Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-24@19:50:18 GMT

کوره زغال چوب  در شهرستان جیرفت تخریب شد

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۳۲۲۴۱

کوره زغال چوب  در شهرستان جیرفت تخریب شد

 علی جاوید گفت: به دنبال گشت زنی از منابع طبیعی شهرستان جیرفت یک باب کوره زغال چوب درختان جنگلی کشف و تخریب شد.

«علی جاوید» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، گفت: به دنبال گشت زنی مأمورین یگان حفاظت از منابع طبیعی شهرستان جیرفت، یک باب کوره زغال چوب درختان جنگلی در منطقه سفید باز دلفارد از شهرستان جیرفت کشف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

جانشین فرماندهی یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان افزود: که پس از تخریب این کوره، متخلفین به منظور سیر مراحل قانونی به دادگاه عمومی بخش ساردوئیه معرفی شدند.

وی بیان کرد: مأمورین یگان حفاظت اداره‌ کل منابع‌ طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان در ۲۴ ساعت شبانه روز آماده حراست از عرصه های ملی هستند.

جاوید ضمن توصیه به مردم طبیعت دوست، اظهار کرد: مردم طبیعت دوست جنوب کرمان می توانند به محض مشاهده هر گونه تخریب و تصرف عرصه های منابع طبیعی و نیز قاچاق گیاهان دارویی، زغال و چوب درختان جنگلی از طریق تماس با شماره ۱۵۰۴ (کد امداد جنگل و مرتع یگان حفاظت از منابع طبیعی) اطلاع دهند تا در کمترین زمان ممکن با متجاوزین برخورد قانونی شود.

پایان پیام/586

منبع: شبستان

کلیدواژه: چوب درختان جنگلی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان حفاظت از منابع طبیعی منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۳۲۲۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف و توقیف بیش از ۲ هزار کیلوگرم چوب قاچاق در ارزوئیه

چابک رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ارزوئیه با اشاره به اینکه محموله بارگیری شده، چوب درخت گز و بدون مجوز حمل می‌باشد، گفت: در راستای سیاست‌های سازمانی و وظایف قانونی با متخلفان عرصه‌های منابع طبیعی قاطعانه برخورد می‌کنیم.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ارزوئیه ادامه داد: برداشت و حمل هرگونه گیاه دارویی و چوب درختان جنگلی بدون اخذ مجوز از منابع طبیعی ممنوع بوده که بر اساس مواد یک تا سه قانون قاچاق اموال موضوع عایدات دولت، قاچاق کالا محسوب شده که علاوه بر ضبط مال، مجرم به پرداخت جزای نقدی و حبس محکوم می‌شود.

چابک افزود: حفاظت از منابع طبیعی یک وظیفه همگانی است و مردم طبیعت دوست می‌توانند در تماس با شماره ۱۳۹ و ۱۵۰۴ کد امداد جنگل و مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کرمان گزارش‌ها و اخبار خود را در زمینه آتش سوزی عرصه‌های منابع طبیعی، تخریب و تصرف اراضی ملی، قاچاق گیاهان دارویی، حفر چاه غیر مجاز در اراضی ملی و ... اطلاع رسانی کنند تا از ورود خسارت‌های جبران ناپذیر به عرصه‌های مرتعی و جنگلی جلوگیری شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • رفع تصرف یک هکتار از اراضی ملی بابل
  • رفع تصرف ۴ هزار متر مربع از اراضی ملی بابل
  • آزادسازی یک هکتار از اراضی ملی بابل
  • رفع تصرف ۱۵ هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • رفع تصرف پنج هکتار عرصه ملی شهرستان بویراحمد از سودجویان
  • کشف ۱۴۰ اصله قنداق جنگلی در اردبیل
  • توقیف ۳ نیسان حامل چوب آلات قاچاق جنگلی در محور نیر
  • کشف و توقیف بیش از ۲ هزار کیلوگرم چوب قاچاق در ارزوئیه
  • افزایش آمار حمله قاچاقچیان به نیروهای جنگلبانی/ تعداد نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی 14 درصد استانداردهای جهانی است! سازمان منابع طبیعی در دفاع از نیروهای خود ناتوان است
  • قاچاقچیان چوب در دام مأموران یگان حفاظت منابع طبیعی