Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-18@03:03:42 GMT

فشار بی‌سابقه تقاضا در صنعت خودروسازی

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۳۳۴۴۷

فشار بی‌سابقه تقاضا در صنعت خودروسازی

معاون وزیر صمت درباره وضعیت بازار خودرو گفت: شار تقاضا بر این صنعت، بی سابقه بوده است و البته با تمهیداتی تلاش داریم تا خودرو به دست مصرف کننده واقعی برسد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، سعید زرندی در مراسم افتتاح سالن مجموعه سازی شرکت قالب‌های بزرگ سایپا گفت: واگذاری خودرو در این دو ماه نسبت به ماه‌های مشابه سال گذشته ۱۴۰ درصد افزایش پیدا کرده و اهتمام خودروسازان انجام سریع تعهدات به مردم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: صنعت خودرو یکی از پیشران های مهم اقتصادی و صنعتی است و برای کشور یک صنعت استراتژیک محسوب می‌شود.

زرندی افزود: ظرفیت تولید خودرو در کشور 2 میلیون و 200 هزار دستگاه است و بیش از 630 هزار شغل برای کشور ایجاد کرده است.

معاون طرح و برنامه وزارت صمت افزود:سهم صنعت خودرو در ارزش افزوده کل صنعت بیش از 12 درصد است و ارزش میزان صرفه‌جویی ارزی حاصل از تولید خودرو و قطعات به کشور بیش از 10 میلیارد دلار تخمین زده می‌شود.

وی گفت: آمریکا در کنار تحریم های ظالمانه علیه کشور به کل اقتصاد، بطور خاص صنعت خودرو را نیز تحریم کرد تا بتواند با توجه به ارتباط مستقیم این صنعت با مردم ، کشور را دچار مشکل کند.

زرندی تصریح کرد: این صنعت، توانست برخلاف مشکلات کلان تحریم و مشکلات خاص تحریم بر خودرو، از شرایط بحران خارج شود.

معاون طرح و برنامه وزارت صمت افزود: فشار تقاضا بر این صنعت، بی‌سابقه بوده است و البته با تمهیداتی تلاش داریم مشکلات دلالی در این صنعت را برطرف کرده تا خودرو به دست مصرف کننده واقعی برسد.

وی با بیان اینکه نرخ بالای خودرو موجب رنجش مردم شده است گفت: البتهاین نرخ بالا ناشی از مسائلی است که خارج از حوزه کنترل خودروسازان است و مسائلی نظیر تورم و نرخ ارز و حجم بالای نقدینگی، روی آن اثرمی‌گذارد.

معاون طرح و برنامه وزارت صمت گفت: مقدمات وضع مالیات بر عایدی سرمایه نهایی شده که در آن لحاظ شده است تا از کسانی که بیش از یک خودرو دارند مالیات دریافت کند.

وی افزود: کسانی که اقدام به خرید بیش از یک خودرو با هدف کسب سود و دلالی کنند، قطعاً متضرر خواهند شد.

زرندی همچنین گفت: خودروسازان باید با کاهش هزینه های سربار، فروش شرکت‌ها و اموال مازاد، افزایش کیفیت و توجه بیشتر به خدمات پس از فروش اقدامات جدی و عملیاتی داشته باشند.

معاون طرح و برنامه وزارت صمت همچنین در بخش دیگری از سخنان خود گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت با هدف ایجاد نهضت داخلی سازی و حمایت از کالای بومی، هزار و ۱۶۵ میلیون یورو خرید کالای خارجی از تولیدات صنایع داخلی را در سال‌ جاری هدف گذاری کرد که ۲۷۵ میلیون یوروی آن سهم بخش صنعت خودرو بود و خوشبختانه این هدف تاکنون محقق شده است.

وی با اشاره به اینکه در ماه‌ های اخیر خوشبختانه کشور توانسته است شوک‌های ناشی از تحریم‌ها را تحمل و سپری کند افزود: از ابتدای امسال، صدور جواز تاسیس ۱۸ درصد، صدور پروانه بهره‌برداری ۵ درصد رشد کرده است و در همین مدت ۳۳۹ هزار پروانه صنفی صادرشده که نشان دهنده رشد ۳.۹ درصدی این بخش در مقایسه با سال گذشته است.

