Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - بانک عامل بخش مسکن از پرداخت تسهیلات نوسازی بافت فرسوده تا سقف 170میلیون تومان در تهران به سازندگان حرفه ای خبر داد.
به گزارش خبرگزاری آریا، این بانک در راستای تأمین مالی طرح نوسازی بافت فرسوده، به عنوان عاملیت پرداخت تسهیلات نوسازی، سه نوع تسهیلات شامل تسهیلات از قبل مصوب، تسهیلات بدون سپرده و همچنین تسهیلات از محل اوراق گواهی حق تقدم را به صورت تجمیعی به هر پروژه نوسازی در بافت فرسوده بر اساس ضوابط مصوب و نرخ سود مشخص، پرداخت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس سقف تسهیلات بر اساس نوع سازنده‌ها (غیرحرفه ای یا سنتی، انبوه ساز حرفه‌ای و همچنین سازنده‌های حرفه‌ای استفاده کننده از فناوری‌های نوین) به سه دسته تقسیم می‌شود.
در شهر تهران برای نوسازی بافت فرسوده به سازنده‌های غیرحرفه ای حداکثر 100میلیون تومان تسهیلات نوسازی تعلق می‌گیرد. این تسهیلات شامل 50میلیون تسهیلات با نرخ سود 9درصد، 20میلیون با نرخ سود 18درصد و 30میلیون تومان تسهیلات از محل اوراق با نرخ سود 16درصد است. در این شهر (تهران) چنانچه پروژه نوسازی توسط سازنده حرفهای انجام شود، سقف تسهیلات به 140میلیون تومان افزایش پیدا می‌کند و اگر سازنده حرفه‌ای (توسعه گر ساختمانی و دارای پروانه انبوه سازی) برای نوسازی پلاک فرسوده از تکنولوژی‌های جدید و فناوری‌های نوین و کاهنده مصرف انرژی استفاده کند، سقف تسهیلات تا 170میلیون تومان افزایش پیدا می‌کند.
در سایر کلان‌شهرها نیز سقف سه نوع تسهیلات نوسازی بافت فرسوده به ترتیب 80میلیون، 130میلیون و 160میلیون تومان است. بانک عامل بخش مسکنهمچنین سقف این تسهیلات در سایر مراکز استان‌ها و شهرهای بالای 200هزار نفر جمعیت را به ترتیب 80میلیون تومان، 120میلیون تومان و 140میلیون تومان تعیین کرده است. سقف تسهیلات بر اساس پوشش حداکثر 80درصدی هزینه ساخت، تعلق می‌گیرد.
در سایر شهرها نیز سقف تسهیلات نوسازی بافت فرسوده به ترتیب 60میلیون، 110میلیون و 130میلیون تومان است.
آئین نامه جدید اعطای تسهیلات نوسازی بافت فرسوده
براساس تصمیم جدید بانک عامل بخش مسکن و در راستای کمک اعتباری و تسهیلاتی به سرمایه گذاران ساختمانی و مالکان در بافت‌های فرسوده شهرهای سراسر کشور، سقف تسهیلات نوسازی با تجمیع سه نوع تسهیلات، تقویت شده است تا بخشی از تورم نهاده‌های ساختمانی و رشد هزینه ساخت و ساز برای سازنده‌ها از این طریق، پوشش داده شود.
در شکل جدید پرداخت تسهیلات مشارکت مدنی در بافت‌های فرسوده، چنانچه سازنده دارای «مالکیت مشاع» در یک پروژه تخریب و نوسازی باشد، تسهیلات نوسازی توسط بانک به فرد سازنده یا همان مالک مشاع پرداخت می‌شود اما در صورتی که سازنده، صرفاً دارای وکالتنامه از طرف مالکان پلاک‌های تخریبی آماده نوسازی باشد و بر اساس آن وکالتنامه، مسئولیت ساخت را دارد و می‌خواهد متقاضی دریافت تسهیلات نوسازی نیز شود در این صورت لازم است همه مالکان پلاک مورد نظر به همراه سازنده با حضور در شعبه مورد نظر خود در بانک عامل بخش مسکننسبت به تکمیل و امضای یک تعهدنامه اقدام کنند.
بانک عامل بخش مسکنضابطه مربوط به «تکمیل تعهدنامه دسته جمعی مالکان و سازنده در پروژه‌های نوسازی در بافت فرسوده» را برای تضمین سلامت حقوقی مشارکت مدنی و همچنین جلوگیری از تضییع حقوق مالکان در بافت فرسوده در جریان مشارکت در ساخت و در عین حال تقویت شفافیت روابط سه جانبه بانک-سازنده-مالک در نظر گرفته است.
دستورالعمل وام بافت فرسوده واحدهای فرسوده تجمیعی
با این حال در مواردی که پلاک‌های موضوع مشارکت در بافت فرسوده در مالکیت اشخاص متعدد بوده و سازنده (وکیل مالکین) به عنوان متقاضی تسهیلات دارای مالکیت مشاع در پلاک یا پلاک‌های تجمیعی موضوع مشارکت باشد، تسهیلات نوسازی بدون نیا به تکمیل تعهدنامه، بعد از سیر مراحل تکمیل پرونده، پرداخت خواهد شد. اما چنانچه متقاضی تسهیلات نوسازی در پلاک‌های موضوع مشارکت، مالکیتی نداشته و صرفاً به استناد وکالتنامه مورد نظر اقدام به اخذ تسهیلات می‌کند، اعم از اینکه وکیل دارای نسبت نزدیک با احدی از مالکان باشد یا اینکه نسبتی با هیچیک از مالکان نداشته باشد، لازم است همه مالکان شش دانگ پلاک‌های مورد مشارکت و سازنده (وکیل) با حضور در شعبه نسبت به تکمیل و امضای تعهدنامه اقدام کنند.
سازنده پروژه ساختمانی مسکونی در بافت فرسوده نیز باید در مقطع ارائه تقاضای تسهیلاتی به شعب بانک مسکن، برنامه مشخص خود برای تأمین مالی کل پروژه را به کارشناسان شعبه مورد نظر ارائه کند تا برای بانک «توانایی مالی سازنده برای انجام تعهداتش در پروژه ساختمانی» محرز شود و این اطمینان حاصل شود که فارغ از تسهیلات ساخت، سایر هزینه‌های ساخت و ساز توسط سازنده تأمین خواهد شد.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تسهیلات نوسازی بافت فرسوده نوسازی بافت فرسوده بانک عامل بخش مسکن تسهیلات نوسازی پرداخت تسهیلات بافت فرسوده سه نوع تسهیلات بافت فرسوده موضوع مشارکت سقف تسهیلات نرخ سود سازنده ها مورد نظر بر اساس حرفه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۳۲۶۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،مدیر تامین مالی معاونت اقتصادی شهرداری مشهد گفت: خوشبختانه توانستیم از ۳۰ هزار میلیارد تومان اوراق مالی اسلامی بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور، مبلغ ۶ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان یا به عبارتی بالغ بر ۲۱ درصد اوراق را به مشهد اختصاص دهیم.

