Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدارکی از دفتر نخست‌وزیر مستعفی عراق به بیرون درز کرده که بیانگر پاسخ دولت این کشور به تلاش‌های آمریکا در رابطه با استقرار سامانه‌های پاتریوت در عراق است.

به گزارش ایسنا، سایت شبکه روسیا الیوم تصاویر اسنادی را منتشر کرد که بیانگر پاسخ دولت موقت عراق به تلاش‌های آمریکا برای استقرار سامانه‌های پاتریوت در عراق است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق این اسناد که از دفتر عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر مستعفی عراق به بیرون درز کرده است، آمریکا خواستار موافقت عراق با ارسال سامانه‌های موشکی پاتریوت به دو پایگاه "عین الأسد" و أربیل پس از حمله اخیر ایران به این دو پایگاه شده است.

این اسناد همچنین نشان می‌دهند که عبدالمهدی از مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا درخواست کرده است تا جزئیات بیشتری درباره این مسأله، تأثیر آن بر وضعیت عراق و پیامدهای آن ارائه دهد.

در اسناد منتشر شده آمده است که عبدالمهدی از طرف آمریکایی درخواست کرده که درباره این موضوع تا زمان تشکیل کابینه جدید صبر کند تا دولت جدید تصمیم مناسب در این باره را اتخاذ کند و یا در پارلمان مطرح شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سیستم های پاتریوت عراق آمريكا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۳۲۶۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست بایدن از نتانیاهو برای عدم پاسخ به ایران

رسانه عبری می‌گوید رئیس‌جمهور آمریکا از نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی خواسته به حمله تلافی‌جویانه ایران پاسخ ندهد.

به گزارش ایسنا، همزمان با آغاز عملیات گسترده جمهوری اسلامی ایران علیه رژیم صهیونیستی در واکنش به حمله تروریستی تل‌آویو به ساختمان کنسولی ایران در دمشق، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا تلفنی رایزنی کردند.

رسانه عبری اسرائیل هیوم خبر داده بایدن از نتانیاهو خواسته به حمله تلافی‌جویانه ایران پاسخی ندهد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای از انهدام اهداف نظامی مهم ارتش تروریستی صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی خبر داد و ضمن هشدار به آمریکا نسبت به هرگونه پشتیبانی و مشارکت در ضربه به منافع ایران، تاکید کرد: تهدید آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه منافع ایران از مبدا هر کشوری، پاسخ متقابل و متناسب به منشأ تهدید را به دنبال خواهد داشت.

«یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز با «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا به صورت تلفنی گفت‌وگو کرد.

کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی نیز در پایان جلسه بامداد یکشنبه خود، اختیارات مربوط به تصمیم‌گیری در مورد تعیین نحوه پاسخ به حمله ‎ایران را به کابینه جنگی این رژیم که متشکل از ‎نتانیاهو، گالانت و «بنی گانتز» عضو کابینه جنگ، تفویض کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تحلیلگر عراقی: آمریکا برای حفاظت از اسرائیل در خاک ما سامانه پدافند هوایی ایجاد کرده است
  • آلمان سومین سامانه هوایی پاتریوت را به اوکراین تحویل می‌‌دهد
  • واکنش عبدالمهدی به حمله ایران؛ طوفان بزرگ‌تر در راه است
  • عبدالمهدی: طوفان بزرگ‌تر در راه است
  • درخواست بایدن از نتانیاهو برای عدم پاسخ به ایران
  • زلنسکی: پاتریوت آلمان به موقع می‌رسد!
  • آلمان باز هم به اوکراین پاتریوت می‌دهد
  • آلمان سامانه دفاع هوایی «پاتریوت» به اوکراین ارسال می‌کند
  • فشار اوکراین بر ۳ کشور اروپایی برای دریافت کمک
  • آلمان سامانه دفاع هوایی پاتریوت به اوکراین می‌فرستد