Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیر ترکیه در دهلی برای ادای توضیحات در خصوص اظهارات «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه، درباره کشمیر به وزارت خارجه هند احضار شد.

اردوغان روز شنبه در اظهاراتی گفته بود: امروز کشمیر برای ما چاناک قلعه محسوب می‌شود و مسئله آن باید بر پایه عدالت و حقانیت حل و فصل شود.

در همین رابطه روز گذشته نیز، وزارت خارجه هند در واکنش به اظهارات «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه، و همچنین بیانیه مشترک آنکارا و اسلام آباد درباره کشمیر اعلام کرد: از آنکارا می‌خواهیم تا در امور داخلی ما دخالت نکند و قبل از آنکه درباره موضوعی اظهاراتی را بیان کند در خصوص آن فهم مناسبی داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت خارجه هند در ادامه آورده است: ما از رهبری ترکیه می‌خواهیم تا در امور داخلی هند مداخله نکرده و درباره حقایق به ویژه تهدید‌های تروریستی گسترده‌ای که از جانب پاکستان متوجه هند می‌شود، به فهم درستی برسد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: ترکیه اردوغان هند سفر به هند وزارت خارجه هند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۳۲۹۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر هنیه به آنکارا برای دیدار با اردوغان

ترکیه یکی از کشور‌های اسلامی منطقه‌ای است که از زمان آغاز جنگ غزه در هفتم اکتبر از رژیم صهیونیستی به دلیل توحش علیه فلسطینیان انتقاد می‌کند. رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه روابط خوبی با مقامات فلسطینی حماس دارد و تاکنون بار‌ها علی رغم انتقادات صهیونیست‌ها با آن‌ها دیدار و گفتگو کرده است. 

به گزارش الجزیره، ان تی وی امروز (چهارشنبه) اعلام کرد اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس قرار است طی آخر هفته با سفر به ترکیه با رجب طیب اردوغان دیدار و گفتگو کند. 

برنامه ریزی برای انجام این سفر یک هفته پس از حملات رژیم صهیونیستی به خانواده هنیه در غزه انجام می‌شود که طی آن ۳ فرزند و ۴ نوه رئیس دفتر سیاسی حماس در عملیات صهیونیست‌ها جان باختند. 

رجیب طیب اردوغان که از منتقدان سرسخت رژیم صهیونیستی محسوب می‌شود با تایید این خبر، از میزبانی آنکارا از رهبران گروه‌های فلسطینی در پایان هفته و دیدار با آن‌ها خبر داد. 

جنگ غزه و نیز حل و فصل اختلافات داخلی میان گروه‌های فلسطینی از جمله مواردی است که پیش‌بینی می‌شود در این نشست پیرامون آن به رایزنی پرداخته شود.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • اردوغان: کشورهای غربیِ مخالف حمله ایران باید به اسرائیل بگویند: بس کن!
  • سفر هنیه به آنکارا برای دیدار با اردوغان
  • اردوغان: حماس جنبش آزادی‌بخش است/ با هنیه دیدار خواهم کرد
  • هنیه به ترکیه می‌رود
  • هنیه به ترکیه می‌رود/ برنامه دیدار با اردوغان
  • دیدار سفیر جمهوری اسلامی ایران‌ در ترکیه با وزیر امور خارجه
  • اردوغان: نتانیاهو مسئول درگیری‌های منطقه است
  • نتانیاهو و سرکردگان اسراییل مسوول تنش اخیر در خاورمیانه هستند
  • اردوغان: نتانیاهو مسئول تمام درگیری‌های منطقه است
  • اردوغان: اسرائیل مسئول تنش‌ها در منطقه است