Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، وزارت تجارت و صنعت سنگاپور با در نظر گرفتن تأثیرات منفی شیوع ویروس کرونا بر اقتصاد این کشور، چشم‌انداز رشد اقتصادی خود را کاهش داد.

این وزارتخانه در پیش‌بینی جدید خود اعلام کرد پیش‌بینی می‌کند رشد اقتصادی این کشور در بازه منفی ۰.۵ درصد تا مثبت ۱.۵ درصد تغییر کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی بود که در پیش‌بینی قبلی اعلام شده بود بازه تغییرات رشد اقتصادی در ۲۰۲۰ بین ۰.۵ درصد تا ۲.۵ درصد خواهد بود.

سنگاپور بعد از چین بیشترین تعداد مبتلایان به کرونا را گزارش داده است که رقم آن تا عصر یکشنبه به ۷۵ نفر رسیده است.

اقتصاد سنگاپور در ۳ ماهه چهارم ۱ درصد رشد کرد و رشد سالانه آن برای کل ۲۰۱۹ هم به ۰.۷ درصد رسید.

اقتصاد ژاپن هم در ۳ ماهه منتهی به دسامبر با بدترین افت خود در ۶ سال اخیر روبرو شد و حالا شیوع ویروس کرونا چشم‌انداز آینده آن را مبهم کرده است.

افت شدید سومین اقتصاد بزرگ جهان در سه ماهه منتهی به دسامبر در حالی گزارش شد که نگرانی‌ها در مورد ضعف اقتصاد آن در ۳ ماهه جاری تحت تأثیر ویروس کرونا به اوج خود رسیده است. ویروس کرونا به شدت تولید و توریسم ژاپن را تحت تأثیر قرار داده است و وحشت از این وجود دارد که اقتصاد ژاپن را به رکود بکشاند.

تولید ناخالص داخلی ژاپن در ۳ ماهه چهارم ۲۰۱۹ با سقوط ۶.۳ درصدی مواجه شد. این در حالی بود که اقتصاددانان پیش‌بینی می‌کردند میزان این افت ۳.۷ درصد باشد. این اولین افت اقتصاد ژاپن در ۵ سه ماهه گذشته است.

کد خبر 4854980

منبع: مهر

کلیدواژه: ژاپن سنگاپور ویروس کرونا ویروس کرونا بانک مرکزی ایران بورس قیمت دلار قیمت نفت نظام بانکی مالیات وزارت جهاد کشاورزی نفت خام تولید نفت وزارت صنعت معدن و تجارت عبدالناصر همتی قیمت یورو قیمت سکه بهار آزادی ویروس کرونا رشد اقتصادی اقتصاد ژاپن ۳ ماهه پیش بینی ۵ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۳۱۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تورم ۱۲ ماهه بهای تولیدکننده ۵۰ واحد درصد کاهش یافت

بانک مرکزی اعلام کرد: در جهت تحقق شعار سال ۱۴۰۲ مبنی بر «مهار تورم، رشد تولید»، این بانک با اتخاذ سیاست تثبیت اقتصادی حول سه محور اصلی «ثبات‌بخشی و پیش‌بینی‌پذیر نمودن بازار ارز»، «کنترل نقدینگی» و «بازنگری در مقررات» اقدامات متعددی را در دستور کار خود قرار داد که برآیند سیاست‌ها و اقدامات اتخاذ شده توسط مجموعه اقتصادی دولت و بانک مرکزی در بهبود متغیر‌های کلان اقتصادی به ویژه در کنترل نرخ تورم قابل مشاهده است.

در همین زمینه، بررسی تحولات شاخص بهای تولیدکننده بیانگر روند کاهشی این شاخص در دولت سیزدهم می‌باشد، به طوری‌که تورم دوازده‌ماهه شاخص بهای تولیدکننده از ۸۲.۶ درصد در شهریورماه سال ۱۴۰۰ به ۳۲.۶ درصد در اسفندماه سال ۱۴۰۲ (نرخ تورم سال ۱۴۰۲) کاهش یافته که موید کاهش قابل ملاحظه ۵۰.۰ واحد درصدی نرخ تورم شاخص بهای تولیدکننده در این مقطع است.

در همین راستا تورم نقطه به نقطه شاخص بهای تولیدکننده نیز در سال ۱۴۰۲ روند نزولی به خود گرفت به طوریکه با کاهش ۱۷.۹ واحد درصدی، از ۴۲.۴ درصد در اسفندماه ۱۴۰۱ به ۲۴.۵ درصد در اسفندماه سال ۱۴۰۲ رسید. بررسی تحولات شاخص بهای تولیدکننده به تفکیک گروه‌های اصلی «کالا» و «خدمت» در سال ۱۴۰۲ حاکی آن است که کاهش تورم نقطه به نقطه شاخص بهای تولیدکننده در سال ۱۴۰۲ عمدتاً از جانب اقلام کالایی بود؛ به گونه‌ای که در بازه زمانی اسفند ۱۴۰۱ تا اسفند ۱۴۰۲، تورم نقطه به نقطه گروه اختصاصی «کالا» با کاهش ۲۴.۹ واحد درصدی از ۴۴.۷ درصد در سال ۱۴۰۱ به ۱۹.۸ درصد در اسفند ۱۴۰۲ کاهش یافت؛ در حالی‌که تورم نقطه به نقطه گروه اختصاصی «خدمت» با ۱.۴ واحد درصد کاهش، از ۳۷.۱ درصد به ۳۵.۷ درصد رسید.

در همین ارتباط، تورم ماهانه شاخص بهای تولیدکننده در اسفندماه ۱۴۰۲ رقم ۱.۶ درصد را ثبت نمود. بررسی تورم ماهانه به تفکیک گروه‌های اختصاصی «کالا» و «خدمت» نیز حاکی از تحقق تورم ۱.۵ درصدی گروه کالا (ضریب اهمیت ۶۵.۷ درصد) با سهم از تورم ۱.۰ واحد درصد و تورم ۱.۸ درصدی خدمات (ضریب اهمیت ۳۴.۳ درصد) با سهم از تورم ۰.۶ واحد درصد است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بانک و بیمه

دیگر خبرها

  • ایجاد منطقه مشترک اقتصادی مالزی و سنگاپور
  • بیماری ایکس ؛ همه گیری بعدی جهانی در راه است؟
  • بیماری ایکس؛ همه‌گیری بعدی جهانی در راه است
  • جزئیات مدیریت سرخابی‌ها توسط دو کنسرسیوم پتروشیمی و بانکی از زبان وزیر اقتصاد
  • جزئیات معامله۶هزار میلیاردی سرخآبی‌ها با پتروشیمی و بانک‌ها
  • چشم انتظاری پنج ماهه فعالان اقتصادی برای تامین ارز واردات
  • اقتصاد ایران تا اطلاع ثانوی، نفتی، رانتی و دستوری است
  • بخش معدن آذربایجان شرقی بیشترین ارزش افزوده را دارد
  • ناکامی رئیسی در مبارزه با فساد و عمل به وعده‌های انتخاباتی‌اش به روایت میرلوحی /اسم ۲ کارشناس اقتصادی دولت را نام ببرید؟
  • تورم ۱۲ ماهه بهای تولیدکننده ۵۰ واحد درصد کاهش یافت