Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

مدیر امور اعتباری بانک مسکن ضمن اعلام این مطلب که تسهیلات ۱۷۰، ۱۴۰ و ۱۳۰ میلیون تومانی از سوی بانک مسکن به سازندگانی که فناوری‌های نوین ساخت را در بافت‌های فرسوده رعایت کنند، تعلق می‌گیرد از حل چهار مشکل سازندگان در بافت‌های فرسوده شهری خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،، محمدحسن علمداری مدیر امور اعتباری بانک‌مسکن جزئیات تسهیلاتی که بانک مسکن برای بافت فرسوده به سازندگان تخصیص می‌دهد و همچنین برنامه‌هایی که برای بهتر شدن ساخت و ساز و بازآفرینی بافت‌های فرسوده از سوی بانک برای مالکان و سازندگان در این بافت‌ها در نظر گرفته شده را اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

علمداری از حل چهار مشکل سازندگان و مالکان در بافت فرسوده خبر داد و گفت: افزایش سقف تسهیلات، پذیرش وکالت، ارایه تسهیلات به شکل مشاع به سازندگان و پذیرش اعتبارسنجی از سازندگان طرف قرارداد، هم اکنون برای سازندگان و مالکان در بافت‌های فرسوده فراهم شده است.

مدیرامور اعتباری بانک‌مسکن، اصلی‌ترین قدم بانک‌ برای تسهیل ساخت‌وساز در بافت‌های فرسوده را تخصیص تسهیلات ساخت از محل اوراق، عنوان کرد و گفت: بانک مسکن علاوه بر ارایه تسهیلات از محل وجوه اداره شده بانک، با ارایه تسهیلات از محل اوراق به منظور رونق دادن به ساخت و ساز در بافت‌های فرسوده موافقت کرده است.  

به گفته علمداری، در حال حاضر مشکلات مربوط به وکالت برای مالکان و سازندگان حل شده است و بانک وکالت نامه را برای تخصیص اعتبار پذیرفته است. همچنین با توجه به اینکه پروژه‌ها در بافت‌های فرسوده به شکل مشارکتی انجام می‌شود مقرر شده است تا اعتبارسنجی علاوه بر مالکان، از سازندگان نیز پذیرفته شود.

این مسئول در بانک‌مسکن ادامه داد: هم‌اکنون تسهیلات به شکل مشاع به سازندگان ارایه می‌شود و رقم تسهیلات نیز افزایش یافته است و به سازندگانی که دارای شرایط لازم باشند تسهیلات افزایش یافته، پرداخت می‌شود.  

وی رقم تسهیلات افزایش یافته در بافت‌های فرسوده را برای شهر تهران برای سازندگانی که فناوری‌های نوین ساخت را رعایت کنند ۱۷۰ میلیون تومان، برای مراکز استان‌ها در صورت حرفه‌ای ساز بودن ۱۴۰ میلیون تومان و برای سازندگان عادی ۷۰ میلیون تومان عنوان کرد.

علمداری این تسهیلات را برای مراکز استان‌ها به ترتیب ۱۶۰، ۱۳۰ و ۷۰ میلیون تومان و در شهرهای کوچک نیز به ترتیب ۱۴۰، ۱۲۰ و ۷۰ میلیون تومان برشمرد.

وی یادآور شد: رقم سود تسهیلات تنها برای ۵۰ میلیون تومان با سود ۹درصد اعمال می شود و برای باقیمانده تسهیلات بسته به بدون سپرده و یا اوراق بودن آنها به ترتیب با سود ۱۸ و ۱۷.۵ درصد محاسبه می‌شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: تسهیلات مسکن بافت های فرسوده شهری بافت های فرسوده اعتباری بانک مسکن ۷۰ میلیون تومان ارایه تسهیلات برای سازندگان افزایش یافته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۳۱۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰۰ روستایی در چناران تسهیلات ساخت مسکن دریافت کردند

محسن مه آبادی فرماندار چناران گفت: زمین واحد‌های ذکر شده در قالب اجاره ۹۹ ساله از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به متقاضیان واگذار شد و تسهیلات ذکر شده نیز ۲ میلیارد ریال بود که در ماه‌های پایانی سال به سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال افزایش یافت و برخی متقاضیان این مبلغ را دریافت کرده اند.

وی گفت: تعدادی از واحد‌های مسکونی روستایی ذکر شده اکنون تکمیل شده و به بهره برداری رسیده است و بقیه در مراحل مختلف ساخت و ساز از جمله در مراحل پایانی تولید هستند.

فرماندار چناران گفت: پارسال سهمیه ساخت مسکن روستایی شهرستان چناران ۳۷۶ دستگاه تعیین شد که پرداخت تسهیلات میزان هدفگذاری بیشتر بوده است.

مه آبادی افزود: امسال سهمیه ساخت مسکن روستایی چناران با اعطای تسهیلات سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی، ۴۴۰ واحد مسکونی تعیین شده است و دیروز در نشستی با دهیاران و بخشداران شهرستان چناران برای تحقق این هدف، ارتقای طرح تحول روستایی و افزایش مشارکت و جهش تولید در شهرستان برنامه ریزی و هم اندیشی شد.

وی اضافه کرد: با توجه به این که میزان مقاوم سازی منازل روستایی چناران از میانگین استانی و کشوری پایین‌تر است، موضوع ساخت و ارتقای ایمنی منازل روستایی در گفتگو با دهیاران و مدیر بنیاد مسکن شهرستان مورد تاکید قرار گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • مقاوم سازی بافت‌های فرسوده در بوئین زهرا با جدیت دنبال می‌شود
  • ۴۰۰ روستایی در چناران تسهیلات ساخت مسکن دریافت کردند
  • لزوم توجه بیشتر به مقاوم سازی بافت فرسوده در بویین زهرا
  • ساخت ۱۵۰ هزار مسکن استطاعت پذیر در تهران | ۵۵۰۰ خانه فرسوده و خطرناک نوسازی می شوند
  • اجرای بسته تشویقی نوسازی مسکن در ۶ شهرستان سیستان و بلوچستان
  • حضور پررنگ مردم برای نوسازی بافت‌های فرسوده همزمان با پرداخت تسهیلات
  • ۱۶ هزار و ۹۶۶ هکتار بافت ناکارآمد در استان خراسان رضوی شناسایی شد
  • انعقاد قرارداد تسهیلات ۴۵۰ هزار واحد مسکونی
  • وزیر راه‌ و رئیس بانک مرکزی مسئول اجرای تعهدات دولت در عرضه زمین و تسهیلات مسکن هستند
  • پرداخت تسهیلات ساخت مسکن به ۴۵۰ هزار متقاضی