Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-18@20:00:31 GMT

پوریا پورسرخ مجری مسابقه تلویزیون شد

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۳۴۰۸۴

صراط:

چندی قبل مطرح شد که مسابقه تلویزیونی به نام "ایرانیش" به منظور حمایت از خانواده و فرهنگ و آداب و رسوم ایرانی در شبکه دو سیما ساخته می‌شود. مسابقه‌ای که به تعبیر احسان ارغوانی تهیه‌کننده‌اش تجهیزات منحصر به فردی را می‌طلبد که قبلاً ما در مسابقات دیگر تلویزیون آن را ندیده‌ایم. طراحی‌ها نیز به نحوی صورت گرفته که کار از هیجان بالایی برخوردار است و تمام اعضای خانواده را به خود درگیر می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او پیش از این به رایزنی برای انتخاب مجری اشاره کرده بود که نام "پوریا پورسرخ" به میان آمد. مسابقه‌ای که بنا دارد در 64 قسمت شب‌های زمستان به شبکه دو سیما بیاید. این رقابت بین شبکه‌ها هم قابل توجه است؛ در شبکه یک مسابقه ایران با اجرای سام درخشانی، عصر جدید احسان علیخانی در فصل دوم، پنج‌ستاره با اجرای حمید گودرزی و حالا "ایرانیش" شبکه 2 با اجرای پوریا پورسرخ.

به گزارش تسنیم احسان ارغوانی که تهیه‌کنندگی برنامه تلویزیونی "ایرانیش" را بر عهده دارد، درباره این برنامه گفت: شبکه 2 سیما تصمیم گرفته مسابقه‌ای دیدنی تهیه و تولید کند که خانواده‌های ایرانی از دیدن آن لذت ببرند و در همین راستا از پوریا پورسرخ دعوت کردیم تا اجرای برنامه را برعهده داشته باشد. این مسابقه طوری طراحی شده که تعداد زیادی تماشاگر آن را در استودیوی محل ضبط دنبال می‌کنند و علاوه بر آن همه اعضای خانواده را با خود درگیر می‌کند و همه از دیدن آن لذت می‌برند.

ارغوانی با بیان اینکه این مسابقه "ایرانیش" نام دارد، درباره مفهوم این اسم توضیح داد: همانطور که همه ما می‌دانیم با توجه به تهاجم شبکه‌های بیگانه به فرهنگ و سنت خانواده‌های ایرانی و کم رنگ شدن آداب و رسوم اصیل ایرانی وظیفه داریم به مردم خوب کشورمان یادآوری کنیم که آداب و رسوم و فرهنگ غنی و اصیل ایرانی، اسلامی در تمامی زمینه‌ها بهتر از نسخه خارجی آن است و به همین دلیل نام "ایرانیش" را با تأکید بر اینکه «ایرانیش بهتر از خارجیشه»، برای برنامه انتخاب کردیم و البته در کنار آن در طول مسابقه ما شاهد بازی های کاملا نوین در فضایی کاملاً ایرانی هم مواجه خواهیم بود و این اعتقاد ما است که ایرانیش بهتر است.

تهیه‌کننده "امروز هنوز تموم نشده" افزود: در حقیقت مسابقه از بخش‌های مختلف و متفاوتی تشکیل شده که در هرکدام از این بخش‌ها بنا است ما با یک بخش از گذشته خود آشتی کنیم و به یاد بیاوریم که در ایران چه زیبایی‌های فراموش شده‌ای داریم. البته گفتن این نکته نیز لازم و ضروری است که تمام این برنامه کاملاً بر محتوای ایرانی ساخته شده و صفر تا صد آن کاملا ایرانی است. مخاطب خود را در برنامه‌ای متعلق به خود می‌بیند که باز هم تاکید می‌کنم هیچ نمونه خارجی ندارد و قطعاً هم از فضایی جدید و نو برخوردار است.

گفتنی است، علاقه‌مندان می‌توانند هم به عنوان شرکت‌کننده در مسابقه و هم به عنوان تماشاگر با مراجعه به سایت www.iranish2.ir و ثبت‌نام در برنامه حضور پیدا کنند.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: پوریا پورسرخ مسابقه تلویزیونی صراط شبکه دو تلویزیون پوریا پورسرخ آداب و رسوم مسابقه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۳۴۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای جنجالی اعلام خبر فوت رضا رشیدپور

آفتاب‌‌نیوز :

رضا رشیدپور پس از اینکه اوخر سال گذشته از حضور در تلویزیون انصراف داد، این روز‌ها سر از برنامه جدیدی درآورده؛ برنامه‌ای که به گفته خود این مجری گفت‌وگوهایش در سطح بین‌المللی است و قرار است احتمالا از یکی از پلتفرم‌های داخلی هم منتشر شود. برنامه‌ای که به گفته‌ی خودش برای دریافت مجوز آن با ۱۲ مدیر فرهنگی در ساترا مواجه شده است. با وجود اینکه این مجری اعلام کرده بود برنامه‌اش نوروز منتشر می‌شود، این اتفاق نیفتاد و به نظر می‌رسد رشیدپور در مذاکره با پلتفرم‌ها هنوز به نتیجه نرسیده است.

