Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@23:42:44 GMT

مشارکت فعال بانوان نیکوکار در حوزه خیر و احسان

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۳۲۵۱۸

مشارکت فعال بانوان نیکوکار در حوزه خیر و احسان

سیاوش عامری، در گفتگو با مهر ضمن تبریک هفته بزرگداشت مقام زن، اظهار داشت: پس از انقلاب شکوهمند اسلامی ایران زمینه‌ی ورود زنان به عرصه‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی و سیاسی تا حد قابل توجهی فراهم‌شده است و امروز شاهد آن هستیم که بانوان در توسعه و ترویج فرهنگ انفاق و نیکوکاری نیز نقش کلیدی و مؤثری ایفا می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان این مطلب که طرح اکرام ایتام و محسنین یکی از طرح‌های موفق و مؤثر این نهاد در مدیریت فقرمی باشد گفت: امروز شاهد استقبال و مشارکت خوب حامیان و خیران در این طرح خداپسندانه هستیم و در حال حاضر تعداد ۳۸ هزار و ۶۲۰ حامی از ایتام و فرزندان محسنین استان هرمزگان حمایت می‌کنند که ۱۴ هزار و ۸۹۱ نفر از آنان بانوان نیکوکار هستند و این امر نشان دهنده‌ی مشارکت فعال بانوان کشور در حوزه‌ی خیر و احسان است.

عامری به میزان مشارکت‌های مردمی در طرح اکرام ایتام و محسنین اشاره و افزود: حامیان و خیران در ۱۰ ماهه سال ۹۸ مبلغ ۲۲ میلیارد و ۷۸۰ میلیون تومان به ایتام و فرزندان محسنین تحت حمایت کمیته امداد استان هرمزگان کمک کرده‌اند که این میزان مشارکت نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۶۵ درصد رشد داشته است اما با توجه به وضعیت اقتصادی حاکم بر جامعه و مشکلات خانواده‌های ایتام این میزان مشارکت مردمی نیز پاسخ‌گویی رفع نیازهای ضروری و اولیه این خانواده‌ها نمی‌باشد و این مهم مستلزم مشارکت بیش‌ازپیش آحاد جامعه و همراهی همه مسئولان ذی‌ربط است.

وی یادآور شد: در طرح اکرام ایتام و محسنین حامیان پس از ثبت‌نام و دریافت شماره کارت اختصاصی فرزند یا فرزندان معنوی‌شان، کمک‌های نقدی خود را به‌صورت مستقیم به‌حساب آن‌ها واریز می‌کنند.

معاون توسعه‌ی مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان هرمزگان ضمن قدردانی از همراهی حامیان نیک‌اندیش با کمیته امداد، افزود: هم‌اکنون تعداد هشت هزار و ۵۰۰ یتیم و چهار هزار و ۵۰۰ فرزند محسنین تحت حمایت این نهاد، چشم انتظار دستان پرمهر مردم نوع‌دوست و خیراندیش هستند و همه آحاد جامعه می‌توانند با مراجعه حضوری به دفاتر کمیته امداد در سراسر استان، تماس با شماره تلفن ۳۳۶۷۰۹۳۴-۰۷۶ و یا از طریق تلفن گویای ۳۲۸۸ و ارسال عدد ۱ به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۳۳۳۳۷۶ در طرح اکرام ایتام و محسنین مشارکت نمایند.

کد خبر 4855189

منبع: مهر

کلیدواژه: کمیته امداد امام خمینی هرمزگان حمایت از ایتام اشتغال بانوان انتخابات 98 دهه فجر راهپیمایی 22 بهمن بارش برف بوشهر ایلام انتخابات مجلس شورای اسلامی قزوین انقلاب اسلامی ایران شهرکرد تعطیلی مدارس گرگان قاسم سلیمانی بیرجند طرح اکرام ایتام و محسنین استان هرمزگان میزان مشارکت کمیته امداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۳۲۵۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویداد کارآفرینی دانش آموزان تحت پوشش کمیته امداد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما؛ معاون اول رئیس جمهور ضمن بازید از نمایشگاه دستاوردها و توانمندی های دانش آموزان تحت پوشش کمیته امداد خمینی، نیروهای کارآفرین و خلاق را سرمایه اصلی کشور عنوان کرد و گفت: دولت آماده حمایت از یک میلیون و ۳۰۰ هزار مستعد کارآفرینی در کمیته امداد است.

  کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

      

 

دیگر خبرها

  • افزایش تعداد حامیان ایتام و محسنین در چهارمحال و بختیاری
  • رویداد کارآفرینی دانش آموزان تحت پوشش کمیته امداد
  • ۷۵۲ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به مددجویان ایلام پرداخت شد
  • حمایت ۶۲ ایرانی ساکن خارج کشور از ایتام زنجانی
  • سیستان‌ و بلوچستان در جذب حامی رتبه نخست کشوری را کسب کرد
  • کمک ۷ میلیارد ریالی حامیان خارج از کشور به ایتام زنجانی
  • کارگروه گیاهان دارویی و محصولات کم‌آب‌بر در دشتستان تشکیل می‌شود
  • جشنواره شمیم ریحان در استان قم برگزار می‌شود
  • سیستان و بلوچستان در جذب حامی رتبه نخست کشوری را کسب کرد
  • ماه رمضان ۴۱۹۵ حامی جدید در استان مرکزی جذب شد