Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-25@07:56:09 GMT

ده هزار قدم تا جلوگیری از بی تحرکی

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۳۳۳۶۲

ده هزار قدم تا جلوگیری از بی تحرکی

محققان برخلاف باور عمومی که ده هزار قدم در روز می‌تواند مانع از اضافه شدن وزن شود، دریافته اند که در واقع این امر مانع از اضافه وزن نمی‌شود بلکه می‌تواند زمان بی تحرکی شما را کم کند.

یک تیم تحقیقاتی برای انجام این تحقیق که در مجله چاقی (Journal of Obesity) چاپ شده است، ۱۲۰ دانشجوی جدید الورود آمریکایی را در ۶ ماه اول ورود به دانشگاه در یک آزمایش گام شماری مورد بررسی قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



«بروس بیلی» نویسنده ارشد این تحقیق و استاد دانشگاه بریگم یانگ (Brigham Young University) در آمریکا می‌گوید: ورزش همیشه موثرترین راه برای کاهش وزن نیست؛ اگر شما قدم بزنید ممکن است در افزایش تحرک فیزیکی تان مفید باشد، اما تحقیق ما نشان داد این اقدام به معنای حفظ وزن یا جلوگیری از افزایش وزن نیست.

شرکت کنندگان روزانه به میزان ده هزار، ۱۲ هزار و پانصد یا ۱۵ هزار قدم در شش روز هفته و در مدت ۲۴ هفته برداشتند و محققان میزان کالری دریافتی و وزن آن‌ها را اندازه گیری کردند.

هدف از این مطالعه این بود که ارزیابی کنند آیا افزایش میزان توصیه شده ده هزار گام در روز می‌تواند باعث کاهش وزن و چاقی در دانشجویان سال اول شود.

در پایان مشخص شد این که دانشجویان حتی بیش از ۱۵ هزار قدم برداشتند تاثیری نداشت؛ آن‌ها هنوز هم اضافه وزن پیدا می‌کردند. دانشجویان حاضر در این مطالعه به طور متوسط حدود ۱.۵ کیلوگرم در طی دوره این مطالعه اضافه کردند. طبق مطالعات قبلی، افزایش وزن متوسط یک تا چهار کیلوگرم در اولین سال تحصیلی دانشگاه مشاهده شده است.

اگرچه وزن افراد، تحت تأثیر تعداد گام‌های بیشتر تغییری نکرد، اما تاثیرات مثبتی بر الگو‌های فعالیت بدنی مشاهده شد و محققان می‌گویند قدم زدن می‌تواند مزایای روانی و سلامتی دیگری داشته باشد. یک نتیجه مثبت از مطالعه این بود که زمان کم تحرکی در هر دو گروهی که ۱۲ هزار و پانصد و ۱۵ هزار قدم در روز برداشتند، به شدت کاهش می‌یابد.

به گفته محققان، در گروهی که ۱۵ هزار گام در روز برداشتند، زمان بی تحرکی به میزان ۷۷ دقیقه در روز کاهش یافت.

بیلی افزود: بزرگترین فایده توصیه به قدم زدن، رهایی مردم از سبک زندگی بی تحرک است. حتی اگر این امر به خودی خود مانع از افزایش وزن نشود، گام‌های بیشتر همیشه برای شما بهتر است.


منبع:سیناپرس

منبع: پارسینه

کلیدواژه: پیاده روی ورزش پارسی خبر هزار قدم افزایش وزن بی تحرکی ده هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۳۳۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشخیص سه سرطان مرگبار با هوش مصنوعی

به گزارش خبرآنلاین، نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد که یک آزمایش انجام شده توسط ابزار هوش مصنوعی روی یک قطره خون خشک شده می‌تواند سه نوع سرطان مرگبار را تشخیص دهد.

همشهری آنلاین در گزارشی نوشت: محققان چینی دریافتند این ابزار می‌تواند سرطان روده، معده و پانکراس را در عرض چند دقیقه شناسایی کند.

به نوشته روزنامه سان، این مطالعه که در نشریه «نیچر ساستینبیلیتی» (Nature Sustainability) منتشر شده ، به بررسی این موضوع می‌پردازد که چگونه یک آزمایش جدید می‌تواند با استفاده از عملکردهای خون خشک شده سه بیماری مرگبار را غربالگری کند. در این آزمایش از هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل نشانگرهای زیستی در خون استفاده می‌شود.

محققان شرکت کننده در این مطالعه تخمین می زنند که اگر این آزمایش‌ها در کشورهای کمتر توسعه یافته انجام شود، نسبت موارد سرطان روده تشخیص داده نشده می تواند از ۸۴ به ۲۹ درصد کاهش یابد.

این محققان اعلام کردند این آزمایش با استفاده از توانایی هوش مصنوعی همچنین می‌تواند به کاهش موارد تشخیص داده نشده سرطان در کشورهای کمتر توسعه یافته در سراسر جهان تا ۵۵ درصد کمک کند. رومین وانگ، نویسنده اصلی این تحقیق، از دانشگاه شانگهای جیائو تونگ، گفت: بیش از یک میلیارد نفر در سراسر جهان نرخ بالایی از عدم تشخیص بیماری سرطان را تجربه می‌کنند. این نیاز به ابزارهای تشخیصی را نشان می‌دهد که دقت و مقرون به صرفه بودن را افزایش دهد. رویکرد ما امکان تشخیص سرطان های متعدد را در عرض چند دقیقه با هزینه مقرون به صرفه می‌دهد.

اگر سرطان زودتر تشخیص داده شود، نرخ بقای بیماران بسیار بیشتر خواهد بود، به همین دلیل محققان دائما به دنبال بهبود روش‌های آزمایش این بیماری هستند. اکثر آزمایش‌های خون فعلی برای این بیماری‌ها از خون مایع برای شناسایی نشانگرهای سرطان استفاده می‌کنند که به اندازه کافی برای تشخیص هر یک از سرطان‌های روده، معده و پانکراس به صورت جداگانه قدرتمند نیستند. دکتر چائویوان کوانگ، از کالج پزشکی آلبرت انیشتین، که در این تحقیق شرکت نداشت، گفت: استفاده از خون خشک شده می‌تواند بازی را تغییردهد.

او گفت که خون خشک شده را می توان با هزینه بسیار کمتر و با تجهیزات بسیار ساده‌تر جمع‌آوری، ذخیره و حمل کرد. دکتر کوانگ به لایو ساینس گفت: این می‌تواند به در دسترس بودن آزمایش‌های تشخیص زودهنگام سرطان در سراسر جهان کمک کند.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899356

دیگر خبرها

  • تشخیص سه سرطان مرگبار با هوش مصنوعی
  • مشاغل ذهنی خطر زوال عقل را کاهش می دهند
  • جهان در خطر: تنها راه جلوگیری از همه‌گیری‌های حیوانی چیست؟
  • تغییرات آب و هوایی چگونه زندگی متولدین ۲۰۲۴ را تحت تاثیر قرار خواهد داد؟
  • تغذیه بد خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد
  • افزایش شیوع فیبریلاسیون دهلیزی در افراد میانسال
  • روشی که طول عمر شما را بیشتر می‌کند
  • کم‌تحرکی عامل بسیاری از بیماری‌ها
  • ورزش ممکن است پیری را معکوس کند
  • ندیمی در گفت و گو با قدس: دیپلماسی انرژی فعال در منطقه به ما کمک کرد که از گستردگی تحریم ها جلوگیری کنیم