زرندی گفت: بیشتر کالاهای اصلی صنعت و معدن در ده ماهه امسال با رشد تولید مواجه بوده‌اند و امیدواریم تا پایان سال بخش‌هایی از تولید مانند خودرو نیز کاهش تولید خود را جبران نمایند.

انتهای پیام/4141/

منبع: آنا

کلیدواژه: خودروسازان بازار خودرو وزارت صمت معاون طرح و برنامه وزارت صمت صنعت خودرو بی سابقه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۳۳۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید مرغ بیشتر از تقاضا شد

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی کشور با بیان اینکه تولید مرغ در ماه های اخیر بی سابقه بوده است گفت: برای جبران مازاد تولید نیازمند تامین ذخایر مرغ شرکت پشتیبانی از محل تولید داخلی و صادرات هستیم. - اخبار اقتصادی -

علی ابراهیمی مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی کشور در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: تعداد جوجه ریزی مرغ گوشتی در ماه‌های آذر، دی، بهمن و اسفند ماه سال گذشته به ترتیب 144 میلیون قطعه، 152 میلیون قطعه،   150میلیون قطعه و 145 میلیون قطعه بوده که در تاریخ تولید مرغ در کشور بی سابقه است.

وی افزود: به دلیل فراوانی تولید، از اوخر بهمن ماه سال قبل شاهد کاهش قیمت مرغ زنده هستیم که باعث ضرر و زیان واحدهای مرغ گوشتی در کشور شده است و در صورتی که ادامه دار باشد باعث دلسردی واحد های تولیدی و از دور خارج شدن آنها می‌شود و می‌تواند کمبود تولید را تکرار کند.

هشدار جهاد کشاورزی: گران‌فروشی جوجه یک‌روزه ممنوع + سند

وی اظهار داشت: در ماه های گذشته نرخ مصوبی برای مرغ تعیین نشده که اقدام مناسبی است و بازار مرغ شرایط  آرامی را تجربه کرد.

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی کشور ادامه داد: تولید بر مصرف غلبه کرده است و باید شرایطی فراهم شود که شرکت پشتیبانی امور دام ذخایر خود را از محل تولید داخلی فراهم کند و همچنین شرایط صادرات این مرغ مازاد فراهم شود.

وی تصریح کرد: قیمت تمام شده هر کیلوگرم مرغ زنده 64 هزار تومان است اما این محصول در بازار 53 تا 56 هزار تومان به فروش می رسد.

ابراهیمی گفت: در سال جاری هزینه‌های جاری افزایش یافته اما قیمت مرغ زنده در مقایسه با سال قبل کاهش یافته است و سود عادلانه ای برای مرغدار ندارد.

وی گفت: میزان جوجه ریزی در فرودین حدود 135 میلیون قطعه خواهد بود که آن نیز به دلیل شرایط خاصل و تعطیلی‌های زیاد در این ماه است.

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی کشورگفت: نرخ خرید هر کیلوگرم مرغ توسط شرکت پشتیبانی امور دام 85 هزار تومان است که جذابیت کمی برای مرغدار دارد و حجم خرید آن با توجه به تولید مازاد، کافی نیست.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وزیر صمت : به حدی خودرو وارد شده که در بنادر جا نداریم
  • وزیر صمت: به حدی خودرو وارد شده که در بنادر جا نداریم!
  • به‌ حدی خودرو وارد شده که در بنادر جا نداریم
  • به حدی خودرو وارد شده است که در بنادر جا نداریم
  • به حدی خودرو وارد شده که در بنادر جا نداریم
  • وزیر صمت: به حدی خودرو وارد شده که در بنادر جا نداریم
  • بایدن از پس تبعات تحریم نفت ایران برنمی‌آید
  • صادرات خدمات فنی مهندسی حوزه آب به ۲۰ کشور در جهان
  • چرا صنعت نفت برای سرمایه گذاری خارجی با وجود تحریم ها جذاب بود؟
  • تولید مرغ بیشتر از تقاضا شد