Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-24@13:32:15 GMT

ذوب آهن اصفهان اسطوره صنایع کشور است

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۳۲۶۰۲

به گزارش ایلنا، معاون اقتصادی وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی در این دیدار، ذوب آهن اصفهان را نماد صنعت کشور و اسطوره صنایع ایران دانست و گفت : گستره تاثیرات سازنده ذوب آهن در چند استان کشور قابل مشاهده است . اشتغال زایی و آموزش متخصصان و مدیرانی که در راه اندازی و توسعه دیگر صنایع حضور یافتند از دیگر تاثیرات این شرکت است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود : اجرای ناقص و نادرست خصوصی سازی باعث ایجاد مشکلاتی برای ذوب آهن شد که مهمترین آن عدم تامین مواد اولیه به ویژه سنگ آهن می باشد .

منصور یزدی زاده مدیر عامل ذوب آهن اصفهان در این دیدار گفت : ذوب آهن تنها تولید کننده فولاد ایران به روش کوره بلند است که روش رایج تولید فولاد دنیا است به همین دلیل از یارانه انرژی برخوردار نیست . 

وی افزود : این مجتمع عظیم صنعتی از سنگ آهن ، بالاترین و بهترین فولاد کربنی دنیا یعنی ریل را تولید می کند .

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان گفت : این شرکت علاوه بر تولید محصولات جدید مانند ریل ، تیرآهن بال پهن ، تسمه  فولادی و ... موفق به بومی سازی ۸۵ درصد قطعات و تجهیزات خود شده است . علاوه بر آن ذوب آهن فرایندهای تولید فولاد را نیز بومی سازی نموده و امروز قادر به ساخت کوره بلند ، باتری کک سازی و ایستگاه ریخته گری است .

وی اظهار داشت : ذوب آهن به تدریج شرایط مطلوبی پیدا کرده است و آماده اوج گیری می باشد اما با مشکلاتی مواجه است که از بیرون سازمان تحمیل شده است . مشکلاتی همچون خام فروشی سنگ آهن ، عدم توسعه مناسب صنعت حمل و نقل ، قیمت گذاری دستوری در صنعت فولاد ، عدم برخورداری از یارانه انرژی در مقایسه با سایر فولادسازان کشور که امیدوارم ، از پیشنهادات و نظرات ارزشمند صاحبنظران گرانقدری که امروز با دستاوردها و مشکلات این شرکت آشنا شدند ، برای بهبود شرایط این شرکت بهره مند شویم .

علی شمس اردکانی معاون سابق وزیر معادن و فلزات در این دیدار طی سخنانی تولید ریل و تیرآهن بال پهن توسط ذوب آهن اصفهان را یک دستاورد بزرگ و افتخار آمیز برای صنعت کشور دانست .

وی افزود : در مراسم کلنگ زنی این شرکت حضور داشتم و در آن زمان هیچ امکانات و زیر ساختی در این منطقه نبود و امروز می بینیم که ذوب آهن اصفهان این منطقه را به لحاظ زیرساخت و عمرانی متحول ساخته و حتی به لحاظ فضای سبز نیز چهره اینجا را بهبود داده است .

در این دیدار ، صاحبنظران و فعالان حوزه اقتصاد کشور به ارائه نظرات خود پرداختند و مقرر شد با بررسی دقیق تر مسائل ذوب آهن اصفهان ، پیشنهادات خود را جهت بهبود شرایط این مجتمع عظیم صنعتی ارائه کنند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: اصفهان اقتصاد کشور ذوب آهن وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی معاون اقتصادی ذوب آهن اصفهان سنگ آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۳۲۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تنوع سبد محصولات پتروشیمی با هدف تکمیل زنجیره ارزش

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نفت، مرتضی شاه‌میرزایی روز گذشته در سفر به منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، در جمع مدیران عامل شرکت‌های پتروشیمی مستقر در این منطقه بیان کرد: بسیار خرسندم که امروز شاهد شرایط مطلوب واحدهای تولیدی در هاب ماهشهر هستم. مجتمع‌های این منطقه، پارسال با تکیه بر توان داخل موفق شدند بالاترین مقدار بهره‌وری و تولید را ثبت کنند و این نوید را می‌دهم که حرکت در سال جهش تولید با شتاب بیشتری انجام خواهد شد.

شاه میرزایی یکی از راهبردهای صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳ را کاهش هزینه‌ها و بهینه‌سازی مصرف انرژی برشمرد و یادآور شد: ضروری است که شرکت‌های پتروشیمی، با بهینه‌سازی مصرف انرژی، در حفظ و صیانت از منابع بین‌نسلی نقش‌آفرین باشند.

معاون وزیر نفت با اشاره به استفاده از همه ظرفیت‌های کشور برای خودکفایی کامل صنعت پتروشیمی افزود: شرکت‌های پتروشیمی باید در صورت تولید تجهیز یا قطعه‌ای در داخل کشور، نیاز خود را از طریق تولیدکنندگان و سازندگان ایرانی تأمین کنند و به‌هیچ‌وجه نباید کالا یا محصول مشابه خارجی وارد شود.

شاه میرزایی مهم‌ترین برنامه راهبردی صنعت پتروشیمی سال ۱۴۰۳ را رشد ظرفیت‌ها و جهش تولید دانست و گفت: سبد محصولات پتروشیمی باید با برنامه‌ای منسجم‌تر و با هدف تکمیل زنجیره ارزش متنوع شود.

وی ادامه داد: شرکت‌ها و مجتمع‌های پتروشیمی باید قوانین، دستورعمل‌ها و همه رویه‌های موجود در منطقه را رعایت کنند.

شاه میرزایی افزود: توجه به مسئولیت اجتماعی با توجه به شرایط موجود اهمیت ویژه‌ای دارد و پتروشیمی‌ها باید به تعهدهای خود پایبند باشند.

شاه میرزایی تأکید کرد: مجتمع‌های پتروشیمی‌ای که می‌خواهند از ۵ درصد تخفیف خوراک بهره‌مند شوند، باید ۴۰ درصد از درآمد خود را به توسعه صنعت پتروشیمی تخصیص دهند.

شایان ذکر است که شاه میرزایی، در سفر یک‌روزه به قدیمی‌ترین قطب صنعت پتروشیمی کشور، ضمن بازدید از مجتمع‌های پتروشیمی آبادان، غدیر، فن‌آوران و اسکله‌های صادراتی پایانه‌ها و مخازن، دغدغه شرکت‌های پتروشیمی برای تحقق شعار سال را در نشست تخصصی بررسی کرد.

کد خبر 6087332 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • تنوع سبد محصولات پتروشیمی با هدف تکمیل زنجیره ارزش
  • فولاد خوزستان چرا هدف تحریم‌ها قرار گرفت؟
  • ابرپروژه‌های صنعت گاز برای سرمایه‌گذاری معرفی شدند
  • تولید ۷۵ درصد پارچه موردنیاز کشور در داخل
  • جورچین صنعت گاز برای ادامه مسیر گاز ایران
  • جورچین صنعت گاز برای ادامه مسیر پرافتخار گاز ایران
  • تراز تجاری صنعت شوینده ایران ۱۸۰ میلیون دلار مثبت شد
  • برگزاری نخستین رویداد استارت‌آپی سال در صنعت نساجی اصفهان
  • تکمیل زنجیره ارزش، گلوگاه «جهش تولید» در صنعت پتروشیمی است
  • تحقق شعار سال در اولویت کاری شرکت ملی صنایع مس قرار دارد/ تلاش برای سرعت بخشیدن به طرح‌های توسعه‌ای