Web Analytics Made Easy - Statcounter

تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان منطقه آزاد کیش، بانک صادرات، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری منعقد شد و بر اساس این تفاهمنامه از این‌پس سازندگان تجهیزات صنعت نفت‌می توانند از تسهیلاتی ۲۵۰۰ میلیارد تومانی استفاده کنند.

به گزارش ایسنا، این تفاهم‌نامه همکاری که باهدف کمک به توسعه صنعت پتروشیمی با استفاده از توانمندی داخلی صورت گرفته است، بین مشاور عالی معاون علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس و سازمان منطقه آزاد کیش، بانک صادرات ایران انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت امضا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جعفر ربیعی، مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس در این مراسم با اشاره به اینکه عزم صنعت پتروشیمی برای استفاده از توانمندی داخلی جزم است، گفت: همه شرکت‌های پتروشیمی از همکاری و استفاده از توانمندی سازندگان و تولیدکنندگان داخلی و شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ استقبال می‌کنند.

وی با بیان اینکه امیدوارم این تفاهم‌نامه موجب نزدیک‌تر شدن رابطه صنعت و سازندگان داخلی شود، اظهار کرد: شرکت‌های داخلی باید حداکثر استفاده از این امکانات فراهم شده را داشته باشند زیرا فعالیت در مرکز نوآوری جزیره کیش هزینه نهایی تولیدکنندگان داخلی را به دلیل معافیت از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده، کاهش می‌یابد.

ربیعی با بیان اینکه بخشی از کمکی که بورس باید در تأمین مالی طرح‌های صنعت پتروشیمی داشته باشد هم‌اکنون بانک‌ها انجام می‌دهند که امیدوارم این همکاری ادامه یابد، گفت: شرکت‌های پتروشیمی به دلیل حساسیت بالا و فناوری پیچیده‌ صنعت به هیچ‌وجه در کیفیت تجهیزات کوتاه نمی‌آیند.

وی با اشاره به نقش بخش داخلی در صنعت پتروشیمی، اظهار کرد: صنعت داخلی توانسته تولیدات باکیفیت مورد نظر صنعت پتروشیمی را تحویل دهد.

همچنین حجت‌اله صیدی، مدیرعامل بانک صادرات ایران نیز در این مراسم با اشاره به اینکه با امضای این تفاهم‌نامه ارائه تسهیلات به سازندگان داخلی تا ۲۵ هزار میلیارد ریال امکان‌پذیر است، اظهار کرد: پیش بینی می‌شود ظرف ۶ ماه این مبلغ به تدریج تأمین شود.

این تفاهم‌نامه در حاشیه برگزاری همایش و نمایشگاه تخصصی حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی که از ۲۷ تا ۲۹ بهمن‌ماه در مرکز همایش‌های بین‌المللی جزیره کیش دایر است، امضا شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: صنعت نفت شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس سازندگان تجهیزات صنعت نفت استفاده از توانمندی سازندگان داخلی تفاهم نامه صنعت پتروشیمی بانک صادرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۳۳۲۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین بنیاد حامیان دانشگاه تهران، بنیاد علم و فناوری جمیلی و پارک علم و فناوری دانشگاه تهران؛ 2 بهمن

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین بنیاد حامیان دانشگاه تهران، بنیاد علم و فناوری جمیلی و پارک علم و فناوری دانشگاه تهران؛ 2 بهمن

دیگر خبرها

  • راهکار استقلال برای حل بدهی به سانتاکلارا
  • ضرورت یکپارچگی پتروشیمی‌ها دراجرای راهبرد جهش تولید بامشارکت مردم
  • ضرورت همکاری و یکپارچگی پتروشیمی‌ها در اجرای راهبرد «جهش تولید با مشارکت مردم»
  • راهکار استقلال برای حل شدن ماجرای بدهی به سانتاکلارا
  • حضور بیش از ۱۵۰۰ شرکت داخلی و ۲۵۰ شرکت خارجی در بیست‌وهشتمین نمایشگاه صنعت نفت
  • گلایه راه‌آهن شمالغرب از بدعهدی شرکت شهرک‌های صنعتی
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین بنیاد حامیان دانشگاه تهران، بنیاد علم و فناوری جمیلی و پارک علم و فناوری دانشگاه تهران؛ 2 بهمن
  • ◄ برطرف شدن سوء تفاهم ها بین مدیرعامل راه‌آهن و مالکان لوکوموتیو
  • صنعت پتروشیمی بر مدار مهار تورم و رشد تولید در یک‌هزاروچهارصدودو
  • فروش لیسانس فناوری برای کاربرد گرافن در صنعت رنگ و پوشش