Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط:

علی مسجدی آرانی رئیس پزشکی قانونی کشور درباره تعداد دقیق جانباختگان اغتشاشات آبان ماه اظهار کرد: پزشکی قانونی مسئول ارائه هیچ آماری نیست.

به گزارش باشگاه خبرنگاران وی افزود: ما تمام اطلاعات و آمار‌ها را به مراجع ذی صلاح و شورای امنیت کشور ارسال کردیم.

رئیس پزشکی قانونی کشور گفت: براساس مصوبه شورای امنیت کشور، این نهاد مسئول اعلام هر گونه آمار و اطلاعات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسجدی آرانی تأکید کرد: سازمان پزشکی قانونی مسئول اعلام آمار نیست و به این حوزه ورود پیدا نمی‌کند، پزشکی قانونی یک سازمان تخصصی محسوب می‌شود.

رئیس پزشکی قانونی کشور ادامه داد: ما در پزشکی قانونی حتی اطلاع نداشتیم که اجسادی که به این سازمان برای معاینه و تشخیص علت فوت آورده شده‌اند در اغتشاشات و یا به علتی دیگر فوت کرده‌اند.

وی افزود: زمانی که دستور قضایی برای معاینه اجساد صادر می‌شود، ما فقط وظیفه اعلام علت فوت را داریم.

مسجدی آرانی بیان کرد: نهاد‌های مسئول در یک بازه زمانی یک هفته تا ۱۰ روز از پزشکی قانونی درخواست اطلاعاتی را داشتند و ما هم علت فوت تمام اجسادی که در این بازه زمانی به پزشکی قانونی تحویل داده شدند را اعلام کردیم.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: پزشکی قانونی جانباختگان حوادث آبان ماه اغتشاشات صراط رئیس پزشکی قانونی کشور مسجدی آرانی علت فوت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۳۴۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار واقعی قربانیان تصادفات در نوروز اعلام شد | بیشترین فوتی‌ها در این ۲ روز اتفاق افتاد

به گزارش همشهری آنلاین، عباس مسجدی رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور در رابطه با میزان مرگ و میر ناشی از تصادفات رانندگی در ایام نوروز سال ۱۴۰۳ گفت: در حدفاصل روزهای ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ (۲۰ روز) ۱۰۶۵ نفر بر اثر تصادفات رانندگی جان خود را از دست دادند.

وی افزود: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که ۱۱۷۵ نفر فوتی ناشی از تصادفات رانندگی داشتیم، حدود ۹/۵ درصد کاهش داشته است.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور با بیان اینکه بیشترین آمار مرگ و میر ناشی از تصادفات رانندگی نوروز امسال در روزهای ۳ فروردین و ۲۸ اسفند رقم خورد، عنوان کرد: ۷۶ درصد فوتی‌های ناشی از تصادفات ایام نوروز سال جاری را آقایان و ۲۴ درصد را خانم‌ها تشکیل می‌دهند.

وی تصریح کرد: تعداد مصدومین ناشی از تصادفات رانندگی نیز در این ایام ۱۷ هزار و ۲۴۴ نفر بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۴/۵ درصد کاهش داشت.

کد خبر 846634 منبع: ایسنا برچسب‌ها پزشکی قانونی خبر مهم نوروز حوادث ایران تصادف

دیگر خبرها

  • آمار واقعی قربانیان تصادفات در نوروز اعلام شد | بیشترین فوتی‌ها در این ۲ روز اتفاق افتاد
  • آمار سازمان پزشکی قانونی؛ نوروز امسال هزار و ۶۵ نفر در تصادفات جان باختند
  • پزشکی قانونی : سال گذشته ۴۱۴ نفر براثر حوادث ناشی از کار جان خود را از دست دادند
  • افزایش ۲۸ درصدی فوتی‌های حوادث ناشی از کار در آذربایجان‌ شرقی
  • افزایش ۵ درصدی نزاع در سال ۱۴۰۲
  • رئیس پزشکی قانونی : حقوق بازنشستگانِ پزشکی قانونی، کفاف زندگی‌شان را نمی‌دهد
  • کنگره بین المللی سلامت اربعین برگزار می‌شود
  • محورهای کمیته پزشکی قانونی کنگره سلامت اربعین تصویب شد
  • افزایش ۱۸ درصدی گازگرفتگی سگ در مازندران
  • ثبت ۱۴۰۳ مورد پرونده ناشی از حوادث کار در آذربایجان غربی