Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-03-29@08:43:29 GMT

بازار قدیمی شهر بروجرد ثبت ملی شد

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۳۱۳۴۸

بازار قدیمی شهر بروجرد ثبت ملی شد

مدیرکل میراث فرهنگی استان لرستان، گفت: ملی بازار تاریخی شهر بروجرد در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، « امین قاسمی» امروز(28 بهمن) در جمع خبرنگاران، افزود: وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی طی نامه‌ای مراتب ثبت بازار تاریخی بروجرد را به استاندار لرستان ابلاغ کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان اظهار داشت: در اجرای بند ج ماده واحده قانون تشکیل سازمان میراث فرهنگی کشور مصوب سال ۱۳۶۴ و بند ششم ماده سوم قانون اساسنامه سازمان میراث فرهنگی کشور مصوب ۱۳۶۷ مجلس شورای اسلامی مبنی بر ثبت آثار ارزشمند منقول و غیر منقول فرهنگی-تاریخی در فهرست آثار ملی و فهرست‌های ذیربط پرونده بازار تاریخی بروجرد توسط استان تهیه و پس از تشریفات قانونی در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

 

وی اظهار داشت: این اثر تاریخی به شماره ۳۲۷۲۲ مورخه ۱۳۹۸.۰۲.۱۰ در فهرست آثار تاریخی به ثبت رسیده است.

 

قاسمی اظهار داشت: هرگونه دخل و تصرف یا اقدام و عملیاتی که منجر به تخریب یا تغییر هویت آن شود برابر مواد ۵۵۸ لغایت ۵۶۹ از کتاب پنجم قانون مجازات‌های اسلامی جرم محسوب می‌شود.

پایان پیام/599

منبع: شبستان

کلیدواژه: فهرست آثار ملی برنامه ریزی ثبت ملی فهرست آثار ملی ثبت رسیده بازار تاریخی میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۳۱۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم گرامیداشت ثبت ملی سیاه‌دوزی و لعبتک در سیستان برگزار شد

محمدهادی طهرانی‌مقدم در مراسم گرامیداشت ثبت سیاه‌دوزی و مهارت ساخت عروسک لعبتک سیستان در فهرست میراث ملی ناملموس اظهار کرد: ایجاد شور و نشاط اجتماعی یکی از وظایف اصلی و اولویت‌های اداره کل میراث‌فرهنگی در سطح استان است که نمونه آن نیز برپایی جشنواره‌ها و برنامه‌های فرهنگی متنوع است.
وی افزود: در ایام نوروز امسال ۲۱۸ برنامه در استان تدوین شد که ۴۳ مورد آن مربوط به برگزاری جشنواره‌ها است و در کنار آنها نیز نوروزگاه‌های مختلفی را در پایگاه‌های ملی و جهانی پیش‌بینی کرده‌ایم.

به گفته طهرانی‌مقدم؛ در روز‌های پایانی سال گذشته توسط معاونت میراث فرهنگی، شش پرونده ثبت میراث ناملموس استان تهیه و پس از داوری در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید که در این مراسم آثار ارزشمندی که شامل عروسک محلی لعبتک و سیاه‌دوزی که حاصل دست هنرمندان سیستان است رونمایی می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • بازار قدیم بوشهر کجاست؟ + نکات بازدید از بازار قدیم بوشهر
  • مراسم رونمایی از لوح جهانی ثبت افطار در بندرلنگه
  • اختصاص بودجه مرمت مسجد سید از سوی میراث فرهنگی و شهرداری اصفهان
  • ثبت سه اثر تاریخی منطقه ۵ در فهرست ثبت آثار ملی/ برگزاری چهار جشنواره در سال جاری
  • مراسم گرامیداشت ثبت ملی سیاه‌دوزی و لعبتک در سیستان برگزار شد
  • ۹۵۰ مورد سرکشی و بازدید نظارتی از آثار تاریخی و فرهنگی مینودشت
  • اعلام حمایت وزارت فرهنگ از طرح‌های خلاقانه و آیینی
  • پل چالان‌چولان لرستان سازه‌ای تاریخی بر شانه‌های شالوده‌ای کهن
  • ثبت ۳ اثر تاریخی در فهرست آثار ملی
  • ثبت سه اثر تاریخی در فهرست آثار ملی