Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@05:23:04 GMT

توسعه کشت کلزا موجب امنیت غذایی کشور می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۳۳۳۸۰

توسعه کشت کلزا موجب امنیت غذایی کشور می‌شود

سیدباقر محمودی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: معرفی ارقام جدید مناسب مناطق مختلف در برنامه سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی است.

وی ادامه داد: ارقامی که زمان رشد کوتاهی دارند را می‌توان در شمال در تناوب با برنج کاشت و ارقامی دیگر نیز برای مناطق سردسیر برای کشت پاییزه و زمستانه در نظر گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: آموزش و ترویج یافته‌های تحقیقات کشاورزی و عملی کردن آنها ضروری است که این کار در قالب اجرای برنامه روز مزرعه در دزفول انجام شد.

وی با بیان اینکه کشاورزان با مشاهده این یافته‌ها از آنها بهره‌برداری می‌کنند، افزود: عملی کردن این یافته‌ها در مزارع خوزستان موجب افزایش تولید و کاهش هزینه‌های تولیدکننده می‌شود که این امر به اقتصاد کشور و تولید محصول کمک می‌کند.
محمودی با بیان اینکه برای هر محصول در مناطق مختلف برنامه ریزی شده است، اظهارداشت: روز مزرعه کلزا، گندم، محصولات زراعی، باغی، شیلات و دامی برگزار و آخرین یافته‌های تحقیقاتی به کشاورزان معرفی می‌شود. 
وی افزود: ارقام خارجی که با مناطق مختلف سازگار هستند نیز به کشاورزان معرفی می‌شوند تا مورد بهره برداری قرار گیرند.

معاون سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی روز دوشنبه برای حضور در همایش روز مزرعه ملی کلزا به شهرستان دزفول سفر کرد.
وی اظهار داشت: در زمینه مدیریت مزرعه  و مبارزه با علف های هرز نیز از طریق برنامه روز مزرعه اطلاعاتی به کشاورزان داده میشود .

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی مزرعه دزفول سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی مزرعه دزفول سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی مزرعه دزفول سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی آموزش و ترویج کشاورزی سازمان تحقیقات مناطق مختلف روز مزرعه یافته ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۳۳۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشت ۱۵۰ هکتار کلزا در جلگه رخ تربت حیدریه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، رئیس مرکز جهاد کشاورزی جلگه رخ تربت حیدریه گفت: کشت دانه‌های روغنی کلزا در اواسط شهریور ماه انجام و در اواخر خرداد ماه در این منطقه برداشت می‌شود. 
سید محمد نجفی گفت: رقم کشت شده در این بخش از نوع نپتون، هیدرومیل و ماراتون است و با هدف حمایت از کشاورزان نیز از این محصول پر ارزش ۵۰۰ کیلوگرم بذر از این نوع در بین کشاورزان توزیع شده‌است. 
وی افزود: پیش بینی می‌شود در فصل برداشت این محصول بیش از ۳۰۰ تن کلزا از سطح مزارع منطقه رخ برداشت شود. 
نجفی گفت: تاکنون ۷۵ تن انواع کود در اختیار کشاورزان کلزا کار گذاشته شده و کارشناسان مرکز جهاد کشاورزی بخش نیز نظارت و پیگیری جدی بر کار کاشت، داشت و برداشت این محصول را بر عهده دارند.

دیگر خبرها

  • افزایش تولید ۹ میلیون تنی محصولات کشاورزی در دولت سیزدهم
  • معاون وزیر جهاد کشاورزی از چه می ترسد؟
  • توسعه مزارع نوآور بهره‌ور راهکاری برای ایجاد تحول در کشاورزی
  • افزایش ۹ میلیون تنی تولید گندم در دولت سیزدهم
  • تاکید بر بروز رسانی دانش پژوهشگران بخش کشاورزی
  • کشت ۱۵۰ هکتار کلزا در جلگه رخ تربت حیدریه
  • تامین امنیت غذایی با منابع پایه فراسرزمینی
  • کشت فراسرزمینی منجر به تقویت تولید داخلی و تامین امنیت غذایی می‌شود
  • تعداد شرکت های فناوری و نوآوری کشاورزی به ۱۰۰۰ خواهد رسید
  • دهکده‌های فناوری و نوآوری کشاورزی به عدد ۱۰۰۰ خواهد رسید