Web Analytics Made Easy - Statcounter

طرح برچسب گذاری تخم مرغ بومی در استان خراسان جنوبی اجرا و تا یک ماه آینده تخم مرغ بومی به صورت بهداشتی و بسته بندی وارد بازار می‌شود. ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۸ استانها خراسان جنوبی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، پروتئین تخم مرغ یک پروتئین کامل، قابل جذب و دارای بیشترین اسید آمینه‌های ضروری برای بدن است که درصد جذب بالایی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پروتئین تخم مرغ هم در سفیده و هم در زرده آن وجود دارد که نسبت آنها 60 درصد به 40 درصد است.

به دلیل کیفیت بالای تخم مرغ، این ماده نقش مهمی در ایجاد سیری به ویژه هنگامی که در وعده صبحانه مصرف شود دارد و به همین دلیل باعث کاهش وزن می‌شود چون علاوه بر القای احساس سیری، میزان کالری بسیار کمی تولید می‌کند.

مصرف تخم‌مرغ در زنان باردار و شیرده، کودکان و نوجوانان در حال رشد، ورزشکاران و همه بزرگسالان سالم و همچنین در دوران پس از بیماری به دلیل ارزش غذایی بالا توصیه می‌شود. در این افراد، مصرف یک تخم مرغ در روز مانعی ندارد و در بعضی موارد توصیه مصرف بیشتر هم ممکن است، انجام شود.

نباید مصرف تخم مرغ در هیچ گروه سنی حذف شود بلکه باید در موارد محدودیت مصرف، مقدار مصرف آن با نظر پزشک معالج کاهش یابد حتی در بیماران مبتلا به دیابت، فشارخون بالا و بیماری‌های قلبی عروقی تا حدود سه عدد در هفته نیز پیشنهاد می‌شود.

برای نخستین بار در کشور تخم مرغ بومی بهداشتی در خراسان جنوبی تولید و روانه بازار مصرف می‌شود که در این طرح اصول بهداشتی در تولید تخم مرغ کاملاً رعایت می‌شود تا مردم در زمینه سلامت غذای مرغ و سالم بودن تخم مرغ اطمینان کافی داشته باشند.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در بیرجند اظهار داشت: طرح برچسب گذاری تخم مرغ بومی در استان اجرا و تخم مرغ بومی بهداشتی تا یک ماه آینده به صورت بهداشتی و بسته بندی وارد بازار می‌شود.

محمد اصغرزاده بیان کرد: مرغداری‌های تحت پوشش این طرح از همان گام نخست پرورش جوجه و تخم‌مرغ با نظارت دامپزشک فعالیت می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه تخم مرغ بومی با نظارت دامپزشکی و با لیبل باید بسته بندی شود ادامه داد: در حال حاضر 2 واحد مرغداری مستقل برای اجرای این طرح در مرحله اخذ پروانه هستند.

افزایش 30 درصدی مصرف تخم مرغ به دلیل گرانی گوشتبزرگترین زنجیره تولید مرغ و تخم مرغ در گلستان با 390 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری افتتاح می‌شودتخلف فروشگاه‌های همدان در عرضه تخم مرغ به مردم

مدیرکل دامپزشکی استان با اشاره به اینکه علاوه بر تخم مرغ، تخم کبک و بلدرچین هم عرضه خواهد شد تصریح کرد: در بیرجند یک مرکز بسته بندی به ظرفیت روزانه 500 کیلوگرم و در فردوس نیز یک مرکز به ظرفیت روزانه 300 کیلوگرم فعالیت می‌کنند.

اصغرزاده با بیان اینکه 2 واحد مرغداری بومی نیز به ظرفیت 10 هزار قطعه در نهبندان آماده بهره‌برداری است اظهار داشت: با اجرای این طرح، تخم‌مرغ‌های بومی بدون لیبل و مارک دامپزشکی جمع‌آوری می‌شوند.

وی افزود: این طرح برای نخستین بار در کشور اجرا می‌شود که پیش بینی می‌شود در نوروز 99 تخم‌مرغ بومی با بسته بندی مناسب و نظارت شده در سطح بازار استان توزیع و به خارج استان نیز صادر شود.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی از همکاری برخی دستگاه‌ها مانند بسیج و کمیته امداد امام (ره) در اجرای این طرح خبر داد و بیان کرد: این طرح در حال حاضر در هیچ نقطه از کشور اجرا نمی‌شود.

اصغرزاده از صدور مجوز صنعتی مرغ بومی خبر داد و گفت: این واحدها می‌توانند برای شرکت در طرح، بسته بندی وابسته راه‌اندازی کنند.

وی همچنین از صادرات یک هزار و 93 تن تخم مرغ خوراکی در 9 ماهه امسال به کشورهای افغانستان، پاکستان و عراق خبر داد و تصریح کرد: از این میزان 40 تن به پاکستان، 20 تن به عراق و مابقی به کشور افغانستان صادر شده است.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی از صادرات 8 هزار و 995 تن تخم مرغ خوراکی به دیگر استان‌ها خبر داد و افزود: در 9 ماهه امسال 13 میلیون و 807 هزار و 620 عدد تخم مرغ نطفه دار گوشتی به استان البرز صادر شده است.

انتهای پیام/253/ز

R41348/P/S6,56/CT1

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی تخم مرغ بومی اجرای این طرح مصرف تخم مرغ تخم مرغ بسته بندی تخم مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۳۳۸۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بومی سازی صفحه ضدگلوله برای دستگاه مه ساز امنیتی در اصفهان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛  فناوران شرکتی دانش بنیان در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان می‌گویند تولید دستگاه مه ساز امنیتی برای ۸۰ نفر شغل مستقیم ایجاد کرده است.
دستگاه‌های مه ساز در تامین امنیت طلا فروشی‌ها بانک و مراکز حساس کار برد دارد.
این محققان می‌گویند: فناوری تولید صفحه‌های ضدگلوله پچیده است و پیش از این در اختیار کشورهایی، چون امریکا، روسیه و انگلیس بود و اینک محصول ایرانی با یک سوم قیمت نمونه خارجی تولید شده است.

صفحه ضدگلوله بومی سازی شده آزمایش‌های کیفی را هم پشت سرگذاشته است و طراحان دستگاه مه ساز امنیتی اعتقاد دارند این محصول دانش بنیان در کاهش سرقت‌های مسلحانه از طلا فروشی‌ها نقش داشته است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ضرورت جهادتبیین در موضوعات اقتصادی/تعیین مشوق‌های ویژه برای استان
  • شرکت چدن خوسف، نقش بسزایی در رونق خراسان جنوبی دارد
  • شرکت چدن خوسف، نقش به‌سزایی در رونق خراسان جنوبی دارد
  • پیچیده شدن عطر خوش گل‌های محمدی در خراسان جنوبی + فیلم
  • حذف بیش از ۳ تن مرغ غیر قابل مصرف از چرخه مصرف انسانی
  • معدوم سازی ۳۰۰ کیلوگرم فرآورده خام دامی در اهواز
  • هنرستان‌ها متناسب با نیازهای بومی خراسان شمالی نیرو تربیت کنند
  • مجتمع کُک طبس باید به حداکثر ظرفیت تولید برسد
  • ۹۰ درصد نیرو‌های پتروشیمی ایلام بومی هستند
  • بومی سازی صفحه ضدگلوله برای دستگاه مه ساز امنیتی در اصفهان