Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایتنا - رییس سازمان فناوری اطلاعات درباره تاثیر این حملات اینترنتی بر زیرساخت‌ها اظهار کرد: کیفیتی که مردم دریافت می‌کنند، تحت تاثیر قرار گرفته است.
رییس سازمان فناوری اطلاعات درباره حملات اخیر سایبری به زیرساخت‌های کشور گفت: ما نگرانیم با حمله کاری کنند که کیفیت اینترنت کاهش یابد و از این طریق این نگرانی ایجاد شود که خود حاکمیت کیفیت را پایین می‌آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش ایتنا از ایسنا، این روزها از گوشه و کنار، اخباری مبنی‌ بر حملات هکری و حمله به زیرساخت‌های کشور شنیده می‌شود و هفته گذشته نیز گسترده‌ترین حمله تجربه‌شده در تاریخ ایران علیه زیرساخت‌های کشور اجرا شد که به گفته مسوولان شرکت ارتباطات زیرساخت ایران، پیش از این نظیر نداشته است.

در این راستا امیر ناظمی - معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات - درباره حملات چند روز اخیر به زیرساخت‌های کشور بیان کرد: این روزها حملات سازمان‌یافته از خارج از کشور به زیرساخت‌ها انجام می‌شود و حجمش بسیار گسترده است و با یک رشد نمایی دارد. این حملات در این سطحی که الان وجود دارد، هیچ‌وقت نبوده و پیک حملات نسبت به کل ماکزیمم تاریخ گذشته، از هفته پیش دو برابر شده است.

وی با بیان این‌که شرکت ارتباطات زیرساخت کشور این موضوع را کنترل می‌کند که حملات از بیرون به داخل کشور وارد نشود، افزود: مقابله با این حملات DDoS با استفاده از یک سپر محافظ است که ما زیرساخت‌های داخل را در برابر حملات بیرون محافظت کنیم، البته این بدان معنا نیست که همه حملات از خارج کشور است، بلکه از داخل هم حملاتی داریم. از طرفی بعضی دیتاسنترهای ما تاکنون با چنین حملاتی مواجه نبوده‌اند و آمادگی لازم را هم نداشتند که بخواهند با این حملات برخورد کنند.

رییس سازمان فناوری اطلاعات درباره تاثیر این حملات اینترنتی بر زیرساخت‌ها اظهار کرد: کیفیتی که مردم دریافت می‌کنند، تحت تاثیر قرار گرفته است. ما نگرانیم با حمله کاری کنند که کیفیت اینترنت کاهش یابد و از این طریق نارضایتی ایجاد شده و یا این نگرانی ایجاد شود که خود حاکمیت کیفیت اینترنت را پایین می‌آورد.

ناظمی خاطرنشان کرد: در این شرایط و زمانی که فشار این اندازه زیاد است به طوری که باعث می‌شود کیفیت اینترنت کاهش یابد، کافی است این شایعه هم ایجاد شود که دولت اینترنت را قطع کرده که متاسفانه پذیرفتنش هم برای مردم راحت است.

منبع: ايتنا

کلیدواژه: اینترنت حمله سایبری هکر کیفیت اینترنت کاهش یابد زیرساخت های کشور زیرساخت ها ایجاد شود تحت تاثیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۳۱۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) حملات بی‌امان بیش از ۲۰ خدنگ به مار پیتون

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

فرارو- یک مار پیتون در دام یک باند ۲۰ نفره خدنگ افتاد. همه آن‌ها همزمان به سمت مار رفتند و سعی کردند او را تکه تکه کنند.

به گزارش فرارو، پیر نل، یک دوستدار حیات وحش، برای دیدن یکی از دوستانش در پارک مارلوث بود که شاهد این منظره‌ای بود که یک بار در زندگی اتفاق می‌افتاد.

