱ فقره پرونده فرار مالیاتی به ارزش ریالی بالغ بر سه‌هزار و ۲۱۶ میلیارد و ۹۸۴ میلیون ریال شناسایی شده و ۱۷ نفر تحت تعقیب قرار گرفته‌اند.۲۲ پرونده اخلال در نظام اقتصادی در آذربایجان‌غربی تشکیل شده که ارزش آنها به بیش از ۱۶۰۰ میلیارد ریال می‌رسد.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین ماموریت‌های پلیس، مقابله با اخلال در نظام اقتصادی است، ادامه داد: امسال ۲۲ پرونده در این زمینه در استان تشکیل شده که ارزش ریالی آنها افزون بر یک‌هزار و ۶۲۱ میلیارد ریال بوده است.

رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی آذربایجان‌غربی گفت: کشف ۱۸ فقره پرونده احتکار از جمله روغن خوراکی، دارو، روغن موتور، برنج، شکر و گندم نیز از جمله اقدامات این پلیس در استان بوده که در این باره ۱۸ نفر دستگیر شده است.

سرهنگ غنی‌زاده از تشکیل هفت فقره پرونده اختلاس به ارزش ریالی بالغ بر ۸۹ میلیارد و ۴۴۲ میلیون ریال در استان خبر داد و افزود: در این رابطه نیز ۲۰ متهم دستگیر و تحویل مقام قضایی شده است.

به گزارش ایرنا به نقل از فرمانده انتظامی آذربایجان غربی مقابله با سرقت، مقابله با کالای قاچاق، مبارزه با مواد مخدر، مبارزه با ناهنجاری‌ها و بد اخلاقی‌های اجتماعی و کاهش تصادف‌ها از اولویت‌های پنج گانه انتظامی این استان در سال جاری است.

برچسب‌ها آذربایجان غربی کالای قاچاق انتظامی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان غربی کالای قاچاق انتظامی آذربایجان غربی کالای قاچاق انتظامی انتظامی آذربایجان غربی آذربایجان غربی میلیارد ریال کالای قاچاق فقره پرونده طی سال جاری دستگیر شده ارزش ریالی یک هزار غنی زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۳۱۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزوده شدن ۵۰۰ هزار مترمربع به فضای ورزشی آذربایجان‌غربی

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: با اجرای مصوبات سفر‌های شهرستانی استاندار، ۴۹۹ هزار و ۵۵۱ مترمربع به فضای ورزشی سرپوشیده و روباز در شهرستان‌های مختلف استان اضافه شده است.

سجاد بیرامی افزود: ۱۳۵ مصوبه در قالب ۱۸۱ پروژه شامل ۹۰ فضای روباز و ۲۲ فضای سرپوشیده روستایی و ۲۴ فضای روباز و ۴۵ فضای سرپوشیده شهری در این سفر‌ها به تصویب شورای برنامه ریزی و توسعه آذربایجان غربی رسیده است.

وی اضافه کرد: اعتبار پیش بینی شده برای اجرای این طرح‌ها هفت هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال بوده که برای ۲۰ شهرستان تمهید و اجرایی شده است.

وی اظهار کرد: از نزدیک به ۵۰۰ هزار مترمربع فضای ورزشی اضافه شده در آذربایجان غربی، ۲۸۰ هزار مترمربع در حوزه تکمیل پروژه‌های نیمه تمام بوده است.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی ادامه داد: هفت پروژه برای محلات کم برخوردار در قالب مصوبات محرومیت زدایی با اعتبار بیش از ۹۳۰ میلیارد ریال شامل ۲ فضای روباز و پنج فضای سرپوشیده به مساحت بیش از هفت هزار مترمربع نیز در دست اجراست.

بیرامی گفت: همچنین در سفر رییس جمهور یک هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال برای ۲۶ پروژه ورزشی سرپوشیده و ۱۹ فضای ورزشی روباز مصوب شده که از این میزان یک هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال تخصیص یافته است.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • انواع کالای قاچاق به ارزش ۲۰ میلیارد ریال در زنجان کشف شد
  • توقیف ۱۱ میلیارد ریال کالای قاچاق در نایین
  • کشف گوشی قاچاق در نوار مرزی استان آذربایجان غربی
  • جابه‌جایی ۵۵۹ هزار تن کالای اساسی توسط ناوگان باری آذربایجان غربی از مبدا بندر امام خمینی (ره)
  • کشف کالاي قاچاق به ارزش ۳ ميليارد ريال در بروجن
  • کشف ۴۰۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در لرستان
  • اضافه شدن حدود ۵۰۰ هزار مترمربع به فضای ورزشی آذربایجان‌غربی
  • کشف بیش از ۱۰ هزار کالای دارویی قاچاق در لرستان
  • حدود ۵۰۰ هزار مترمربع به فضای ورزشی آذربایجان‌غربی اضافه شد
  • افزوده شدن ۵۰۰ هزار مترمربع به فضای ورزشی آذربایجان‌غربی