Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-24@07:39:13 GMT

سفر به گوا زيباترين و پاکترين شهر هند

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۳۲۹۹۸

سفر به گوا زيباترين و پاکترين شهر هند

خبرگزاری آریا- یکی از شهرهای بسیار زیبای هند شهر گوا می باشد. از همین جهت سفر به گوا توانسته است، توجه بسیاری از افراد را به خود جلب نماید. شهر گوا یکی از مقاصد مهم گردشگری می باشد. لذا وجود سواحل مختلف و جاذبه‌ های گردشگری متفاوت، باعث این اهمیت شده است.

 شهر گوا، شهر بسیار کوچکی در هند محسوب می ‌شود؛ اما به دلایل مختلف از اهمیت بالایی برخوردار بوده و در طول سال میلیون‌ ها گردشگر به سمت شهر گوا می روند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تور گوا جذابیت های خاص خود را دارد. لذا افرادی که قصد سفر به گوا را دارند، باید بهترین سفر را با بهترین خدمات تجربه نمایند.

 از همین رو ما در این مطلب قصد داریم تا نکات لازم برای سفر به گوا را مورد بررسی قرار دهیم. همچنین شما می توانید در ادامه متن با ما همراه باشید و در مورد چگونگی گذراندن وقت، وسایل مورد نیاز سفر به این شهر، غذاهای مختلف و اقدامات لازم را که باید انجام دهید را بیاموزید. در ادامه با ما همراه باشید تا این نکات را به خوبی به شما ارائه دهیم.

در سفر به گوا وقت خود را چگونه بگذرانیم

توجه به این نکته الزامی است که شهر گواهی شهر ساحلی است. لذا سفر به گوا به دلایل سواحل بسیار زیبای آن، اهمیت بسیاری پیدا کرده است. این شهر دارای 150 کیلومتر نوار ساحلی می ‌باشد که در این 150 کیلومتر سواحل مختلف و تفرجگاه های مختلفی به وجود آمده اند.

 بسیاری از گردشگران برای تفریح های آبی سفر به گوا را تجربه می‌ کنند. توصیه ما این است که حتماً برای بازدید از سواحل این شهر به آن ها مراجعه نمایید. اما توجه داشته باشید که تمامی وقتتان را نباید در این سواحل پشت سر بگذارید. شما می توانید به پارک ها و جاذبه های تاریخی و... بروید.

 اگر دوست دارید که ساحل های خلوت را مورد بازدید قرار دهید، بهتر است که ساحل های زیر را مورد توجه قرار دهید.

 شما می توانید برای آرامش در سواحل، ساحل کاکولم، گالبیگالا، ساحل هولانت، ولسائو، آشوم و ساحل باترفلای را مورد توجه قرار دهید. در این سفر می توانید از تور لیدران برای انتخاب بهترین جاذبه های گردشگری استفاده نمایید. توجه داشته باشید که در سر تا سر گوا جاذبه ‌های متنوعی موجود هستند. لذا در سفر به گوا باید بهترین جاذبه ها را انتخاب نمایید.

چه وسایلی را در گوا به همراه داشته باشیم

بسیاری از افراد دوست دارند بدانند برای سفر به گوا چه وسایلی را باید انتخاب کنند؟ در این مورد می توان گفت که با توجه به ساحلی بودن شهر گوا، سعی کنید وسایل تفریحی آبی را انتخاب کنید. به طور مثال شما می توانید برای سفر به گوا مایو، عینک دودی، عینک شنا و... را برای ساحل گردی مورد استفاده قرار دهید.

 اگر قصد دارید که در هتل های با کیفیت اقامت داشته باشید، وسایل بهداشتی آنچنان نیاز نیست. اما اگر قصد دارید در مسافرخانه ها و متل ها، اقامت داشته باشید سعی کنید وسایل بهداشتی را با خود به همراه ببرید. توجه داشته باشید که برای سفر به گوا باید هنر چمدان بستن را بلد باشید. باید بدانید که چه چیزی در طول سفر برای شما نیاز است. در دیگر بخش می توان به انتخاب لباس اشاره کرد.

 زمانی که قصد بستن چمدان خود را دارید، بهتر است که بهترین لباس ها، متناسب با فصلی که قصد سفر به گوا را دارید، انتخاب نمایید. حتما سعی کنید که وسایل مورد نیاز برای حمام آفتاب را با خود به همراه ببرید. سعی کنید در سفر، وسایل پرحجم و سنگین را انتخاب نکنید. این وسایل می توانند به شما لطمه بزنند. بستن چمدان یک هنر می خواهد که شما باید به خوبی با آن هنر آشنا باشید.

 سعی کنید که بهترین وسایل را انتخاب نمایید. در این راستا می توانید از مشاوران ما برای انتخاب وسایل سفر به گوا استفاده نمایید. همچنین در زمانی که به گوا سفر کردید، سعی کنید مراقب وسایل خود باشید. مردم گوا مردمی بسیار نجیب و خوب می باشند. اما وجود گردشگران متفاوت و بسیار زیاد باعث این شده که در برخی از اوقات کمی مشکلات به وجود آید.

چه غذاهایی را در سفر به گوا صرف نماییم

در سفر به گوا هیچ گاه از غذاهای آن ها غافل نشوید. شهر گوا به دلیل اینکه سال ها یکی از مستعمره های پرتغال بوده، از فرهنگ غذایی آن ها تاثیر پذیرفته است. امروزه غذاهایی که در گوا سرو می شوند، تلفیقی از غذاهای عربی، پرتقالی، مالایی و هندی می باشد. شما می توانید در سفر به گوا غذاهای مختلفی را تست نمایید. غذاهای فست فودی در این شهر به شدت مورد توجه می باشند.

 اما اگر قصد دارید از غذاهای قدیمی شهر گوا استفاده نمایید، حتماً به غذاهای زیر توجه داشته باشید.

غذاهایی چون کاری ماهی گوا، دسر گوایی، ویندالو، ببینکا و... از غذاهای معروف شهر گوا می باشند. شما می توانید در سفر به گوا از این غذاها به همراه غذاهای بین المللی بهره‌ مند شوید. بهتر است در سفر به گوا غذاهایی را تجربه کنید که تا به حال تجربه آنها را نداشته اید. همچنین در این راه می توانید از تورلیدرهای خود کمک بخواهید.

 اما اگر قصد سفر شخصی به گوا را دارید، حتماً از مردم بومی این شهر کمک بگیرید. آن ها می توانند بهترین غذا ها را به شما معرفی نمایند.

اقدامات لازم در سفر به این شهر

در سفر به گوا باید یک سری از موارد را به خوبی بدانید. توجه داشته باشید که برای سفر به گوا شمال و جنوب آن را مورد بازدید قرار دهید. توصیه ما به شما این است که تمامی جاذبه ‌های گردشگری در این شهر را مورد توجه قرار دهید. زمانی که به بازار می روید، مهارت چانه زنی را به کار بگیرید. لذا اگر چانه‌ زنی را به‌ خوبی انجام دهید، می‌ توانید کالاها در را در گوا ارزان ‌تر تهیه نمایید.

کالاهای متفاوتی هست که شما برای سوغات می‌ توانید با خود به همراه ببرید. سعی کنید قبل از سفر اقدامات لازم را انجام دهید. لذا اگر قصد رزرو‌ تور گوا نوروز 99 را ندارید پس از قبل باید بلیط هواپیما و محل اقامت آن را مورد توجه قرار دهید. لذا از قبل باید بلیط هواپیما را رزرو کرده و هتل را انتخاب کرده و با بهترین روش ممکن به این سفر بروید. سعی کنید بهترین زمان را برای سفر به گوا در نظر داشته باشید. بدانید که کدامین جاذبه ها را باید مورد توجه قرار داد و به آن ها سفر کرد.

خدمات آمادای در سفر به شهر گوا

در پایان می توان گفت که آمادای می ‌تواند خدمات سفر به شهر گوا را با بهترین کیفیت به شما ارائه دهد. آمادای یکی از آژانس های مسافرتی معتبر در زمینه تور هند می باشد. آماد‌ای می‌ تواند این خدمات را در بالاترین سطح به شما ارائه دهد. از این خدمات می توان به رزرو هتل، رزرو بلیط پرواز، خدمات گردشگری اشاره کرد. آژانس مسافرتی آمادای این خدمات را با بالاترین کیفیت و بهترین قیمت تور گوا را به شما ارائه می دهد.

