Web Analytics Made Easy - Statcounter

کمیسیون انتخابات افغانستان اعلام کرد که روند بررسی ویژه آرای مورد مناقشه پایان یافته و نتیجه نهایی انتخاباتی که حدود چهار و نیم ماه قبل برگزار شد، قرار است تا چهار روز آینده اعلام شود.

به گزارش ایسنا، این کمیسیون با انتشار بیانیه‌ای گفته است که روند بازشماری مجدد بخشی از آرا در ولایت‌های بدخشان، تخار، سرپل، فاریاب، غزنی، ننگرهار، هلمند، قندهار و کابل با حضور ناظران کمیسیون شکایت‌های انتخاباتی و تیم‌های انتخاباتی پایان یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نهاد افزوده که بررسی ویژه ۱۳۷ هزار رای مورد مناقشه و ۱۰۲ هزار رای "خارج از زمان" و همچنین بازرسی ۲۹۸ محل "مطابق به اصول" اجرا شده است.

کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان از اجرایی شدن تصمیم‌های کمیسیون شکایت‌های انتخاباتی خبر داده و افزوده که نتایج به‌دست‌آمده وارد سیستم مرکزی شده و با ختم این روند نتایج نهایی انتخابات اعلام خواهد شد.

عبدالعزیز ابراهیمی، یکی از سخنگویان کمیسیون انتخابات به بی‌بی‌سی گفت که این کار در مدت سه الی چهار روز آینده انجام خواهد شد.

نتایج ابتدایی انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان - ۱۳۹۸

محمد اشرف غنی: ۵۰.۶۴ درصد

عبدالله عبدالله: ۳۹.۵۲ درصد

گلبدین حکمتیار:  ۳.۸۵ درصد

رحمت‌الله نبیل: ۱.۸۶ درصد

فرامرز تمنا: ۰.۹۹ درصد

سید نورالله جلیلی: ۰.۸۵ درصد

عبداللطیف پدرام: ۰.۶۹ درصد

عنایت‌الله حفیظ: ۰.۶۲ درصد

محمد حکیم تورسن: ۰.۳۶ درصد

احمد ولی مسعود: ۰.۲۲ درصد

محمد شهاب حکیمی: ۰.۱۸ درصد

غلام فاروق نجرابی: ۰.۰۹ درصد

نور رحمان لیوال: ۰.۰۵ درصد

"هشدار تشکیل حکومت موازی"

عبدالله عبدالله، رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی افغانستان نیز امروز در واکنش به اقدامات و تصمیم‌های کمیسیون انتخابات گفت که تیم او تنها "نتیجه شفاف و مشروع" را خواهد پذیرفت. ستاد عبدالله بر این باور است که روند کنونی شفاف نیست.

در همین حال شماری از شخصیت‌ها و احزاب سیاسی حامی تیم "ثبات و همگرایی" به رهبری عبدالله عبدالله اعلام کرده‌اند که اگر در اعلام نتایج اعتراض‌های آنان در نظر گرفته نشود، آنان "حکومت موازی" اعلام خواهند کرد.

دور روز قبل ژنرال عبدالرشید دوستم، معاون رئیس جمهوری کنونی و از حامیان عبدالله در انتخابات، هشدار داد، بر سر کار آمدن "حکومت تقلبی"، آنها نیز "حکومت موازی" اعلام خواهند کرد.

روز گذشته حزب وحدت اسلامی به رهبری محمد کریم خلیلی که از حامیان عبدالله است، اعلام کرده که درصورت تایید شدن نتیجه ابتدایی انتخابات که این حزب آنرا تقلبی خوانده، تیم "ثبات و همگرایی" حکومت موازی اعلام خواهد کرد. این حزب گفته از موضع چند روز پیش ژنرال دوستم که حرف مشابهی گفته بود، حمایت می‌کند.