 سید محمد عنبری افزود: براساس بند "د" تبصره "۵" بودجه ۱۴۰۲ کل کشور، به شهرداری‌ها مجوز داده شد تا اوراق مشارکت برای احداث خطوط ریلی، خرید اتوبوس و بازسازی بافت فرسوده پیرامون حرم مطهر رضوی (ع) و احیا و بازسازی بافت فرسوده شهری منتشر کنند.

وی افزود: از این میزان اوراق، هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان شامل هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان به خطوط ریلی و ۳۰۰ میلیارد تومان به خرید اتوبوس اختصاص یافته است که ۵۰ درصد آن را دولت پرداخت می‌کند.

او گفت:همچنین چهار هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان از اوراق به نوسازی بافت‌های فرسوده تعلق گرفت که شامل دو هزار میلیارد تومان برای بازسازی بافت پیرامون حرم رضوی، هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان برای بازسازی بافت‌های فرسوده عامل، آبکوه و میدان شهدا و ۱۵۰۰ میلیارد تومان برای خط سه قطار شهری منتشر می‌شود.

دیگر خبرها

  • بازدید مدیر کل راه و شهرسازی خوزستان از سکونتگاه های غیر رسمی بهبهان
  • پرداخت تسهیلات ساخت مشارکت‌ مالکان در نوسازی بافت‌های فرسوده را دو برابر می‌کند
  • پرداخت تسهیلات ساخت، مشارکت‌ مالکان در نوسازی بافت‌های فرسوده را دو برابر می‌کند
  • ۲۵ هزار واحد نوسازی شده در بافت‌های فرسوده تکمیل شدند
  • بهره برداری از ۲۵ هزار واحد مسکونی با پرداخت تسهیلات ساخت و مشارکت‌های مردمی
  • ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده به بهره‌برداری می‌رسد
  • تاکسی های فرسوده همدان در انتظار نوسازی
  • اجرای ۱۲ طرح زیربنایی و بازآفرینی شهری در استان اردبیل
  • آغاز نوسازی بیش از ۲۶۰ هزار واحد در کشور
  • اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد