Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-24@21:06:39 GMT

روش جلوگیری ازگودی کمر

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۳۲۰۲۹

یکی از شایعترین اختلالات در انحناهای ستون فقرات، گودی بیش از حد کمر است. ناطقان: ستون فقرات توسط تعداد زیادی عضله محافظت می شود که سلامت و تعادل آنها در سلامت و نرمال بودن حالت ستون فقرات نقش بسیار مهمی ایفا می کند.

گودی کمر از جمله مشکلاتی است که پیر و جوان گرفتار آن شده اند.
یک متخصص طب فیزیکی با تاکید بر اهمیت درست نشستن جهت پیشگیری از گودی کمر گفت:باید صاف بنشینید و از لم دادن یا خم شدن بر روی میز کار اجتناب کنید ایشان با اشاره به اینکه بهترین حالت برای خوابیدن،
به پهلو خوابیدن است، گفت:دمر خوابیدن موجب افزایش گودی کمر می شود، اما در صورتی که تمایل دارید بر روی شکم بخوابید، حتما بالشتی زیر شکم خود قرار دهید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اهمیت درست نشستن در پیشگیری و تشدید گودی کمر گفت:برای درست نشستن، از صندلی مناسب استفاده کنید.

گودی کمر
پیشگیری ازگودی کمر

این صندلی باید قابلیت تغییر ارتفاع را داشته باشد و پشتی آن نیز قابل تنظیم باشد تا فشارهای وارده بر ناحیه پشت و کمر را کاهش دهد و از گودی کمر جلو گیری کند.زانوها باید هم سطح با مفصل لگن تان باشد. باید صاف بنشینید و از لم دادن یا خم شدن بر روی میز کار اجتناب کنید.
زیرا یکی از دلایل عمده برای ایجاد گودی کمر در افراد لم دادن است. در صورت نیاز برای حمایت کمرتان از یک بالشت کوچک مناسب استفاده کنید.یکی دیگر از راه های پیشگیری برای گودی کمر این است که کف پاها را باید به طور صاف بر روی زمین بگذارید و در صورت لزوم از زیر پایی مناسب استفاده کنید.
و هیچگاه پاهایتان را به صورت ضربدری قرار ندهید و یا روی نوک پنجه نگه ندارید.در صورتی که با مانیتور کامپیوتر کار می کنید، باید حداقل فاصله یعنی بین 25 تا 75سانتیمتر را ( بین چشم و صفحه ) رعایت کنید. برای این کار رعایت فاصله ای معادل طول بازو کفایت می کند.هنگام ایستادن، سعی کنید.
قفسه سینه به طرف جلو و عضلات شکم جمع باشد. همچنین از قفل کردن زانوها در حالت ایستاده خودداری شود. وقتی ایستاده اید، یک پا را مستقیم روی زمین و دیگری را روی یک پله، چهارپایه و یا هر وسیله مشابه.، در سطحی کمی بالاتر از پای دیگر قرار دهید تا از ابتلا به گودی کمر جلو گیری کنید.

منبع:نمناک
برچسب ها: گودی کمر ، ناطقان ، پیشگیری ، عضله ، محافظت

منبع: ناطقان

کلیدواژه: گودی کمر ناطقان پیشگیری عضله محافظت مناسب استفاده کنید درست نشستن ستون فقرات گودی کمر لم دادن بر روی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۳۲۰۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح نظارت بر بازار لاستیک خودرو در مازندران

مدیرکل تعزیرات حکومتی مازندران از نظارت بر مراکز عمده توزیع لاستیک خودرو در استان خبر داد . - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، یدالله ملکی با تاکید بر نظارت مستمر بازار لاستیک خودرو، گفت: در راستای صیانت از حقوق مصرف کنندگان و جلوگیری از سودجویی منفعت‌طلبان و با توجه به تداوم التهاب بازار تایر سواری در سطح عرضه، تعزیرات حکومتی با متخلفان برخورد قانونی می‌کند.

مدیر کل تعزیرات حکومتی مازندران افزود: بازرسی از مراکز توزیع عمده لاستیک و خرده فروشان با استفاده از همه ظرفیت‌ها به‌منظور برخورد ایجاد ثبات در بازار با حضور رئیس شعبه تعزیرات حکومتی و بازرسان صمت و اصناف برای جلوگیری از افزایش بی رویه قیمت لاستیک خودرو اجرا می‌شود.

 ملکی گفت: کنترل و نظارت بر وضعیت بازار کالا و پایش وضعیت تامین و توزیع لاستیک خودرو، جلوگیری از تخلفات احتمالی و رسیدگی به موقع به شکایات و گزارش‌های مردمی از جمله اهداف طرح نظارتی خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جهان در خطر: تنها راه جلوگیری از همه‌گیری‌های حیوانی چیست؟
  • ۱۷۹ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در استان بوشهر شناسایی شد
  • دمنوشی که موجب جلوگیری از اضافه وزن می‌شود
  • اجرای طرح نظارت بر بازار لاستیک خودرو در مازندران
  •  انواع ظروف یکبار مصرف درب دار پلاستیکی در آرمانی 724
  • جلوگیری از وقوع آتش سوزی در اراضی جنگلی سرخه حصار و خجیر
  • «ایکس» به جنگ بات‌ها می‌رود
  • هدر رفت ۴۸۸ لیتر در ثانیه آب شرب جلوگیری شد
  • اجرای طرح‌های جلوگیری از آب گرفتگی در شهر‌ها + فیلم
  • مصرف این مواد غذایی به جلوگیری و متوقف کردن ریزش مو کمک می‌کند