همچنین می‌توانید جهت مشاهده لیست قیمت تور هند نوروز 99 و سایر تورهای ویژه نوروز، تور اروپا ، تور تایلند، تور بالی و تور ترکیه  به سایت amadaytravel.com سر بزنید و یا با شماره 02122226881 تماس حاصل فرمایید.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: سفر گوا هند مورد توجه قرار دهید توجه داشته باشید شما می توانید سفر به گوا استفاده نمایید انتخاب نمایید اگر قصد دارید سفر به گوا اقدامات لازم سفر به گوا شما ارائه انجام دهید شهر گوا سعی کنید جاذبه ها تور گوا قصد سفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۳۲۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چگونه نظر دیگران را عوض کنیم؟

در پژوهشی که برای کتاب لورا با عنوان «لبه: تبدیل دشواری به مزیت» (Edge: Turning Adversity into Advantage) انجام شد، بیش از ۶۰ رهبر تحت‌نظر گرفته شدند و سپس با آنها مصاحبه شد. این رهبران سعی داشتند همکاران و سایر افراد را راضی کنند که نظرشان را درباره روشی که در ابتدا با آن مخالف بودند، تغییر دهند.

به گزاش چطور، رهبرانی که در غلبه بر تردید دیگران بیشترین موفقیت را داشتند، کسانی بودند که پیش از تلاش برای متقاعدکردن دیگران ریشه اختلافات را تشخیص می‌دادند. آنها ابتدا از خود می‌پرسیدند «چه چیزی موجب مقاومت فرد مخالف در برابر من می‌شود؟» معمولا این رهبران تعیین می‌کردند که چه جنبه‌هایی از استدلال‌هایشان بیشترین مخالفت و واکنش‌های احساسی را در طرف مقابل برانگیخته‌اند، سپس بسته به پاسخ داده‌شده با یکی از سه استراتژی هدفمند زیر با آن موقعیت روبه‌رو می‌شدند.

۱. گفت‌وگوی شناختی (Cognitive Conversation)

گاهی دلیل مخالفت طرف مقابل دلیلی عینی است. اگر او مجموعه‌ای منطقی از مخالفت‌ها را به‌روشنی بیان می‌کند و به نظر نمی‌رسد که انگیزه‌هایی پنهان داشته باشد، با گفت‌وگوی شناختی با او روبه‌رو شوید. این روش به‌ویژه زمانی مفید است که فرد مخالف نگرشی جدی دارد و به‌راحتی می‌تواند در فرایند تصمیم‌گیری احساسات را کنار بگذارد.

گفت‌وگوی شناختی موفق نیازمند ۲ چیز است: استدلال‌های درست و ارائه مناسب آنها. مثلا فرض کنید که می‌خواهید تأمین‌کننده را تغییر دهید، زیرا محصولات تأمین‌کننده فعلی موجب ایجاد مشکلات فراوانی شده‌اند و تأمین‌کننده‌ای را یافته‌اید که مواد و محصولات بهتری دارد.

ولی همکارتان ترجیح می‌دهد که با تأمین‌کننده فعلی کار کنید، زیرا روابط طولانی‌مدتی با او دارد. او با اشاره به قیمت‌های بیشتر تأمین‌کننده جدید با پیشنهاد شما مخالفت می‌کند. شما باید استدلال‌های درستی داشته باشید که ایرادهای همکار مخالفتان را رد کند.

در این مورد می‌توانید بگویید که اگر تمام هزینه‌های تولید اضافه ناشی از همکاری با تأمین‌کننده فعلی را در نظر بگیرید، متوجه می‌شوید که در بلندمدت کارکردن با تأمین‌کننده جدید هزینه‌های کمتری خواهد داشت. باید چهارچوبی منطقی و خط داستانی واضحی داشته باشید تا همکارتان را متقاعد کنید که نظرش را دوباره ارزیابی کند. مثلا می‌توانید تأکید کنید که این تصمیم شما بر اساس قیمت، کیفیت و خدمات گرفته شده است.

