Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-23@11:10:17 GMT

ضرورت پیوند علم با فلسفه اسلامی

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۳۲۴۴۲

ضرورت پیوند علم با فلسفه اسلامی

یزدان دوست گفت: ترکیب مبنای علمی در شاخه مهندسی باید با فلسفه اسلامی باشد که قطعا می توان این پیوند را زد.

 

 

به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری شبستان، «فرهاد یزدان دوست» در مراسم رونمایی آیین کتاب علم و دین در افق جهان بینی توحیدی گفت: امروز به صورت ویژه شرایط، شرایط فرحبخش برای آینده است.

 

رییس دانشگاه خواجه نصیر افزود: اصحاب فکر و اندیشه که به حق به گردن ما دانشگاهیان حق دارند در این مراسم حضور یافته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: دانشگاه خواجه نصیر در دوران یک دهه افتخار خدمت و مدیریت را توسط دکتر خاکی صدیق داشته اند که کارهای متنوعی نیز صورت گرفته است. یکی از آنها راه اندازی پردیس بین المللی چند گرایشی بوده است.

 

وی ادامه داد: انتظار می رود از یک دانشگاه صنعتی که هنگامی می خواهد به نیازهای جامعه ورود پیدا کند، باید مبنای علمی در شاخصه مهندسی را با فلسفه اسلامی در نظر بگیرد که قطعا می توان این پیوند را زد.

 

وی بیان کرد: امروز رونمایی کتاب علم و دین در افق جهان بینی توحیدی را در دانشگاه خواجه نصیر برگزار می کنیم که امیدواریم علیرغم پستی و بلندی هایی که دانشگاه ها با آن روبرو هستند، این گونه فعالیت ها و پیوند علم و فلسفه اسلامی را بیشتر ببینیم.

 

وی تصریح کرد: با شتاب گرفتن توسعه که امیدواریم این توسعه پایدار باشد، باید به گونه ای حرکت کنیم که بیشتر به پیوند علم و فلسفه اسلامی توجه شود.

 

یزدان دوست تصریح کرد: دانشگاه خواجه نصیر این توفیق را داشته که کتاب علم و دین در افق جهان بینی توحیدی اثر دکتر روشنی را رونمایی کند.

پایان پیام/55

منبع: شبستان

کلیدواژه: خواجه نصیر دین کتاب علم و دین در افق جهان بینی توحیدی دانشگاه خواجه نصیر فلسفه اسلامی یزدان دوست پیوند علم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۳۲۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعضای بانوی مرگ مغزی ساکن بجنورد به پنج بیمار زندگی بخشید

دکتر ابراهیم خالقی گفت: در هزار و چهارصد و هشتاد و سومین عمل اهدای عضو از اهداکننده مرگ مغزی این دانشگاه، زنده یاد «ام البنین حق بین»، بیمار مرگ مغزی معرفی شده از بیمارستان امام حسن (ع) بجنورد پس از تایید مرگ مغزی و کسب رضایت خانواده‌اش، در بیمارستان منتصریه مشهد زیر عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.

وی ادامه داد: یک کلیه این بانوی مرگ مغزی در بیمارستان منتصریه به مردی ۳۸ ساله ساکن نیشابور که سال ها از نارسایی کلیه در رنج بود، اهدا و پیوند شد.

مسوول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: کبد این بانوی مرگ مغزی به بانوی ۶۰ ساله ساکن تربت حیدریه که سالها از بیماری نارسایی کبد رنج می‌برد، در بیمارستان منتصریه پیوند شد.

خالقی افزود: همچنین قرنیه‌های این بانوی مرگ مغزی برای پیوند به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد و قسمتی از پوست وی برای پیوند به بیماران بخش سوختگی بیمارستان امام رضا(ع) مشهد ارسال شد.

واحد پیوند اعضا از بیماران مرگ مغزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد که شمال‌شرق کشور را زیر پوشش دارد، از سال ۱۳۸۰ فعالیت خود را آغاز کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • روایت عشق و فلسفه؛ پرتره نادیا مفتونی استاد فلسفه دانشگاه تهران
  • زندگی دوباره ۴ بیمار با اهدای عضو در مشهد
  • فلسفه ظرفیتی در اختیار قرار می‌دهد که از نگاه انحصارگرا خارج شویم
  • اعضای بانوی مرگ مغزی در مشهد به پنج بیمار زندگی بخشید
  • بیمار مرگ مغزی در مشهد به ۵ نفر زندگی دوباره بخشید
  • اعضای بانوی مرگ مغزی ساکن بجنورد به پنج بیمار زندگی بخشید
  • ظرفیت شناسی حکمت متعالیه در تبیین هنر اسلامی بررسی می شود
  • زندگی دوباره ۴ بیمار در مشهد با اهدای اعضای بانوی مرگ مغزی
  • علوم انسانی متهم است که سر سفره مردم نیست/ ضرورت گفت‌وگو با سایر علوم
  • رونمایی از ترجمه روسی آثار ابن‌سینا در مسکو