Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون مدیر کل فرهنگی دانشگاه امیرکبیر گفت: برای استفاده از علوم شناختی در بعد اجتماعی اولین اتفاق این است که باید مردم سرزمین‌‌مان را بشناسیم و توجه کنیم گرایش‌‌های مردم به چه سمتی در حرکت هستند.

اباذر ضیایی معاون مدیر کل فرهنگی دانشگاه امیرکبیر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس درباره کارکردهای علوم‌شناختی در حوزه رسانه گفت: علوم شناختی بحث‌های انسانی را در بر می‌گیرد و معمولاً اتفاقاتی در علوم انسانی رخ می‌دهد که بحث اجتماعی آن در رسانه بسیار تاثیر‌گذار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی  افزود: برای استفاده از  علوم شناختی در بعد اجتماعی اولین اتفاق این است که باید مردم سرزمین‌‌مان را بشناسیم و  توجه کنیم گرایش‌‌های مردم به چه سمتی در حرکت هستند. به طور مثال فرهنگ هزار ساله مردم ایران اسلام است و قبل از آن نیز فرهنگ یزدان‌پرستی داشتند به طوری که در ایران چیزی به نام کفر وجود نداشته که این یک ریشه است و این ریشه ناشی از اقلیم ایران است.

اباذری ادامه داد: این فرهنگ در ۴۰-۳۰ سال اخیر شکل نگرفته است بلکه یک فرهنگ هزاران ساله است که می‌توان به عنوان مبنا برای همه عنوان کرد و این مبنا را به عنوان یک امتیاز در جهان در نظر گرفت. 

* توانایی رسانه در عصر اطلاعات و انتقال داده‌ها 

 وی افزود: در حال حاضر کارکردهای رسانه با عصر اطلاعات و سرعت انتقال داده‌ها می‌تواند هر کاری انجام دهد. ما بحث سمعی‌ بودن رسانه‌ها، کثر‌ت‌پیام‌هایی که مبادله می‌شوند و تاثیر پیام‌ها در سطوح سنی مختلف از جمله شکل، زمان و مکان را داریم که به صورت ماتریسی درمی‌‌آیند و می‌توانیم به بهترین شکل و بدون اختلال ارسال پیام داشته باشیم و بتوانیم ارزش‌ها را گسترش دهیم. 

 

 

* اهمیت حجاب و نهاد خانواده برای اقوام ایرانی 

معاون مدیر کل فرهنگی دانشگاه امیرکبیر ادامه داد: مردم ایران معمولاً وفادار بودند. حجاب و نهاد خانواده برایشان مقدس و از اهمیت بالایی برخوردار است و این اتفاق در ایران هزار ساله است. در حال حاضر حجاب را به عنوان یک نماد اسلامی مطرح می‌کنند. اگر به سنگ‌نگاره‌های ایران هم نگاه کنید می‌بینید سربازان ایرانی علی‌رغم اینکه با کشورهای مختلف در جنگ بودند همیشه سعی می‌کردند حجاب و پوشش انسانی را رعایت کنند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: علوم انسانی رسانه دانشگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۳۳۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گاردین: اردن خود را در موقعیتی بغرنج قرار داده است

تحلیلگر روزنامه انگلیسی گاردین ارزیابی کرد اردن به دنبال حمایتش از رژیم صهیونیستی برای مقابله با حمله هوایی تنبیهی ایران به این رژیم، خود را در موقعیتی بغرنج گرفتار کرده است.

به گزارش مشرق، «پاتریک وینتور»، دبیر دیپلماتیک روزنامه گاردین انگلیس با اشاره به اینکه دولت امان در مواجهه با خشم مردم اردن و دیگر کشورهای منطقه مدعی شده که در راستای «دفاع شخصی» به رژیم صهیونیستی برای مقابله با حملات موشکی و پهپادی ایران کمک کرده است، می‌نویسد: «اردن خودش را در تقابل بین ایران و اسرائیل در تیررس قرار داده و به خاطر نقشش در سرنگون کردن چند پهپاد ایرانی که شنبه شب اسرائیل را هدف گرفتند با خشم عمومی در داخل و در منطقه مواجه شده است.»

این روزنامه انگلیسی می‌نویسد: «اردن با اسرائیل مرز مشترک داشته و میزبان بزرگترین جمعیت آوارگان فلسطینی بوده و به صورت تاریخی بزرگترین حامی آنها در منطقه در نظر گرفته شده است. رهبران اردن انتقادهای شدیدی از جنگ در غزه مطرح کردند؛ عبدالله دوم، پادشاه اردن علنا از سازماندهی ارسال کمک‌هایی از طریق چتر به غزه حمایت کرد و ملکه رانیا، همسر او که در رسانه‌های اجتماعی مخاطبان زیادی دارد سخنرانی و بیانیه‌های شدیداللحنی را در دفاع از فلسطینی‌ها منتشر کرده است.»