احساسات را وارد حرف‌های خود نکنید. باید نشان دهید که از دیدگاهی عینی و واقعی، موضع همکارتان به‌اندازه استدلال شما منطقی نیست. توجه داشته باشید که این مخالفان به‌راحتی و با دلایل کلی تحت‌تأثیر قرار نمی‌گیرند. برای مشاجره ذهنی با آنها آماده باشید و حقایقی را آماده کنید که درستی تمام جنبه‌های استدلال کلی شما را نشان می‌دهند.

۲. تبدیل به مدافع (Champion Conversion)

وقتی فرد مخالف را نمی‌توان با استدلال‌های شناختی و منطقی متقاعد کرد یا زمانی که او درباره رابطه شما با خودش شکایتی را مطرح می‌کند، بحث‌کردن بیهوده است. مثلا فرض کنید که می‌خواهید به فردی شایسته که تحت نظارت شما عملکرد درخشانی داشته است ترفیع شغلی بدهید، ولی یکی از مدیران هم‌رَده شما عقیده دارد که کارمندان شما بیشتر از کارمندان او ترفیع می‌گیرند. حتی اگر کاندیدای شما برای ترفیع شغلی شایسته‌تر باشد، باز هم ممکن است که دیگران برنجند و از شما حمایت نکنند.

در این شرایط سعی نکنید که فرد مقابل را متقاعد کنید. باید وقت خود را صرف شناخت او و ایجاد رابطه با او کنید. دیگر مسئله استدلال‌ها یا نحوه ارائه آنها مطرح نیست (دست‌کم در ابتدا)، بلکه مسئله درک دیدگاه و دلیل رنجش آنها مطرح است. مثلا می‌توانید درباره کارمندان او و اینکه به‌نظر او کدام‌یک بیشترین شایستگی را دارد بپرسید.

به‌تدریج و با روش‌هایی مانند روشن‌ترکردن ویژگی‌هایی در افراد که از نظر شما ارزشمندند یا نشان‌دادن اینکه برای سبک مدیریت فرد مخالف با خود ارزش قائلید، او را به فردی تبدیل کنید که مدافع یا حامی شماست. تا زمان تصمیم‌گیری نهایی برای ترفیع شغلی مطمئن شوید که هر دو درباره ویژگی‌های لازم برای ترفیع شغلی هم‌نظرید و به‌روشنی توضیح دهید که چرا کاندیدای شما نمونه‌ای از این ویژگی‌هاست.

نباید انتظار داشته باشید که طرف مقابل با تصمیمی غیرمنطقی موافقت کند. موضع شما باید منطق روشنی داشته باشد. واقعی‌بودن رمز موفقیت است: بگذارید طرف مقابل خود واقعی شما را ببیند تا بهتر بتواند دیدگاه شما را درک کند.

۳. رویکرد همکار قابل‌اعتماد (credible colleague approach)

گاهی اعتقادات شخصی فرد مخالف موجب می‌شود که با پیشنهاد شما مخالف باشد. مثلا همکاری را در نظر بگیرید که با انجام یک آزمایش بالینی ضروری برای محصول جدید مخالف است، زیرا اعتقاد دارد که ممکن است آزمایش بالینی به‌نوعی مضر باشد یا مغایر با ارزش‌های اوست، درحالی‌که بر اساس شواهد، فواید این آزمایش از مضرات آن بیشتر است. گاهی عواملی مانند تربیت فرد، سابقه شخصی و تعصب‌ها پذیرش یک تصمیم را برای افراد غیرممکن می‌کنند و ارائه استدلال‌های منطقی یا احساسی فایده‌ای ندارد.

در این موقعیت‌ها به‌جای بحث‌کردن، از همکاری قابل‌اعتماد کمک بگیرید. مدافعی با موضع شما از بخش دیگری از سازمان که هم‌رده یا بالاتر از شماست، شاید برای متقاعدکردن فرد مخالف مناسب‌تر باشد. با این کار فرد مخالف مجبور می‌شود که شما را از استدلال‌هایتان جدا کند و پیشنهاد شما را بر اساس فواید عینی آن ارزیابی کند. اگر شما و فرد مخالف در بن‌بست باشید، همکار قابل‌اعتماد می‌تواند شرایط را به‌نفع شما تغییر دهد.

