Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،  خلیل رنجبر رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان گفت: ارتقای سواد و توسعه سلامت دانش آموزان با نیاز‌های ویژه از برنامه‌های اولویت دار در آموزش وپرورش با نیاز‌های ویژه استان است.

او افزود: پویش مدرسه سالم در مدارس دوره پیش دبستانی، ابتدایی، متوسطه پیش حرفه‌ای دوره اول وحرفه‌ای دوره دوم دربیش از ۷۰ مستقل و ضمیمه شهری و روستایی برای حدود ۱۳۰۰ دانش آموز با نیاز ویژه دختر وپسر در شهرستان‌ها ومناطق تابعه استان درحال اجراست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رنجبر بیان کرد: آموزش وپرورش با نیاز‌های ویژه استان با هدف ارتقای سلامت روحی و جسمی دانش آموزان اقداماتی نظیر کنترل تغذیه دانش آموزان در قالب اجرای برنامه صبحانه سالم، زیبا سازی فضای آموزشی با اجرای طرح حیاط پویا و شاداب سازی مدارس را در قالب برگزاری جشن‌ها و برنامه‌های شاد جشن هفت سین ویلدا اجرا کرده است.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان اظهارداشت: کارگاه ها‌ی آموزشی پویش ملی مبارزه با سرطان، آموزش پیشگیری از دیابت، ارتقای آگاهی ودانش بهداشتی، تقویت رفتار‌های مثبت بهداشتی ازجمله برنامه‌های است که به منظورکاهش مخاطرات جسمی، روحی واجتماعی دانش آموزان با نیاز‌های ویژه در مدارس اجرا می‌شود.

او با بیان اینکه بعد از خانواده، مدرسه مهم‌ترین نقش را در سلامت دانش آموز دارد، اظهار کرد: دانش آموز در مدرسه علاوه بر یادگیری مهارت خواندن و نوشتن، دانش ها، نگرش‌ها و رفتار‌های جدید را می‌آموزد که این رفتار‌ها علاوه بر تأثیر برسلامت فردی، نقش تعیین کننده در سلامت خانواده و جامعه دارد.

رنجبربا تأکید بر اینکه آموزش صحیح دانش آموزان در پیشگیری از بیماری‌ها می‌تواند نقش بسیار مهمی داشته باشد، گفت: فرهنگ پیشگیری از بیماری و رعایت بهداشت باید در جامعه به صورت یک فرهنگ عمومی درآید که در همین راستا نقش مدارس بسیار مهم است.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش و پرورش اخبار دانش آموزی نیاز های ویژه آموزش وپرورش دانش آموزان دانش آموز رفتار ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۳۲۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت اجرای آموزش جمع‌آوری پسماند و تفکیک زباله در مدارس

محمدحسین واحدیان با اشاره به شعار هفته سلامت امسال مبنی‌بر «سلامت خانواده با مردمی‌سازی سلامت» اظهار کرد: با توجه به اینکه دانش‌آموزان، آینده‌سازان کشور هستند با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان، ویژه برنامه آموزش جمع‌آوری پسماند و تفکیک زباله را در مدارس سراسر استان برگزار می‌کنیم.

شهردار شهرکرد افزود: شهروندان، سرمایه‌های اجتماعی یک شهر محسوب می‌شوند و سلامت یک جامعه از سلامت تک‌تک شهروندان به وجود آمده است.

وی اضافه کرد: شهرداری شهرکرد به مناسبت هفته بهداشت بر مسئله بهداشت محیطی، تمرکز ویژه‌ای داشته چراکه جمع‌آوری زباله‌ها و پاکیزگی شهر، بیشتر از گذشته به سلامت جامعه کمک کند.

بیشتر بخوانید

قامت‌هایی که خم می‌شوند؛ دستانی که غبار از چهره شهر می‌زداید

واحدیان، برگزاری دوره‌های آموزشی جمع‌آوری پسماند‌ها به‌صورت چهره‌به‌چهره را دلیلی برای داشتن شهری با شهروندان آگاه دانست و افزود: با توجه به اینکه دانش‌آموزان، آینده‌سازان کشور هستند با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان، ویژه برنامه آموزش جمع‌آوری پسماند و تفکیک زباله را در مدارس سراسر استان برگزار می‌کنیم.

وی اظهار کرد: شهرداری شهرکرد در تلاش است تا با همکاری شهروندان، شهری بدون مخاطرات زیست‌محیطی به وجود آورد.

واحدیان، ارتقای نشاط اجتماعی را یکی از ویژه‌برنامه‌های شهرداری شهرکرد عنوان کرد و گفت: با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان در مراکز عمومی همچون پارک، معابر و خیابان‌های اصلی برای به ارمغان آوردن نشاط اجتماعی، ویژه‌برنامه‌هایی همچون ورزش همگانی، تئاتر و سرود خیابانی برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • آغاز اجرای طرح شهید طوقانی در مدارس کهگیلویه و بویراحمد
  • اجرای ۱۶ طرح عفاف و حجاب در مدارس
  • آغاز اجرای طرح شهید طوقانی در مدارس کهگیلویه و بویراحمد 
  • طرح «بوم»؛ شکوفایی خلاقیت‌ها یا باری روی دوش معلم؟
  • اجرای طرح ایمن سازی مدارس در شهر جورقان
  • شکایت معلمان آلمانی از تشدید خشونت‌ها در بین دانش آموزان
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • ضرورت اجرای آموزش جمع‌آوری پسماند و تفکیک زباله در مدارس
  • پاکسازی محدوده شهر قم از زباله‌های پلاستیکی توسط دانش آموزان
  • مدارس از راه دور چه مدارسی هستند؟ شهریه این مدارس چقدر است؟