او در این باره می‌گوید: ما تازه از شام به خانه برگشته بودیم. به دلیل قطع برق بسیار تاریک بود و صدای طبیعت و بوته‌زار‌ها بسیار آرام بود که ناگهان جیغ و ناله فضای سکوت را شکست. همسرم در آن زمان گفت که این صدا شبیه گروهی از مینا‌های خشمگین هندی است.

ما با چراغ‌ها تلفن خود بیرون رفتیم تا بررسی کنیم که این صدا از چه چیزی و از کجا می‌آید. همه ما شوکه شدیم وقتی بیش از ۲۰ خدنگ بسیار عصبانی را دیدیم که در حال حمله به یک مار پیتون جیغ می‌زدند.

باند خدنگ‌ها بی امان بود و از هر زاویه‌ای حمله کردند. برخی گاز می‌گرفتند و برخی دیگر مار را می‌خراشیدند و پنجه می‌کشیدند. از طرف دیگر مار حتی نکرد یک بار هم سعی حمله کند. مار می‌دانست که شانسی وجود ندارد که بتواند به همه آن‌ها حمله کند.

خدنگ‌ها از خانواده خود، به خصوص از بچه‌های کوچک محافظت می‌کردند. آن‌ها به مار رحم نکردند. برخی از خدنگ‌ها جسورانه با سر مار و نیش‌های خطرناک آن روبرو شدند و به آن حمله کردند، در حالی که برخی دیگر بدن مار را هدف قرار دادند و مدام حمله کردند.

خدنگ‌ها اغلب هدف بسیاری از شکارچیان قرار می‌گیرد و به دلیل جثه کوچکشان به تعداد زیاد قدرت پیدا می‌کنند. گاهی تا زمانی که تهدید از بین نرود، حمله را متوقف نخواهند کرد.

مار پیتون در این مرحله متوجه شد که اگر تلاش نکند، به احتمال بسیار زیاد می‌میرد. بنابراین، مار سرش را زیر شاخه کوچکی که روی زمین افتاده بود، قرار داد. این شاخه سرش را از حملات و گاز مهاجمان محافظت می‌کرد، اما بدن مار پیتون هنوز بسیار در معرض دید قرار داشت و نیاز داشت.

خدنگ‌ها در این مرحله فقط یک لحظه عقب نشستند و این تمام چیزی بود که مار برای فرار نهایی خود لازم داشت. یک درختچه ضخیم در آن نزدیکی بود و مار به سرعت سعی کرد دور شود. خدنگ‌ها که متوجه دور شدن مار پیتون شده بود، دور هم جمع شدند و برای لحظه‌ای ناپدید شدن مار در بیشه‌زار را تماشا کردند و سپس در تاریکی ناپدید شدند. سکوت و آرامش به آنجا بازگشت و همه چیز به پایان رسید.

دیگر خبرها

  • انهدام دو انبار بزرگ نفت روسیه توسط پهپادهای اوکراین
  • پنج پیشنهاد مهم دبیر شورای امنیت ملی ایران درباره امنیت اطلاعات/ احمدیان: تسلط آمریکا بر زیرساخت های اینترنت جهانی یک خطر جهانی است
  • 5 پیشنهاد مهم دبیر شورای امنیت ملی ایران درباره امنیت اطلاعات/ احمدیان: تسلط آمریکا بر زیرساخت های اینترنت جهانی یک خطر جهانی است
  • (ویدئو) حملات بی‌امان بیش از ۲۰ خدنگ به مار پیتون
  • بهبود سرعت و کیفیت اینترنت با اجرای فیبرنوری در خوزستان
  • جوجه یک روزه
  • اینترنت اختصاصی  یا اختلالی؟
  • تحلیلگر سابق سی آی ای: من تحت تاثیر حمله موشکی ایران قرار گرفتم
  • اینترنت اختصاصی یا اختلالی؟
  • (ویدئو) آیا حمله ایران به اسرائیل بی‌تاثیر بوده؟