دبیر دیپلماتیک گاردین با اشاره به اینکه عموم اردنی‌ها حامی فلسطین هستند و تقریبا دو هفته است که هزاران تن در اردن از جمله تعداد زیادی آواره فلسطینی در مقابل سفارت آمریکا در شهر امان تظاهرات کرده و به نقش آمریکا در تقویت تل‌آویو اعتراض می‌کنند، نوشته است: «در یک چنین فضایی مداخله نظامی اردن در روز شنبه به فوران خشم در داخل اردن و همینطور در میان همسایگان این کشور منجر شد و تظاهرکنندگان طبق تصاویر منتشر شده در رسانه‌های اجتماعی، عبدالله دوم پادشاه اردن را به عنوان خائنی که پرچم اسرائیل را به تن دارد معرفی کردند.

مقام‌های امان اصرار می‌کنند که مداخله اردن مساله‌ای مرتبط با دفاع شخصی و حفاظت از حاکمیت خود در حریم هوایی است. ایمن الصفدی، وزیر امور خارجه اردن، یکی از حامیان دیپلماتیک پر شور فلسطینی‌ها در ۶ ماه گذشته روز یکشنبه به تلویزیون محلی کشورش گفت ارزیابی انجام شده مبنی بر این است که خطر واقعی سقوط موشک‌ها و پهپادهای ایرانی به روی اردن وجود داشته و نیروهای مسلح اردن با این خطر مقابله کردند و اگر تهدید از سمت اسرائیل مطرح شده بود اردن دست به همین اقدام می‌زد. او گفت دلیل ریشه‌ای این بحران در رفتار اسرائیل با فلسطینی‌ها و مخالفت اسرائیل با پذیرش یک راه حل دو دولتی نهفته است.»

تحلیلگر گاردین تاکید می‌کند، با وجود استدلال‌هایی که اردنی‌ها برای حمایتشان از رژیم صهیونیستی برای مقابله با حمله تنبیهی ایران مطرح کرده‌اند اما این مساله که رسانه‌های رژیم صهیونیستی نیروی هوایی اردن را به عنوان یک متحد این رژیم به تصویر کشیدند باعث عصبی شدن امان می‌شود.

نویسنده این مطلب در ادامه تصریح داشته است: «کابینه اردن در بیانیه‌ای بعد از حمله ایران از مردم خواست برای کسب اطلاعات نه به رسانه‌های اجتماعی بلکه به منابع رسمی اتکا کنند. اردن قوانین سخت و بی‌رحمانه‌ای را در حوزه رسانه‌های اجتماعی به اجرا در آورده است. در دو روز گذشته نزاع‌های خشنی بین پرسنل امنیتی اردن و معترضان اتفاق افتاد که در جریان آنها نیروهای امنیتی هدف حمله با مواد آتش‌زا و پرتاب سنگ قرار گرفتند.

خیلی دیگر از کشورهای عربی در روزهای اخیر در ضمن مشاهده بروز بحران سکوت اختیار کرده‌اند اما گزارش شد کویت و قطر درخواست‌های آمریکا برای استفاده از پایگاه‌هایش برای دفع حمله ایران را رد کردند.

تصویری از تظاهرات اخیر اردن در رسانه‌های اجتماعی بازتاب یافته که در آن معترضان اردنی پوسترهایی را خطاب به ارتش اردن به نمایش گذاشته و در آنها از این ارتش می‌خواهند درخواست‌های کمک کودکان و زنان در غزه را اجابت کرده یا از دشمن آنها انتقام گرفته و سرزمین آنها را آزاد کند. آنها هشتگی را تحت عنوان ارتش الکرامه کجاست؟ بازتاب داده‌اند. کلمه ‌ای که هم به معنی منزلت است و هم اشاره به نام جنگی در سال ۱۹۶۸ دارد که در جریان آن ارتش اردن ارتش اسرائیل را در یک عملیات تلافی جویانه مجبور به عقب نشینی از خاک اردن کرد.»

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد یکشنبه از پاسخ نیروی هوا فضای سپاه به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در حمله به کنسولگری ایران در دمشق خبر داد و اعلام کرد ایران ده‌ها فروند موشک و پهپاد را به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی شلیک کرده است. این حمله در واکنش به حمله ارتش اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه صورت گرفت که به شهادت هفت تن از مستشاران نظامی ایران منجر شده بود.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • امیدآفرینی در تحقق شعار سال مورد توجه باشد
  • شناسایی ۱۳۰۰۰ بیمار مبتلا به هموفیلی در ایران
  • حمله ایران به اسراییل تیتر اصلی رسانه‌های جهان شد
  • نقش سلبریتی‌ها و فضای مجازی در موج گرایش به جراحی‌ها و خدمات زیبایی
  • لازمه تحقق جهاد اقتصادی چیست؟
  • یافته‌های علمی و تحقیقاتی حوزه علوم شناختی تبادل می‌شود
  • شکل‌گیری مفهوم محیط‌زیست در تفکر اجتماعی
  • گاردین: اردن خود را در موقعیتی بغرنج قرار داده است
  • رابطه بهنام بانی با مافیای زباله شهر تهران چیست؟ + عکس
  • از آموزش و اقتصاد تا فرهنگ و سبک زندگی با پدیده‌ بلاگری