Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-23@10:57:49 GMT

۸۰ سال، مشکلات آموزش و پرورش حل نشده است

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۳۱۳۴۷

۸۰ سال، مشکلات آموزش و پرورش حل نشده است

خبرگزاری میزان- وزیر آموزش و پرورش گفت: هشتاد سال است مشکلات آموزش و پرورش حل نشده است. این مورد نشان می‌دهد که مهارت حل مسئله را نمی‌دانیم و به همین دلیل باید تمام ظرفیت خود را برای حل مسئله به کار ببریم. تاریخ انتشار: 13:48 - 28 بهمن 1398 - کد خبر: ۵۹۷۲۴۲

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان، محسن حاجی میرزایی صبح امروز در دیدار با کارکنان معاونت آموزش ابتدایی با اشاره به روایتی از ائمه اطهار علیهم‌السلام، گفت: گوهر آموزش و پرورش در دست آموزش ابتدایی است و اولویت این موضوع در علوم تربیتی، روانشناسی و اجتماعی تاکید شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر آموزش و پرورش با بیان این که چگونه می‌توان ارزش این دوره را بالا برد گفت: برای احیای جایگاه و منزلت باید خودمان دست‌به‌کار شویم چراکه اگر منتظر باشیم دیگران به اهمیت کار ما پی ببرند باید بدانیم که اهمیت در کلام نیست و باید فایده‌مندی خود را آشکار کنیم و دیدن خود را به دیگران تحمیل کنیم؛ بنابراین باید کارآمدی و اثربخشی خود را آشکار کنیم و برای مشکلات جامعه راه‌حل داشته باشیم.

حاجی میرزایی با بیان اینکه زیربنایی‌ترین و اساس‌ترین جایگاه‌های تحول در جامعه، دوره ابتدایی است، گفت: هیچ تحول پایداری در جامعه اتفاق نمی‌افتد مگر اینکه از دوره آموزش ابتدایی آغاز شود. آینده کشور را آموزش‌وپرورش می‌سازد و اگر امروز جامعه ما کاستی‌ها و نارسایی‌هایی دارد باید بررسی کنیم که در جریان یادگیری چه اتفاقی افتاده است و چه اثری از ما بر جامعه سایه انداخته است.

بیشتر بخوانید: معلمان چگونه ارتقای رتبه پیدا می‌کنند؟

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه برای انسان‌های اندیشمند و خلاق بهترین مجال، عرصه مشکلات است چراکه بروز و ظهور استعداد‌ها و توانمندی‌ها را ممکن می‌سازد، افزود: عرصه هنرنمایی و توانمندی ما در حل مسئله است و در معیار‌های حکمرانی شایسته گفته می‌شود که حکمرانی خوب بر اساس حل مسائل جامعه است، اما در فرهنگ ما انتقال و حمل مشکلات شایع شده است و معتقدم با حذف «میم» در واژه حمل به حل مسائل بپردازیم بنابراین باید مسائل را باهم حل کنیم و در حل مسائل به اندیشه شما نیازمندیم چراکه از اینجا باید جرقه‌هایی ایجاد شود تا ما انرژی بگذاریم و به سمت حل کردن مسائل پیش برویم.

وزیر آموزش و پرورش بابیان اینکه هشتاد سال است مشکلات آموزش و پرورش حل نشده است، گفت: این مورد نشان می‌دهد که مهارت حل مسئله را نمی‌دانیم و به همین دلیل باید تمام ظرفیت خود را برای حل مسئله به کار ببریم.

وی ادامه داد: ایده‌ها را نابود نکنید و برای مراقبت از ایده‌ها باید تمام واقعیت‌ها را دید و باید ببینیم چگونه می‌توان از نداشته‌های موجود داشته خلق کنیم و افرادی که این کار را می‌کنند و گام بزرگ برمی‌دارند خلاق و نوآور هستند.

وزیر آموزش و پرورش بابیان اینکه یک ایده را به انتها و به نتیجه برسانید، گفت: امروز نیازمند شناسایی نقاطی هستیم که باید به آن رسیدگی شود چراکه نگرش معطوف به یک نتیجه روشن، انرژی‌بخش است.

