Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان از ابلاغ ضوابط عرضه روغن موتور و لاستیک در طرح ویژه نظارتی در نوروز ۱۳۹۹ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان از ابلاغ ضوابط عرضه روغن موتور و لاستیک در طرح ویژه نظارتی در نوروز 1399 خبر داد. در این ابلاغیه آمده است، با توجه به ایام پایانی سال و طرح نظارتی پایش بازار کالا و خدمات ویژه نوروز 1399 و از آنجایی که انواع محصولات روغن موتور و تایر خودرو در زمره کالاهای اولویت دار نظارتی قرار گرفته‌اند؛ دستورالعمل طرح ویژه نظارت بر مراکز عرضه روغن های موتور ابلاغ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این دستورالعمل عرضه منظم و مستمر محصولات و تامین نیاز عاملین فروش در تمام نقاط کشور در دستور کار است و به منظور جلوگیری از بروز هرگونه کمبود کالا، نصب ابلاغیه لاستیک خودرو در فروشگاهها و مراکز عرضه به طور واضح و خوانا به گونه‌ای که برای همگان قابل رویت باشد لازم الاجراست.

همچنین کلیه عاملین و نمایندگی‌های فروش محصولات شرکت ها را با قیمت های ابلاغی عرضه و نسبت به صدور فاکتور معتبر اقدام نمایند.

در این دستورالعمل تاکید شده است؛ عرضه کنندگان باید از تبلیغات خلاف واقع و ارائه اطلاعات نادرست که موجب فریب یا اشتباه مصرف‌کننده شود جدا خودداری نمایند و عدم درج قیمت، امحا و یا پاک نمودن قیمت های مندرج بر روی ظروف روغن موتور به عنوان تخلف محسوب شده و پیگرد قانونی دارد.

ارائه مناسب خدمات پس از فروش در راستای مشتری مداری و خودداری از فروش اجباری محصولات با دیگر کالاها از جمله موارد مندرج در این دستورالعمل ابلاغی است.

در این طرح نظارتی کنترل فعالیت عاملین توزیع در زمینه خودداری از نگهداری غیرموجه محصولات به بهانه های مختلف در انبار که مشمول تخلف امتناع از عرضه کالا میباشد و ضرورت قرار دادن نمونه کالاهای موجود در انبار در محل عرضه مورد توجه قرار گرفته است.

ارائه فاکتور فروش معتبر به عاملین و نمایندگی های فروش، ارسال به موقع و مستمر فهرست توزیع هفتگی محصولات تولیدی شرکت ها در سطح کشور برای اعمال نظارت های بهنگام به سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان جزو اولویت های اجرایی این طرح است.

همچنین در این ابلاغیه اشاره شده است؛ رسیدگی به شکایت احتمالی در اولویت بوده و در صورت اجرای طرح های حمایتی از قبیل فروش فوق‌العاده، تخفیفات و...، که در بازه زمانی یاد شده توسط آن شرکت و واحدهای تحت پوشش آن اجرا می‌شود؛ اطلاعات لازم نیز در قالب گستره جغرافیایی طرح، کالاهای مشمول طرح، میزان تخفیف، قیمت قدیم و جدید اقلام مورد نظر و زمان شروع و پایان طرح نیز باید به سازمان حمایت منعکس شود./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: وزارت صنعت وزارت صنعت معدن و تجارت روغن سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان طرح ویژه نظارت روغن موتور مراکز عرضه عرضه روغن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۳۳۳۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروش نوروزی بیش از پنج میلیارد تومان صنایع دستی در مازندران

به‌ گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران، با اشاره به برپایی ۳۰ نمایشگاه و بازارچه صنایع‌دستی در این استان، گفت: این بازارچه‌ها از تاریخ ۲۶ اسفند سال ۱۴۰۲ آغاز شد و برخی تا عید سعید فطر ادامه دارد.   حسین ایزدی، افزود: بازارچه‌های موقت صنایع‌دستی استان با مشارکت بخش خصوصی، شهرداری‌ها، انجمن‌های صنایع‌دستی، فرمانداری‌ها وصنعت‌گران صنایع‌دستی در پایگاه‌های میراث جهانی، مراکز گردشگری، بازار‌ها وخیابان‌های پرتردد سراسر استان در حال برگزاری است و مورد استقبال گردشگران زیادی قرار گرفته است. او تصریح کرد: از مجموع ۷۱۰ غرفه صنایع‌دستی برپا شده در سراسر استان تا چهار فروردین ماه جاری، ۱۲۲هزار و ۱۲۸ بازدیدکننده داشت و بیش از ۵ میلیارد تومان گردش مالی در حوزه صنایع‌دستی مازندران رقم خورد.ایزدی با اشاره به نمایشگاه ملی نوشهر با ۱۲۰ غرفه صنایع‌دستی اظهار کرد: بیشترین میزان فروش صنایع‌دستی مربوط به چهارم فروردین و بازارچه ملی صنایع‌دستی نوشهر است.او با بیان اینکه بازارچه‌های شهر‌های چالوس، آمل و بابلسر به ترتیب در مقام دوم، سوم و چهارم فروش صنایع‌دستی در مازندران قرار دارند، یادآور شد: برپایی غرفه‌های صنایع‌دستی در قالب نمایشگاه و بازارچه فروش تقریبا در سراسر استان باعث شد تا هم زمینه دسترسی گردشگران به این محصولات فراهم شود و هم فرصت بازاریابی و عرضه مستقیم کالا برای هنرمندان و صنعتگران به وجود بیاید.مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران با بیان این مطلب که نمایشگاه صنایع‌دستی امسال در مازندران به یک جاذبه تبدیل شده است گفت: بازاریابی برای هنرمندان به عنوان یکی از شیوه‌های حمایتی در قالب برپایی نمایشگاه و بازارچه فروش همواره در دستور کار معاونت صنایع‌دستی مازندران، قرار دارد.

دیگر خبرها

  • طرح عیدانه استاندارد؛ ارزیابی بیش از ۴ هزار مرکز خدماتی کشور
  • قیمت جدید محصولات کرمان موتور اعلام شد
  • پلمب یک واحد قصابی در کرمان 
  • کاهش ۶ درصدی ماموریت های اورژانس در ایام نوروز
  • توقیف محموله ۱۰ تنی روغن موتور قاچاق در مراغه
  • تولید روغن بیش از ۶ درصد افزایش یافت
  • پیش از سفر‌های نوروزی چگونه خودروی خود را چک کنیم؟
  • فروش نوروزی بیش از پنج میلیارد تومان صنایع دستی در مازندران
  • کشف، ضبط و معدوم سازی ۱۹ تن مواد خام دامی در نهاوند
  • تخفیف ۲۰ درصدی بازارچه‌های نوروزی صنایع‌دستی در کرمانشاه