Web Analytics Made Easy - Statcounter

ابراهیم جلیلی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تولید پوشاک یکی از اولویت‌های اصلی سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد ماکو است و در حال حاضر با ارائه مشوق‌هایی که قیمت تمام شده را به میزان چشم‌گیری کاهش می‌دهد موفق به جذب سرمایه‌گذاران خوبی در این زمینه شده‌ایم.

وی ادامه داد: تولیدات این منطقه در حال حاضر نه تنها بخشی از نیاز کشور را تامین می‌کند بلکه به کشورهای همجوار نیز صادر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه حدود ۱۷ میلیارد دلار انواع پوشاک در سال به کشور قاچاق می‌شود، تاکید کرد: طبق قانون، مجموع سقف مجاز ورود پوشاک به هفت منطقه آزاد فعال کشور، ۱۷۶ میلیون دلار است تا محصولات به صورت قانونی و تحت تدابیر نظارتی و امنیتی وارد مناطق آزاد کشور شود که تاکنون مقدار قابل توجهی از این میزان محقق نشده است.

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: میزان واردات پوشاک به این منطقه نیز کمتر از ۲ میلیون دلار در سال جاری بوده که این امر، نشان از عزم فعالان اقتصادی برای عرضه تولیدات داخلی است.

جلیلی تاکید کرد: برابر قوانین و مقررات، قاچاق در داخل محدوده جغرافیایی مناطق آزاد مفهومی ندارد و اگر کالاها به صورت قاچاق وارد سرزمین اصلی شوند، متولی کنترل آن سازمان‌های مناطق آزاد نیستند.

وی اظهار داشت: تقاضای سالانه پوشاک کشور رقمی حدود هشت میلیارد دلار است  که تولید داخل توان تامین چهار میلیارد دلار از میزان تقاضا را دارد.

منطقه آزاد ماکو به لحاظ محدوده جغرافیایی شامل شهرستان‌های ماکو، شوط، پلدشت و شهر مرزی بازرگان بوده و در منتهی الیه شمال‌غرب کشور واقع است.

مساحت این منطقه حدود پنج هزار کیلومترمربع و جمعیت آن بر اساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵، حدود ۲۰۰ هزار نفر است.

منطقه آزاد ماکو به عنوان بزرگترین منطقه آزاد کشور دارای ۱۴۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور جمهوری آذربایجان و ۱۳۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکیه است.

برچسب‌ها آذربایجان غربی ماکو سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی ماكو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان غربی ماکو سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی ماكو آذربایجان غربی ماکو سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی ماكو منطقه آزاد ماکو میلیارد دلار مناطق آزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۳۱۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پنج میلیارد و ۷۳۰ میلیون دلار میزان مبادلات تجاری مرز رسمی پرویزخان

رضا قربانی مدیرکل گمرک پرویزخان گفت : مبادلات تجاری مرز رسمی پرویزخان شامل صادرات، واردات، ترانزیت مبدا، ترانزیت مقصد و دیگر رویه‌های گمرکی است و این حجم از مبادلات نشان دهنده اهمیت این گمرک مهم و راهبردی و نقش آن در رونق اقتصادی کشور است.

وی اظهار کرد: پارسال در مجموع در حوزه صادرات، یک میلیارد و ۲۳۴ هزار دلار انواع کالا به وزن ۲ میلیون و ۷۸۹ هزار تن از گمرک پرویزخان به عراق صادر شد که در هم سنجی با سال قبل از آن از نظر ارزشی ۲۷ درصد و از نظر دلاری رشد ۱۱ درصدی دارد.

مدیرکل گمرک پرویزخان گفت: این شاهراه اقتصادی و مرز مهم، سهم ۳۶ درصدی صادرات استان کرمانشاه را به خود اختصاص داده است ضمن اینکه در حوزه ترانزیت شاهد رشد ۳۱۶ درصدی ارزش دلاری و ۳۴۶ درصدی وزنی از این گمرک هستیم.

قربانی ادامه داد: ارزش دلاری ترانزیت مبدا در گمرک رسمی پرویزخان یک میلیارد و ۶۹۰ هزار دلار به وزن چهار میلیون تن عنوان کرد و ادامه داد: مازوت، نفتا، روغن صنعتی، بیتومین مهمترین کالا‌های ترانزیتی این مرز هستند و ترانزیت این مرز به بنادر جنوبی کشور و از آنجا به کشور‌های امارت و هند انجام می‌شوند.

وی گفت: بنا بر اعلام رییس کل گمرک ایران پرویزخان مرز نوظهور ترانزیت در کشور است و حجم مبادلات تجاری گویای این واقعیت است.

وی اضافه کرد: روزانه بیش از یک هزار تانکر سوخت رسان خالی و پُر از مرز پرویزخان از کشور خارج و یا وارد کشورمان می‌شوند ضمن اینکه صادرات روزانه این مرز به اقلیم کردستان عراق به طور میانگین بیش از ۴۵۰ کامیون انواع کالا است که عمده کالا‌های صادر شده از این مرز رسمی شامل میوه و تره بار، لبنیات، کیک و کلوچه، مصنوعات فلزی، مصنوعات پلاستیکی، سنگ، کاشی و مصالح ساختمانی است .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • اجرای ۷۵ درصد از پروژه های مصوب سفر استاندار آذربایجان غربی توسط سازمان منطقه آزاد در شهرستان ماکو
  • تراز تجاری منطقه آزاد قشم به بیش از ۳۱۳ میلیون دلار رسید
  • آغاز کشت پنبه در استان گلستان / کشاورزان به توصیه کارشناسان جهاد کشاورزی توجه کنند
  • آغاز کشت پنبه در استان گلستان / کشاورزان به توصیه کارشناسان جهادکشاورزی توجه کنند
  • هزینه‌های نظامی در جهان به بالاترین میزان خود در ۱۵ سال گذشته رسید
  • پنج میلیارد و ۷۳۰ میلیون دلار میزان مبادلات تجاری مرز رسمی پرویزخان
  • هم افزایی رسانه ای منطقه آزاد ماکو با صداوسیمای آذربایجان غربی
  • غول پوشاک ورزشی ۷۴۰ کارمند خود را اخراج کرد
  • قاچاقچی پوشاک خارجی در ملکان یک میلیارد و ۴۸۲میلیون ریال جریمه شد
  • رکورد ۱۳ ساله شکست/ فارس سال گذشته ۱۰ درصد گندم کشور را تولید کرد