Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن طرزطلب، مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی امروز (دوشنبه) در مراسم آغاز رسمی فعالیت بازار گواهی ظرفیت که با حضور محسن بختیار معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزارت نیرو، سیدعلی حسینی مدیرعامل بورس انرژی ایران و جمعی از فعالان حوزه نیرو و بورس در شرکت تولید نیروی برق حرارتی برگزار شد، گفت: قطع به یقین شرکت تولید نیروی برق حرارتی تمهیدات لازم را با همکاری بورس و وزارت نیرو فراهم کرده است تا بتواند عرضه ظرفیت‌های جدید در بازار داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید:قطع برق در برخی مناطق تهران/ اُفت فشار گاز در نیروگاه‌های تولید برق کشور

او در این مراسم که به‌صورت ویدئوکنفرانس نیز با نمایندگان شرکت‌های برق منطقه‌ای، تولید نیروی برق و توزیع در ارتباط بود، افزود: تاکنون ماهشهر، گهران، جهرم و شیروان کاندید عرضه در این بازار هستند و سایر نیروگاه‌ها نیز به تدریج وارد بازار خواهند شد که امروز شاهد ارائه گواهی ظرفیت نیروگاه‌های ماهشهر هستیم.

طرزطلب تأکید کرد: این اطمینان را به تمام فعالان اقتصادی و حوزه نیرو و همچنین مصرف‌کنندگان عمده می‌دهیم که عرضه ظرفیت‌های جدید به همین ترتیب و به‌صورت مستمر ادامه پیدا خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق حرارتی افزود: هر متقاضی بالای ۵ مگاوات به‌عنوان پیش نیاز اتصال به شبکه برای حصول اطمنیان از اینکه ظرفیت مورد تقاضا ایجاد شده است، گواهی ظرفیت مورد نیاز خود را خریداری و به مالک ارائه می‌نماید.

شایان ذکر است، گواهی ظرفیت، سندی است قابلِ مبادله که مبتنی بر ایجاد ظرفیتِ نیروگاهیِ قابلِ اتکای جدید و یا کاهشِ قدرتِ قراردادیِ مشترکان موجود صادر می‌شود و واحد آن، ظرفیت کیلووات است که معرفِ تعهدِ تدارکِ یک کیلووات ظرفیت مطمئن نیروگاهی به‌مدت نامحدود است. واگذاری اشتراک جدید و یا افزایش قدرت قراردادی مشترکان مستلزم ارائه میزانِ متناسبی از گواهی ظرفیت است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت نیرو برق حرارتی گواهی ظرفیت شرکت تولید نیروی برق حرارتی گواهی ظرفیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۳۳۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گواهی عدم‌حضور چیست و چه فوایدی دارد؟

همشهری آنلاین - حوادث: طرفین معامله، وقتی مبایعه‌نامه‌ای را برای ماشین یا ملک و زمین تنظیم و امضا می‌کنند، تاریخی را به‌عنوان انتقال سند رسمی در آن درج می‌کنند. اگر در تاریخ تعیین شده هر یک از طرفین به دفترخانه مراجعه نکند، طرف دیگر می‌تواند درخواست کتبی خود را مبنی بر عدم‌حضور و انجام نشدن معامله به دفتر اسناد رسمی اعلام کند.

سمیرا مقدسی، وکیل دادگستری درباره فایده گرفتن گواهی عدم‌حضور می‌گوید: اگر هنگام تنظیم قرارداد روزانه مبلغی به‌عنوان خسارت تأخیر در انجام تعهد مشخص شده باشد، فقط با صدور این گواهی امکان درخواست ضرر و زیان مالی از طرف مقابل وجود دارد.

خریدار برای دریافت گواهی عدم‌حضور به چه مدارکی احتیاج دارد ؟

۱ - قولنامه رسمی یا عادی، به شکلی که به امضای دو طرف رسیده باشد.

۲ - همراه داشتن اصل کارت ملی و شناسنامه

۳ - تهیه چک بانکی به میزان باقیمانده قیمت خرید خانه که در قولنامه ذکر شده است.

فروشنده برای دریافت گواهی عدم‌حضور به چه مدارکی احتیاج دارد ؟

۱ - تمام مدارکی که جهت تنظیم سند و انتقال قطعی آن ضروری است.

۲ - اصل شناسنامه و کارت ملی

۳ - سند مالکیت

۴- قولنامه رسمی یا عادی که توسط طرفین معامله امضا شده.

۵ - بنچاق

۶ - پایان کار

۷ - مفاصاحساب دارایی

۸ - مفاصاحساب نوسازی از شهرداری

زمان و مدارک لازم برای صدور گواهی عدم‌حضور چیست؟

برای دریافت گواهی عدم‌حضور فقط می‌توانید در تاریخ تعیین شده مبایعه‌نامه به دفترخانه مقرر در آن مراجعه کنید. حتی یک روز بعد یا قبل از تاریخ موعد در مبایعه‌نامه منتج به صدور گواهی عدم‌پرداخت توسط دفترخانه نخواهد شد.نکته پایانی که خریداران خانه و آپارتمان باید به آن دقت کنند این است که در زمان تعیین‌شده برای انتقال سند رسمی ملک باید از چک تضمین‌شده یا چک بانکی یا وجه بانکی برای پرداخت باقیمانده ثمن معامله استفاده کنند. بنابراین ارائه چک شخصی بابت الباقی ثمن معامله پذیرفته نیست و سردفتر به درخواست فروشنده اقدام به صدور گواهی عدم‌حضور در دفترخانه می‌کند. پس باید چند روز قبل نسبت به آماده‌کردن الباقی ثمن یا وجه معامله به‌صورت نقد یا در قالب چک تضمین شده یا بانکی اقدام کنید.

کد خبر 846472 برچسب‌ها حقوق شهروندی قولنامه وکیل

دیگر خبرها

  • گواهی عدم‌حضور چیست و چه فوایدی دارد؟
  • مجتمع کُک طبس باید به حداکثر ظرفیت تولید برسد
  • مبادله ۸۴ هزارو ۵۳۹ تن محصولات کشاورزی درمرز‌های رسمی سیستان وبلوچستان
  • رکورد تعمیرات نیروگاه‌های حرارتی کشور شکسته می‌شود
  • اتمام تعمیرات ۱۰۵هزار مگاوات نیروگاهی در نیمه اردیبهشت
  • مجتمع کُک طبس با حداکثر ظرفیت تولید به فعالیت خود ادامه دهد
  • بدهی وزارت نیرو به تولید کنندگان برق ۱۰۰ همت است
  • رئیس سازمان انرژی اتمی: امنیت نیروگاه‌ها و مراکز هسته‎‌ای کشور به طور صددرصد برقرار است/ با عبور از سال ۱۴۰۰ تا به امروز ظرفیت فعال در سایت‌های ۲ و ۳ سه نیروگاه اتمی بوشهر در مقایسه با پیش از آن ۱۲ برابر شده است
  • نیروگاه اتمی بوشهر بیش از ۶۵ میلیون مگاوات ساعت برق تولید کرد
  • افتتاح نخستین طرح پیشران اقتصادی کشور با سرمایه‌گذاری «ومعادن»