کمک‌گرفتن از فردی دیگر شمشیر دولبه است، زیرا ممکن است که موضع فرد مخالف در قبال پیشنهاد شما را بدتر کند، به‌ویژه اگر احساس کند که همکار قابل‌اعتماد او را مجبور کرده است که طرف شما را بگیرد. بنابراین باید همکار مناسبی را پیدا کنید که بتواند در عین حفظ رابطه‌ای صمیمانه از موضع شما حمایت کند.

توصیه‌های مهم برای تغییردادن نظر دیگران ۱. با آرامش شروع‌کردن گفت‌وگو

سعی کنید خون‌سرد، آرام، متین و مشتاق برای یادگیری باشید. اگر عصبانی هستید و می‌دانید که ممکن است از کوره دربروید، طرح مسئله را به زمان دیگری موکول کنید. همچنین عصبی‌بودن یا آسیب‌پذیری خود را به طرف مقابل نشان دهید. ما معمولا این مسائل را پنهان می‌کنیم، ولی درک این مسئله که شما عصبی هستید موجب نرم‌شدن و انعطاف‌پذیری دیگران می‌شود.

تصور نکنید که طرف مقابل از شما متنفر است. اگر گفت‌وگو را با این تصور شروع کنید که با فردی صحبت می‌کنید که از شما متنفر است و نمی‌خواهد به حرف‌هایتان گوش دهد، گفت‌وگو خوب پیش نمی‌رود.

۲. همدلی‌کردن

طرف مقابل هر عقیده‌ای هم که داشته باشد، باید بدون قضاوت‌کردن و با همدلی به حرف‌هایش گوش دهید. اگر به او بگویید که باید شرمنده باشد یا فردی احمق یا ساده‌لوح است، نمی‌توانید نظر او را تغییر دهید یا او را قانع کنید که بیشتر درباره موضع خود فکر کند.

طبق پژوهش منتشرشده در مجله «علوم روان‌شناسی» (Psychological Science)، همدلی‌کردن با افرادی که با آنها مخالفیم می‌تواند استدلال‌های سیاسی ما را متقاعدکننده‌تر کند. استفاده از عباراتی مانند «موافقم»، «همه ما می‌خواهیم» و «درک می‌کنم که» برای نشان‌دادن همدلی شما مؤثرند.

۳. یافتن نقطه مشترک

می‌توانید گفت‌وگو را با یافتن چیزی که هر دو درباره‌اش توافق دارید، شروع کنید. مثلا اگر کسی می‌گوید که باید اعتراضات علیه پلیس متوقف شود، می‌توانید بگویید که قطعا افسران پلیس خوبی نیز وجود دارند. تا جایی که می‌توانید با صحبت‌های او موافقت کنید، حتی اگر با بخشی از آنها مخالفید. در این استراتژی قبل از به‌چالش‌کشیدن فرد و بحث‌کردن با او، در مواردی موافقت خود را با او ابراز می‌کنید. با این کار می‌توانید در او ذهنیتی باز و پذیرا ایجاد کنید و سپس او را به پذیرش تفکری جدید دعوت کنید.

۴. داستان‌گویی به‌جای تکیه بر بیان حقایق

احتمال تأثیرگذاری بیان تجربه‌ها و روایت‌های شخصی بسیار بیشتر از گفتن حقایق است. انکارکردن حقایق برای افراد آسان است، اما انکارکردن تجربه‌ها به این آسانی نیست. پرسیدن سؤال درباره تجربه‌های فرد (به‌جای عقاید او) که دیدگاه او را نشان می‌دهد و اجتناب از حمله به او می‌تواند مفید باشد. فرض کنید با کسی صحبت می‌کنید که رأی نمی‌دهد و شما می‌خواهید نظر او را تغییر دهید.

