Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-28@16:44:08 GMT

۷ شاهکار دیدنی ارمنستان

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۳۱۷۲۰

۷ شاهکار دیدنی ارمنستان

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، ارمنستان، کشور محبوب ایرانیان کشوری توریستی و مملو از جاهای دیدنی زیبا و تاریخی است. ارمنستان جز کشورهایی است که بیشترین کلیساها را دارد و گفته می‌شود بیش از ۴ هزار کلیسا در ارمنستان وجود دارد. با ما همراه باشید تا با ۱۰ شاهکار دیدنی ارمنستان و معماری‌های جالب آنها آشنا شوید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کلیسای خور ویراپ – نگهبان آرارات

در گذشته، کوه آرارات بخشی از ارمنستان به حساب می‌آمد و امروزه نیز یکی از نمادهای ارمنستان به شمار می‌رود. در نزدیکی کوه آرارات مردم ارمنستان مکانی را ساخته بودند که محلی برای زندگی کاتولیکوس بوده و به عنوان مدرسه دینی هم مورد استفاده قرار می‌گرفت.

در آن زمان مردم ارمنستان مسیحی نبودند. شخصی با نام گریگور روشنگر قصد داشت دین مسیحیت را در ارمنستان رواج دهد و هنگامی که افراد صومعه خور هنگامی که متوجه این موضوع شدند، به دستور تیرداد سوم، پادشاه ارمنستان گریگور روشنگر را در داخل گودال سیاه صومعه به مدت ۱۳ سال زندانی کردند. اما بعد از گذشته ۱۳ سال با معجزه زنده ماندن گریگور روبرو شدند.

در این مکان و در سال ۶۴۲، کلیسای کوچکی به نشانه ستایش سنت گریگور روشنگر ساخته شد بارها مورد مرمت و بازسازی قرار گرفت و امروزه به مجموعه‌ای شامل سالن‌های ناهارخوری، حجره راهبان و کلیساهای کوچک در اطراف کلیسای اصلی تبدیل شده است.

صومعه‌سرا ساناهین – ترسناک و در عین حال زیبا

مجموعه ساناهین یکی از بهترین شاهکارهای ارمنستان به حساب می‌آید. از بیرون که به کلیسا نگاه می‌کنیم با یک کلیسای قدیمی و زیبا روبرو می‌شویم. یکی از دلایلی که کلیسای ساناهین در میان گردشگران محبوب شده، گذرگاه‌های سرپوشیده سنگی است که بسیار زیبا هستند.

اما مهم‌ترین دلیل معروفیت مجموعه ساناهین، مجموعه سنگ‌های صلیبی اش است. در کلیسا سنگ‌های زیادی وجود دارد که با نام خاچکارز شناخته شده و نقش صلیب بر روی آنها حک شده است. همچنین تا به امروز تنها ۸۰ قطعه از این سنگ‌ها را پیدا کرده‌اند و پیشنها می‌شود در هنگام بازدید از کلیسا، به نقش و نگارهای ریز و جالب روی سنگ‌ها دقت کنید.

سمفونی سنگ‌ها – دره زیبای گارنی

دره زیبای گارنی در منطقه کوتایاک قرار دارد. معروف شدن دره گارنی به لطف ستون‌ها مرمری سیاه بسیار زیبایش است. به لطف فرسایش، فرآیندها و عوامل طبیعی، ستون‌های دره گارنی به شکل سمفونی درآمده و به سمفونی سنگ‌ها معروف شده است.

یرموک – شهر شفابخش ارمنستان

اگر علاقه‌مند به اسپا (Spa) هستید، بازدید از شهر یرموک خالی از لطف نیست. شهر یرموک که به جذاب ترین شهر اسپا در ارمنستان شهرت دارد منطقه‌ای با بیش از ۴۰ چشمه آب معدنی شفابخش است و گرشگران تور ارمنستان لحظه آخر می‌توانند به صورت رایگان از گالری آب شهر بازدید کرده و آب‌های معدنی شفابخش را بنوشند و همچنین در شهر آبشاری ۷۰ متری وجود دارد که دومین آبشار مرتفع ارمنستان بوده و بازدید از آن خالی از لطف نیست.

