Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان امروز دوشنبه اعلام کرد: انتظار داریم دولت آلمان تحریم‌های تسلیحاتی علیه ریاض را لغو کند.

وزیر خارجه عربستان در بیانیه‌ای اعلام کرد علی‌رغم حملات سال گذشته به تاسیسات نفتی عربستان، دولت آلمان مجوز تهیه تسلیحات نظامی را به عربستان سعودی نداده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئله با چارچوب «روابط خوب» بین دو کشور سازگار نیست.

فیصل بن فرحان یادآور شد که حمله به تاسیسات نفتی آرامکو عربستان باعث کاهش تولید نفت این کشور به نصف شده است. وی مدعی شد: ما امیدواریم آلمان نیاز ما به تسلیحات نظامی برای حفاظت از خود را درک کند.

در پی به قتل رسیدن جمال خاشقجی، روزنامه نگار سعودی از سوی عوامل دولت ریاض، در اکتبر سال ۲۰۱۸ آلمان ممنوعیت صادرات سلاح به عربستان را اعمال کرد که این ممنوعیت درباره تجهیزات ساخت آلمان که در پروژه‌های تسلیحاتی مشترک با انگلیس، فرانسه و اسپانیا ساخته می‌شوند نیز صدق می‌کند.

دولت برلین در سپتامبر سال ۲۰۱۹ ممنوعیت فروش تسلیحات نظامی به عربستان را به مدت ۶ ماه دیگر تا ۳۱ مارس سال ۲۰۲۰ تمدید کرد. آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان اعلام کرد ممنوعیت صادرات سلاح به عربستان تا زمان تکمیل تحقیقات در خصوص قتل جمال خاشقجی، ادامه خواهد داشت.  همچنین در فوریه سال ۲۰۱۹ هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان از سرگیری فروش سلاح به عربستان را منوط به حل و فصل جنگ یمن است.

موسسه بین‌المللی پژوهش‌های صلح استکهلم اخیرا در گزارشی اعلام کرد میزان فروش سلاح به خاورمیانه طی پنج سال گذشته رشد ۸۷ درصدی داشته و عربستان سعودی در فاصله سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۸، با رشد ۱۹۲ درصدی در مقایسه با ۵ سال قبل، به بزرگترین واردکننده سلاح در جهان تبدیل شده است. 

از سوی دیگر، سازمان عفو بین الملل با یادآوری حملات ائتلاف به سرکردگی عربستان سعودی به بیمارستان ها، مدارس، مجالس عروسی و اتوبوس حامل دانش‌آموزان یمنی، از انگلیس خواست تا برای دستیابی به صلح در یمن، فروش تسلیحات این کشور به عربستان و متحدانش را متوقف کند. نهادهای حقوق بشری اعلام کردند از آغاز تجاوز نظامی عربستان به یمن (ششم فروردین ۱۳۹۴) تا کنون بیش از صد و ده هزار زن و مرد و کودک یمنی در پی بمباران‌ها و از قحطی و گرسنگی جان باختند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزیر خارجه عربستان تاسیسات نفتی آرامکو جنگ یمن تحریم تسلیحاتی عربستان سلاح به عربستان عربستان سعودی تسلیحات نظامی فیصل بن فرحان وزیر خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۳۲۸۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدر اعظم آلمان خواستار تاسیس اتحادیه بانکی در اروپا شد

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ اولاف شولتس صدراعظم آلمان، با الویت خواندن تاسیس اتحادیه بانکی اروپا خواستار همگونی بیشتر در بازار‌های مالی در سراسر منطقه شد.
اتحادیه بانکی، طرحی است که پس از بحران مالی برای متمرکز کردن نظارت بر وام دهندگان بزرگ در بانک مرکزی اروپا طراحی شده است.
با این حال، آلمان با عنصر اصلی این طرح، یعنی حمایت از سپرده‌ها مخالفت کرده است. لیندنر وزیر دارایی آلمان خواستار پیشرفت در اتحادیه بازار سرمایه برای بهبود امکانات مالی کسب و کار با تمرکز بر ابزار اوراق بهادار، ادغام دارایی‌ها باهدف بسته بندی مجدد و فروش آنها به سرمایه‌گذاران شد.

دیگر خبرها

  • انتقاد نماینده بلژیکی از رویکرد اتحادیه اروپا در قبل نسل کشی غزه
  • بلینکن بزودی در عربستان؛ تداوم تلاش آمریکا برای رویای عادی سازی روابط اسرائیل با ریاض
  • صدر اعظم آلمان خواستار تاسیس اتحادیه بانکی در اروپا شد
  • (ویدئو) تصاویری پر بازدید از صحرای بزرگ عربستان با عنوان «حومه آخرالزمانی ریاض»
  • سفیر ایران: خاندوزی هفته آینده به عربستان می رود
  • گام‌های تهران و ریاض برای تقویت روابط
  • درخواست سوئد برای تحریم جدید علیه انرژی روسیه
  • عربستان : توافق ما با اروپا باید به فشار به اسرائیل برای توقف درگیری در غزه منجر شود
  • توییت جنجالی کاربر معروف روس درباره تحریم ها علیه ایران | عکس
  • وسط آتش سوزان خاورمیانه؛ عربستان و اسرائیل یک گام تا عادی‌سازی؟