حزب جمعیت اسلامی به رهبری صلاح الدین ربانی، نیز اعلام کرده بود که جمعیت اسلامی افغانستان از موضع "دوستم" حمایت می‌کند و "در صورت تامین نشدن شفافیت ‌و تلاش برای اعتبار دهی آرای تقلبی، با در نظر داشت رای واقعی مردم، برای اعلام دولت ثبات و همگرایی به ریاست دکتر عبدالله عبدالله، گام‌های عملی را بر می‌دارد." اما برخی از چهره‌های مهم جمعیت از جمله عطا محمد نور، رئیس اجرایی آن که از طرفداران غنی هستند، در این مورد اظهار نظری نکرده‌اند.

امروز حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان به رهبری محمد محقق، اعلام کرد که "اگر نتایج به صورت تقلبی اعلام شود هرگز نتیجه تقلبی را نمی‌پذیرد و یک جا با تیم ثبات و همگرایی تمامی اقدامات لازمه را انجام داده و در این راستا از موضع ژنرال عبد الرشید دوستم، معاون اول ریاست جمهوری نیز قاطعانه حمایت می‌کند."

این حزب افزوده که "اگر کمیسیون در اعلام نتایج پیشرو اگر لجاجت نماید اصول و قوانین انتخابات را نقض نماید بدون شک کشور را به بحران می‌برد. عواقب این بحران و مسوولیت‌های تاریخی آن به دوش کمیسیون‌های انتخاباتی است."

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: انتخابات افغانستان انتخابات افغانستان کمیسیون انتخابات عبدالله عبدالله نهایی انتخابات ثبات و همگرایی حکومت موازی اعلام کرده چهار روز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۳۳۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویتنام، ازبکستان و عراق صعود کردند

در چارچوب دور سوم رقابت‌های جام ملت‌های آسیا امشب دیدار گروه‌های A و B برگزار شد.

تیم ملی تایلند میزبان مسابقات که در دو بازی ابتدایی پیروز شده بود، در بازی سوم هم با نتیجه ۲ بر یک بر ویتنام هم غلبه کرد. میانمار هم با نتیجه ۳ بر یک موفق به شکست چین شد. تایلند با ۹ امتیاز به‌عنوان صدرنشین گروه A به یک‌چهارم نهایی راه یافت. ویتنام و میانمار نیز دور گروهی را با چهار امتیاز به پایان رساندند، اما با توجه به تساوی دو تیم در بازی رودررو و تفاضل گل بهتر ویتنام، این تیم به‌عنوان تیم دوم به جمع هشت تیم نهایی صعود کرد.

در گروه B نیز ازبکستان توانست با نتیجه ۳ بر یک از سد عربستان بگذرد تا همانند تایلند، با کسب هر ۹ امتیاز ممکن به یک‌چهارم نهایی برسد. عراق نیز استرالیا را با شکست ۶ بر ۲ بدرقه کرد تا با شش امتیاز، به‌عنوان تیم دوم جدول صعود کند. عربستان و استرالیا هم به ترتیب با سه و صفر امتیاز حذف شدند.

در دور بعد مسابقات تایلند به مصاف عراق می‌رود و ازبکستان هم مقابل ویتنام قرار می‌گیرد.

پرونده مرحله گروهی جام ملت‌های فوتسال آسیا ۲۰۲۴ تایلند فردا بسته می‌شود و تیم ملی کشورمان که صعودش به دور بعد قطعی شده به مصاف کویت می‌رود.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی فوتبال و فوتسال

دیگر خبرها

  • حلقه مفقوده مدیران عدم پیگیری و نظارت بر تصمیمات است
  • نتایج نمایندگان ایران در روز نخست اسکواش قطر جونیور
  • نتایج روز نخست مسابقات اسکواش قطر جونیور
  • نتایج روز نخست ملی پوشان ایران در مسابقات اسکواش قطر جونیور
  • شناسنامه‌دار شدن۳۰ درصد باغات جویبار
  • تیم ملی فوتسال ایران با سوپر استارش نتوانسته نتایج قاطعش را تکرار کند
  • کوهپایه‌زاده: نتیجه تیم ملی بسکتبال با ویلچر راضی کننده نبود
  • ویتنام، ازبکستان و عراق صعود کردند
  • شگفتی‌سازان توقف‌ناپذیر: قهرمان جهان هم قربانی شد
  • صدرنشینی خیبر با موج‌های دریای بابل