حاجی میرزایی با اشاره به طرح خواندن با خانواده، گفت: هرچه زمینه تعامل دانش آموزان را با خانواده و محیط پیرامون بیشتر کنیم تجربه فضای واقعی‌تر را برای آنان فراهم کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه در دوره ابتدایی کرامت دانش‌آموز در اختیار ما است، اظافه کرد: انسانی که از دوران کودکی با وی باکرامت برخورد شده است از آفت‌ها و آسیب‌ها ایمن خواهد بود و آنچه به یاس، دلزدگی و آسیب تبدیل می‌شود، در مواقعی است که فرد به لحاظ شخصیتی مورد اعتنا قرار نمی‌گیرد.

وزیرآموزش‌وپرورش با اشاره به اهمیت دوره پیش‌دبستانی، گفت: باید تجربیات را مرور کرد تا برای اصلاح امور گام برداریم و پوشش پیش‌دبستانی را گسترده‌تر کنیم.

در این نشست تعدادی از مدیران و کارشناسان معاونت آموزش ابتدایی، به بیان پیشنهاد‌ها و نظرات خود پرداختند و چالش‌ها و فرصت‌های موجود را به گفتگو گذاشتند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آموزش وپرورش آموزش و پرورش حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش آموزش ابتدایی حاجی میرزایی باید تمام حل مسئله حل مسائل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۳۱۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامه به «صحرایی» درباره وضعیت معیشتی نیروهای خدماتی مدارس

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به وزیر آموزش و پرورش خواستار انجام برنامه‌ریزی لازم برای رفع مشکلات معیشتی نیروهای خدماتی شاغل در مدارس و ادارات آموزش و پرورش شد. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه پارلمانی خبرگزاری تسنیم، علیرضا منادی سفیدان رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش خواستار انجام برنامه‌ریزی لازم برای رفع مشکلات معیشتی نیروهای خدماتی شاغل در مدارس و ادارات آموزش و پرورش شد.

 ‌متن نامه منادی‌ سفیدان رئیس کمیسیون آموزش مجلس به صحرایی وزیر آموزش و پرورش به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر صحرایی
وزیر محترم آموزش و پرورش

سلام علیکم
احتراما همانگونه که مستحضرید نیروهای خدماتی شاغل در مدارس و ادارات آموزش و پرورش انسان‌های خدوم و زحمتکش و بی‌ادعایی بوده ولی متاسفانه حقوق این قشر زحمتکش پایین‌ترین حقوق در بین کلیه کارکنان دولت می‌باشد. این نیروها همزمان مسئولیت ارائه خدمات و پذیرایی از معلمان و دانش‌آموزان، نگهبانی و حفاظت از مدرسه و پشتیبانی تاسیسات آن را بر عهده دارند. غفلت از وضعیت این عزیزان به ویژه وضعیت معیشتی و حقوق دریافتی نه تنها ظلم فاحش به این قشر زحمتکش و بی‌ادعاست، بلکه ضرر و زیان جبران ناپذیری به اموال دولتی را در بر خواهد داشت.

لذا خواهشمند است دستور فرمایید هر چه سریعتر در جهت تکریم و ارج نهادن به زحمات این قشر فداکار و برنامه‌ریزی لازم برای رفع مشکلات معیشتی آنها، اقدامات موثر کارسازی انجام گردد.

انتهای‌ پیام/

دیگر خبرها

  • نتایج آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش
  • ۱۵ اردیبهشت زمان ثبت نام کلاس اولی‌ها در استان سمنان است
  • پویش سپاس از معلم در ۴۸ واحد آموزشی خوانسار
  • نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش به‌زودی اعلام می‌شود
  • اعلام نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش به‌زودی
  • به کارگیری ۲۸ هزار نفر از پذیرفته‌شدگان در مدارس ابتدایی
  • ۲۸ هزار نفر در مدارس ابتدایی کشور به کارگیری می‌شوند
  • ۲۸ هزار نفر نیروی جدید در مدارس ابتدایی بکارگیری می شود
  • نامه به «صحرایی» درباره وضعیت معیشتی نیروهای خدماتی مدارس
  • پوشش تحصیلی در مقطع ابتدایی بیش از ۹۷ درصد است