Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@01:08:21 GMT

آموزش‌وپرورش و مشکلات ۸۰ ساله‌ای که پابرجاست

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۳۱۶۱۷

آموزش‌وپرورش و مشکلات ۸۰ ساله‌ای که پابرجاست

وزیر آموزش‌وپرورش با تأکید بر اینکه باید پوشش پیش‌دبستانی را گسترده‌تر کنیم، گفت: ۸۰ سال است مشکلات آموزش‌وپرورش حل ‌نشده است. ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۳ اجتماعی فرهنگیان و مدارس نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، محسن حاجی میرزایی در دیدار با کارکنان معاونت آموزش ابتدایی اظهار کرد: گوهر آموزش‌وپرورش در دست آموزش ابتدایی است و اولویت این موضوع در علوم تربیتی، روانشناسی و اجتماعی تأکید شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با طرح این پرسش که چگونه می‌توان ارزش دوره ابتدایی را بالا برد، افزود: برای احیای جایگاه و منزلت باید خودمان دست‌ به‌ کار شویم چراکه اگر منتظر باشیم دیگران به اهمیت کار ما پی ببرند باید بدانیم که اهمیت در کلام نیست و نیاز است کارآمدی و اثربخشی خود را آشکار کنیم و برای مشکلات جامعه راه‌حل داشته باشیم.

مسئولان آموزش وپرورش تحول را گروگان گرفته‌اند!آزمون استخدامی آموزشیاران نهضت سوادآموزی چه زمانی برگزار می‌شود؟

حاجی میرزایی بابیان اینکه زیربنایی‌ترین و اساس‌ترین جایگاه‌های تحول در جامعه، دوره ابتدایی است، گفت: هیچ تحول پایداری در جامعه اتفاق نمی‌افتد مگر اینکه از دوره آموزش ابتدایی آغاز شود آینده کشور را آموزش‌وپرورش می‌سازد و اگر امروز جامعه ما کاستی‌ها و نارسایی‌هایی دارد باید بررسی کنیم که در جریان یادگیری چه اتفاقی افتاده و چه اثری از ما بر جامعه سایه انداخته است.

وزیرآموزش‌وپرورش بابیان اینکه برای انسان‌های اندیشمند و خلاق بهترین مجال، عرصه مشکلات است چراکه بروز و ظهور استعدادها و توانمندی‌ها را ممکن می‌سازد، اظهار کرد: عرصه هنرنمایی و توانمندی ما در حل مسئله است و در معیارهای حکمرانی شایسته گفته می‌شود که حکمرانی خوب بر اساس حل مسائل جامعه است اما در فرهنگ ما انتقال و حمل مشکلات شایع شده است و معتقدم با حذف «میم» در واژه حمل به حل مسائل بپردازیم بنابراین باید مسائل را باهم حل کنیم و در حل مسائل به اندیشه شما نیازمندیم چراکه از اینجا باید جرقه‌هایی ایجاد شود تا ما انرژی بگذاریم و به سمت حل کردن مسائل پیش برویم.

80 سال است مشکلات آموزش‌‌وپرورش حل نشده!

وزیر آموزش‌وپرورش بابیان اینکه 80 سال است مشکلات آموزش‌وپرورش حل ‌نشده است، گفت: این مورد نشان می‌دهد که مهارت حل مسئله را نمی‌دانیم و به همین دلیل باید تمام ظرفیت خود را برای حل مسئله به کار ببریم.

وی تأکید کرد: ایده‌ها را نابود نکنید و برای مراقبت از ایده‌ها باید تمام واقعیت‌ها را دید و باید ببینیم چگونه می‌توان از نداشته‌های موجود داشته خلق کنیم و افرادی که این کار را می‌کنند و گام بزرگ برمی‌دارند خلاق و نوآور هستند.

حاجی میرزایی با اشاره به طرح خواندن با خانواده، اظهار کرد: هرچه زمینه تعامل دانش‌آموزان را با خانواده و محیط پیرامون بیشتر کنیم تجربه فضای واقعی‌تر را برای آنان فراهم کرده‌ایم.

کرامت دانش‌آموزان دبستانی در اختیار ما است

وی بابیان اینکه در دوره ابتدایی کرامت دانش‌آموز در اختیار ما است، گفت: انسانی که از دوران کودکی  باکرامت با او برخورد شده است از آفت‌ها و آسیب‌ها ایمن خواهد بود و آنچه به یأس، دلزدگی و آسیب تبدیل می‌شود، در مواقعی است که فرد به لحاظ شخصیتی مورد اعتنا قرار نمی‌گیرد.

وزیرآموزش‌وپرورش با اشاره به اهمیت دوره پیش‌دبستانی، گفت: باید تجربیات را مرور کرد تا برای اصلاح امور گام برداریم و پوشش پیش‌دبستانی را گسترده‌تر کنیم.

انتهای پیام/

R1014132/P/S2,22/CT12 واژه های کاربردی مرتبط وزارت آموزش و پرورش محسن حاجی‌میرزایی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزارت آموزش و پرورش محسن حاجی میرزایی وزارت آموزش و پرورش محسن حاجی میرزایی سال است مشکلات آموزش آموزش وپرورش آموزش ابتدایی حاجی میرزایی دوره ابتدایی پیش دبستانی وپرورش حل حل مسائل حل مسئله تر کنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۳۱۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری مشکلات جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران

سید احمد موالی زاده فرماندار اهواز به منظور بررسی و پیگیری مشکلات بنیاد شهید و امور ایثارگران منطقه ۲ اهواز از بخش های مختلف این بنیاد بازدید کرد.

فرماندار اهواز در این بازدید ضمن نشست با اصغر بایمانی نژاد رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران منطقه ۲، معاونین و تعدادی از مسئولان و کارشناسان بنیاد، مسائل و مشکلات خانواده های شهدا،جانبازان و ایثارگران را مورد بررسی قرار دادند.

موالی زاده ضمن تشکر و قدردانی از زحمات مجموعه بنیاد شهید و امور ایثارگران منطقه ۲، از پیگیری ویژه جهت رفع مشکلات جامعه هدف خبر داد و گفت: رفع مشکلات خانواده های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران در اولویت قرار دارد و همه وظیفه داریم مشکلات این قشر را با جدیت پیگیری و رفع می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • کانون حل بسیاری از آسیب‌ها و مشکلات جامعه، آموزش و پرورش است
  • تصویب نخستین آیین‌نامه سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش پس از ۱۲ سال
  • رازی که «هوش مصنوعی» دربارۀ این نقاشی 500 ساله کشف کرد
  • پیگیری مشکلات جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران
  • نیمه اردیبهشت ؛ زمان ثبت نام کلاس اولی ها در استان سمنان
  • افزایش تک ماده كمكی به آموزش‌وپرورش نخواهد کرد
  • نتایج آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش
  • ۱۵ اردیبهشت زمان ثبت نام کلاس اولی‌ها در استان سمنان است
  • نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش به‌زودی اعلام می‌شود
  • اعلام نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش به‌زودی