Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شانا»
2024-04-19@20:42:08 GMT

فعالیت دکل حفاری ۷۲ فتح با حضور وزیر نفت آغاز می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۳۳۰۳۳

فعالیت دکل حفاری ۷۲ فتح با حضور وزیر نفت آغاز می‌شود

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران گفت: دکل ۷۲ فتح که به همت جهاد دانشگاهی ساخته شده است، فردا با حضور وزیر نفت افتتاح و عملیاتی می‌شود.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی حفاری ایران، سیدعبدالله موسوی امروز (دوشنبه، ۲۸ بهمن‌ماه) در نشست مشترک معاونان و مدیران این شرکت با رئیس جهاد دانشگاهی ضمن تشریح فرآیند کار در صنعت نفت و نقش و جایگاه حفاری در تولید، بر بومی‌سازی ساخت دکل‌های حفاری در کشور تاکید و اظهار کرد: این شرکت در زمینه حمایت از ساخت دستگاه‌های حفاری در داخل کشور سرمایه‌گذاری مطلوبی کرده است، به‌گونه‌ای‌ که تاکنون سازندگان ایرانی ۶ دکل حفاری خشکی ساخته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به مشارکت ملی حفاری با جهاد دانشگاهی برای ساخت سه دستگاه حفاری سنگین خشکی ۷۱، ۷۲ و ۷۳ فتح اشاره کرد و افزود: دستگاه حفاری ۷۱ چند سال است که به ناوگان شرکت پیوسته و دکل ۷۲ فتح نیز فردا (سه‌شنبه، ۲۹ بهمن‌ماه) که «روز اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی» نام گرفته است با حضور وزیر نفت افتتاح و عملیاتی می‌شود.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران با بیان اینکه حمایت مؤثر و مستمر از سازندگان و صنعتگران سرفصل همکاری‌های این شرکت با بخش خصوصی داخلی است، گفت: هم‌افزایی میان سازندگان، تولیدکنندگان و صنعتگران در بومی‌سازی و کیفیت‌گرایی تولیدات ساخت داخل بسیار نقش‌آفرین بوده است.

موسوی تصریح کرد: شرکت ملی حفاری در بیش از یک دهه گذشته با همکاری شرکت‌ها، مجتمع‌های بزرگ صنعتی و مراکز دانش‌بنیان و ارائه نقشه راه در زمینه انتقال دانش فنی، طراحی و ساخت قطعات و تجهیزات کاربردی در صنعت حفاری، گام‌های بلندی برداشته است، به‌گونه‌ای‌ که دستاورد این همکاری دو سویه، ساخت ۲۰ هزار قطعه و تجهیز بوده است.

وی به تدوین برنامه‌های توسعه‌ای شرکت ملی حفاری اشاره و بر ضرورت استفاده حداکثری از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخلی، ارتقای دانش فنی و ایجاد انگیزش بیشتر در صنعتگران ایرانی تأکید کرد و گفت: صنعت حفاری در مسیر رشد و تعالی خود به صنعتی بومی بدل شده است و تلاش کرده با برخورداری از متخصصان و کارشناسان مجرب و داشته‌های فنی و تخصصی در تحقق برنامه‌های صنعت نفت کشور پیشقدم باشد.

در ادامه حمیدرضا طیبی، رئیس جهاد دانشگاهی با اشاره به قرارداد ساخت سه دستگاه حفاری سنگین خشکی با شرکت ملی حفاری اظهار کرد: دستگاه حفاری ۷۱ فتح از سوی جهاد دانشگاهی ساخته شده است و در چرخه عملیات قرار دارد، همچنین دستگاه حفاری ۷۲ فتح نیز آماده راه‌اندازی است و دستگاه حفاری ۷۳ فتح نیز در نیمه دوم سال ۹۹ تحویل داده خواهد شد.

وی با قدردانی از حمایت‌های شرکت ملی حفاری ایران از سازندگان و صنعتگران داخلی گفت: ۴۵ درصد تجهیزات دکل حفاری ۷۲ فتح داخلی و بیش از ۴۰ درصد صرفه‌جویی ارزی داشته است.

منبع: شانا

کلیدواژه: دکل72 فتح جهاد دانشگاهی بومی سازی دانش بنیان شرکت ملی حفاری ایران شرکت ملی حفاری ایران حضور وزیر نفت دستگاه حفاری دکل حفاری فتح نیز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.shana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۳۳۰۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز بارش های رگباری بهاره از فردا

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان ، بارش‌های رگباری بهاره از فردا در استان آغاز و اوج فعالیت آن برای روز‌های یکشنبه و دوشنبه هفته آینده پیش بینی شده است.

شدت و مقدار بارش برای روز‌های جمعه و شنبه محدود به نیمه شرقی و ارتفاعات استان خواهد بود.

هواشناسی در همین زمینه هشدار سطح زرد صادر کرد.

آبگرفتگی موقت معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه ها، احتمال ریزش کوه و رانش زمین و نیز بارش تگرگ از پیامد‌های فعالیت این سامانه بارشی است.

دیگر خبرها

  • بازدید وزیر ارتباطات از اجرای طرح فیبر نوری شاهرود و دامغان
  • آغاز بارش های رگباری بهاره از فردا
  • بهره برداری فاز توسعه یک شرکت شیمیایی/۳ بازدید انجام شد
  • افتتاح پارک علم و فناوری سلامت در سمنان
  • حفاری زیر دریای عمان با ماشین حفاری دانش‌بنیان ایرانی
  • توقیف دستگاه حفاری غیرمجاز در باخرز
  • آغاز ساخت خط انتقال آب به شهرستان بندرخمیر
  • تولید دستگاه حفاری زیر دریا، دستاوردی از ایرانیان
  • ببینید | آئین بهره برداری از ۴۰ دستگاه اتوبوس برقی در کلانشهر کرج با حضور وزیر کشور
  • حضور بیش از ۲ هزار شرکت تجاری در ششمین نمایشگاه اکسپوی ایران