میدان جمهوری – بهترین مکان برای سپری کردن شب

یکی از بهترین جاهای دیدنی ارمنستان که شلوغ ترین مکان ارمنستان هم به حساب می‌آید، میدان جمهوری ایروان است. اگر قصد دارید در سفر به ارمنستان بهترین خاطرات شب را رقم بزنید، به میدان جمهوری بروید. در کنار جاذبه‌های تاریخی و زیبای اطراف میدان، رستوران‌ها، کافه‌ها و مغازه‌های زیادی وجود دارد که بهترین غذاهای ارمنی و فست فودی را می‌توانید در آنها میل کنید.

کلیسای تاتو – دورترین شاهکار ارمنستان از ایروان

شاید عقلانی نباشد که بخاطر یک کلیسا، ۲۵۳ کیلومتر مسیر را طی کنید تا از شهر ایروان به کوهستانی برسید که کلیسایی مربوط به قرن نهم در آنجا قرار دارد. کلیسای زیبا و تاریخی تاتو در کنار دره عمیق قرار دارد و نمی‌توان با خودرو به کلیسا رفت مگر اینکه از ماشین‌های آفرودی استفاده کنید که مشکلات خود را دارند لذا پیشنهاد می‌شود برای بازدید از کلیسای تاتو، سوار بر تله کابین ایروان شوید که زمانی با عنوان طولانی‌ترین تله کابین جهان، در گینس ثبت شده بود.

کلیسای سنت گریگور لوزاوریچ – جدیدترین کلیسای ارمنستان

پیش‌تر اشاره کردیم که گریگور لوزاوریچ، شخصی بود که مسیحیت را به ارمنستان آورد. سنت گریگور در میان مردم ارمنستان از احترام و ارزش بالایی برخوردار است و مردم بخاطر او، کلیسایی با نامش تأسیس کردند.

کلیسای سنت گریگور روشنگر در سال ۲۰۰۱ ساخته شده و استپان کیورکچیان شاهکار معماری ارمنی را در این کلیسا بکار برده است. کلیسای سنت گریگور از سنگ‌های دوف ساخته شده که از شهر باستانی آنی جمع آوری شده و با ۲۵۰۰ نفر ظرفیت، بزرگترین کلیسای ارمنستان به حساب می‌آید.

شما می‌توانید با مراجعه به سایت لحظه آخر، بزرگترین بانک تورهای لحظه آخری در ایران، بهترین تورهای زمینی و هوایی ارمنستان را اخذ کرده و بهترین خاطرات سفر به ارمنستان را برای خود رقم بزنید.

این مطلب، یک خبرآگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 4855043

منبع: مهر

کلیدواژه: ارمنستان جاذبه گردشگری جاذبه توریستی تورهای گردشگری همراه اول قیمت دلار بیمه اینترنت جاذبه گردشگری اجاره خودرو گروه خودروسازی سایپا بانک ملی کسب و کارهای اینترنتی اپلیکیشن موبایل شرکت های بیمه قیمت یورو بانک ملی ایران تلفن همراه ارمنستان به حساب دیدنی ارمنستان مردم ارمنستان حساب می آید میدان جمهوری سنگ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۳۱۷۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | تصاویری دیدنی از بلندترین آسانسور جهان

264 215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1888748

دیگر خبرها

  • پاشینیان: برخی حلقه‌های قره‌باغ امنیت ملی ارمنستان را تهدید می‌کنند
  • پاشینیان: ایروان دولت در تبعید قره‌باغ را به رسمیت نمی‌شناسد
  • مکان های دیدنی لرستان که نباید از دست بدهید+فیلم
  • ببینید | تصاویری دیدنی از بلندترین آسانسور جهان
  • کلیسای سنت استپانوس پربازدیدترین اثر آذربایجان شرقی
  • گنبد سرخ مراغه، شاهکار آجر کاری جهان
  • سمنان؛ شاهکار‌ هنر ایرانی - اسلامی + فیلم
  • فلک الافلاک شاهکار معماری لرستان
  • پیام آیت‌الله اعرافی به رئیس کلیسای ارتدوکس
  • پیام مدیر حوزه‌های علمیه به رئیس کلیسای ارتدوکس