او می‌گوید که هیچ سیاستمداری به حرف‌های ما گوش نمی‌دهد. به‌جای اینکه به او بگویید اشتباه می‌کند، تجربه‌ای در زندگی خود را بگویید که در آن حس می‌کردید سیاستمداران به حرف‌های شما گوش نمی‌دهند. با این کار او حس می‌کند که هر دو موضع یکسانی دارید.

سپس تجربه‌ای را تعریف کنید که به شما ثابت کرد سیاستمداران به حرف‌هایتان گوش می‌دهند. بگویید که چگونه متوجه این حقیقت شدید و چرا این مسئله اهمیت دارد. داستان گویی موجب اعتماد می‌شود و افراد را تشویق می‌کند که با گسترش دیدگاه‌هایشان پذیراتر و شنواتر شوند.

۵. فراهم‌کردن زمینه برای درون‌نگری و تأمل

بسیاری از افراد به مسائل تفرقه‌انگیز احساس شدیدی دارند، ولی هرگز به دلایل آن فکر نمی‌کنند. می‌توانیم برای این افراد فضایی را ایجاد کنیم که بیشتر به قضیه فکر کنند و نظر و دیدگاه خود را شکل دهند. فرض کنید که نظر کسی را درباره ممنوعیت استفاده از اسلحه پرسیده‌اید و از او خواسته‌اید که احساس خود را با عددی بین ۱ تا ۱۰ مشخص کند و او نیز عدد ۷ را انتخاب کرده است. سپس بپرسید که چرا ۶ یا ۱۰ را انتخاب نکرده است.

معمولا وقتی سؤال بعدی را می‌پرسید، طرف مقابل پیش از اینکه توضیحی بدهد، مکث و اندکی فکر می‌کند. احتمالا پاسخ او توضیحی است که برای خودش نیز جدید است. در این شرایط درنتیجه درون‌نگری ممکن است که طرف مقابل متوجه شود نظراتش آن‌طور که فکر می‌کرده قوی نیستند و جایی برای انعطاف‌پذیری و تغییر آنها وجود دارد.

۶. استفاده از زمان استراحت

بعضی از گفت‌وگوها به مشاجره تبدیل می‌شوند. اگر طرف مقابل به شما توهین می‌کند، می‌توانید بگویید: «می‌خواهم به قبل از زمانی که فلان چیز را گفتید برگردم» و مکالمه را به عقب برگردانید. ایجاد وقفه و زمانی برای استراحت نیز خوب است. اگر اوضاع در حال وخیم‌شدن است، به بهانه‌ای مانند رفتن به دست‌شویی گفت‌وگو را متوقف کنید و قبل از تصمیم‌گیری درباره ادامه گفت‌وگو فرصتی را برای آرام‌کردن خود ایجاد کنید.

سخن پایانی

تغییردادن عقیده افراد مخالف و منتقد آسان نیست. نکته مهم این است که دلیل مخالفت آنها را درک کنید و از استراتژی هدفمندی استفاده کنید. در این صورت شانس بسیار بیشتری برای گرفتن پاسخ مثبت خواهید داشت. البته تغییر نظر دیگران همیشه امکان‌پذیر نیست، ولی نباید ناامید شوید و به خاطر داشته باشید که این تنها فرصت شما برای گفت‌وگو و تغییر نظر آنها نیست. سعی کنید چیزهایی را بیاموزید و اطلاعاتی را جمع‌آوری کنید تا بتوانید با استفاده از آنها در گفت‌وگو یا گفت‌وگوهای بعدی موفق شوید.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • هنگام خرید ورق آلومینیوم کامپوزیت به چه نکاتی توجه کنیم؟
  • زیباترین جاهای دیدنی ویتنام
  • چگونه نظر دیگران را عوض کنیم؟
  • نواک جوکوویچ: سانتیاگو برنابئو زیباترین استادیوم دنیاست
  • ساحل زیبا و شگفت انگیز «دَستیر» در خلیج فارس
  • تصاویر | ساحل شگفت انگیز دَستیر
  • (تصاویر) ساحل شگفت انگیز «دَستیر»
  • اقتدار و امنیت؛ زیباترین حس
  • با «مثبت آموزش» در شبکه آموزش به روز باشید
  • بایدها و نبایدهای مسافران در قطارهای سفیر ریل