Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@07:58:01 GMT

ترامپ به قطع شراکت اطلاعاتی با آلمان تهدید کرد

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۳۲۵۵۸

ترامپ به قطع شراکت اطلاعاتی با آلمان تهدید کرد

رئیس‌جمهوری آمریکا به آلمان هشدار داد، چنانچه برلین شرکت هوآوی را از زیرساخت شبکه ۵جی خود منع نکند، ایالات متحده به شراکت اطلاعاتی با آن پایان خواهد داد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه دیلی میل، واشنگتن چند روز پس از متهم کردن هوآوی به سرقت مالکیت معنوی، به برلین برای دور کردن این شرکت چینی از شبکه‌ آن فشار وارد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان نسبت به شبکه ۵جی محتاط است اما انگلیس با گشایش بخش‌های غیر حساس شبکه خود به روی هوآوی موافقت کرده است.

هشدار آمریکا از سوی ریچارد گرنل، سفیر آمریکا در آلمان مطرح شد. او نسبت به تشدید تنش‌ها میان آلمان و آمریکا بر سر رویکرد مرکل در پذیرش شرکتی که به گفته واشنگتن "اسب تروآ" سرویس‌های اطلاعاتی چین است، هشدار داد.     

وزارت دادگستری آمریکا پنج‌شنبه هوآوی را به سرقت مالکیت معنوی متهم کرد. منگ وانژو، مدیر اجرایی آن با دادگاه استرداد در کانادا روبروست و ممکن است او برای پاسخگویی به اتهامات کیفری که می‌تواند شامل تعامل‌های غیر قانونی باشد، به آمریکا فرستاده شود.

سفیر آمریکا در آلمان یکشنبه در پیامی توییتری نوشت: ترامپ از ایر فورس وان با من تماس گرفته و مرا موظف کرد که شفاف اعلام کنم هر کشوری که استفاده از یک فروشنده ۵جی غیر قابل اعتماد را انتخاب کند، توانایی ما به اشتراک اطلاعاتی و اطلا‌ع‌رسانی در بالاترین سطوح را به خطر می‌اندازد.

انتهای پیام  

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شبكه 5جي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۳۲۵۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توهین جدید ترامپ به بایدن؛ او بدترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا است

ترامپ، بار دیگر بایدن را «بدترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا» خواند و گفت که جیمی کارتر در مقایسه با بایدن ریاست جمهوری «درخشانی» داشته است.

به گزارش ایسنا به نقل از به نیوزویک، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا به خبرنگاران گفت: بایدن بدترین رئیس‌جمهور تاریخ کشور ما است. از جیمی کارتر هم بدتر است.»

نامزد ۷۷ ساله احتمالی جمهوری‌خواهان برای ریاست جمهوری گفت: بایدن کشور ما را ویران کرد؛ جیمی کارتر اکنون خوشحال است، زیرا دوره ریاست جمهوری او در مقایسه با بایدن فوق‌العاده شده است.

او افزود: جنگ‌ها در سراسر جهان در حال وقوع هستند. در نظرسنجی‌ها خیلی جلوتر از بایدن هستیم.

کارتر ۹۹ ساله دموکرات از سال ۱۹۷۷ تا ۱۹۸۱ یک دوره در کاخ سفید رئیس‌جمهور بود. مانند دوران بایدن، ریاست جمهوری کارتر با افزایش قیمت‌ها، تنش‌های دیپلماتیک با ایران، تهاجم روسیه و ناآرامی در افغانستان همراه بود. متوسط نرخ تورم سالانه در دوران کارتر حدود ۱۰ درصد بود - که ناشی از قیمت‌های بالای انرژی بود - که دولت او با افزایش نرخ بهره به بیش از ۱۷ درصد منجر به رکود اقتصادی شد.

در دوران بایدن، در حالی که تورم در سال ۲۰۲۲ به بالاترین میزان در ۴۱ سال گذشته یعنی ۹.۱ درصد رسید، کمتر از اوج ۱۳.۵ درصدی در آخرین سال ریاست جمهوری کارتر بود.

کارتر پس از تهاجم اتحاد جماهیر شوروی به افغانستان، به المپیکی‌های آمریکا اجازه شرکت در بازی‌های ۱۹۸۰ مسکو را نداد. در پاسخ به تهاجم، دولت کارتر به طور مخفیانه مبارزان را در افغانستان مسلح کرد تا با شوروی مقابله کنند. اسامه بن لادن، بنیانگذار القاعده و خالد شیخ محمد، مغز متفکر ۱۱ سپتامبر، از جمله اعضای رادیکال این مبارزان مورد حمایت کارتر بودند.

دیگر خبرها

  • محدودیت‌های آمریکا برای حضور مقامات ایرانی در نیویورک
  • توهین جدید ترامپ به بایدن؛ او بدترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا است
  • هشدار درباره تهدید حمله به مراکز هسته‌ای در خاورمیانه
  • اعتراف ترامپ درباره هزینه‌های آمریکا برای جنگ در خاورمیانه (فیلم)
  • حرکت جدید و عجیب ترامپ برای بردن در انتخابات آمریکا
  • ادعای رسانه آمریکایی: روسیه قصد دارد آمریکا را ضعیف کند
  • بایدن ورود کشتی های روسی به بنادر آمریکا را برای یک سال دیگر ممنوع کرد
  • ترامپ بار دیگر دادگاهی شد
  • تهدید آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان توسط سخنگوی نیروهای مسلح ایران
  • ترامپ در دادگاه خود را به خواب زد