برنامه «ساعت صفر» ۵۲ قسمت است که به صورت هفتگی و یک ساله قرار است پخش شود و فعلا توافق اولیه برای ۲۶ قسمت است. غلبه اصلی برنامه گفتگو است. این برنامه قرار است که ۲۶ قسمت ضبط و پخش شود و اگر همه شرایط فراهم باشد ۲۶ قسمت بعدی هم ساخته و پخش خواهد شد. به گفته‌ی این مجری غیر از مهمانانی از ایران و ترکیه که به آن پیشتر اشاره کرده و تصاویری هم منتشر شده بود، با چهره‌های مختلفی از جغرافیا‌های مختلف، مهمانان آمریکایی، آلمانی و ... دیدار خواهد داشت.

«ساعت صفر» و فضایی متفاوت از «دید در شب»، «عبور شیشه‌ای» و «شب شیشه‌ای»

پیشتر توضیحات مختصری درباره برنامه «ساعت صفر» منتشر شد، اما این مجری در توضیحاتی بیشتر در گفت‌وگویی با مجله ساترا (کُد) اعلام کرده است: ««ساعت صفر» یک برنامه گفتگو محور با فضای متفاوت از «دید در شب»، «عبور شیشه‌ای» و «شب شیشه‌ای» است. موضوع همان است، یعنی گفتگو، اما نوع گفتگو و نتایج آن با «دید در شب» متفاوت خواهد بود. نگاه این برنامه به حوزه بین‌الملل اختصاص دارد و اولین بار است که ما در حوزه فرهنگی، هنری و اجتماعی قصد داریم مهمان‌هایی غیر از جغرافیای ایران داشته باشیم. تعدادی از گفتگو‌ها ضبط شده‌اند و تعدادی در حال ضبط شدن هستند و البته مهمانان ایرانی هم خواهیم داشت که مثل سابق از بین چهره‌های فرهنگی و اجتماعی و هنری خواهند بود. تقریبا روال برنامه روز پخش خواهد بود، یعنی به این صورت نیست که تولید تمام شود و بعد از آن ما پخش را آغاز کنیم، به موازات این‌که برنامه از یکی از پلتفرم‌ها پخش می‌شود، ما تولید را هم با توجه به مختصات روز ادامه خواهیم داد و امیدوارم بتوانیم به آن اهدافی در ذهنمان است در عمل هم دست پیدا کنیم.»

ساده‌ترین نوع و سخت‌ترین نوع برنامه‌سازی گفتگو است

این مجری درباره‌ی اینکه آیا قرار است در برنامه «ساعت صفر» مهمانان داخلی هم داشته باشد؟ گفته است: «ساده‌ترین نوع برنامه‌سازی گفتگو و سخت‌ترین نوع آن هم گفتگو است. به همین دلیل آن قدر با چهره‌های داخل ایران گفتگو شده است که احساس می‌کنم بیننده از تماشای سلبریتی‌ها در برنامه‌های گفتگو محور خیلی خسته شده است و سعی می‌کند دیگر این برنامه‌ها را تماشا نکند. انتخاب مهمان از بین ایرانی‌ها بسیار سخت است، اما قول می‌دهم آن‌هایی که از بین چهره‌های ایرانی جلو دوربین می‌آیند خیلی متفاوت باشند و ویژگی خاصی داشته باشند که جذابیت برای گفتگو را حتما ایجاد کنند، اما مسلما سراغ سلبریتی‌های سینما و ... خیلی کمتر خواهیم رفت.»

رشیدپور که پیشتر برای دریافت مجوز برنامه «ساعت صفر» در ساترا حضور پیدا کرده بود، با ۱۲ مدیر فرهنگی مواجه شده که درباه‌ی آن اینچنین توضیح داده:

«ابتدا که وارد جلسه شدم فکر می‌کنم با حدود ۱۲ نفر از مدیران فرهنگی سرشناس کشور مواجه شدم. با بسیاری از آن‌ها در شبکه‌های تلویزیون سابقه همکاری داشتم. در تلویزیون نهایتا ما با یک مدیر گروه طرف بودیم، اما اینجا برایم فضای جالبی بود. وزنه و پتانسیل مدیریتی خیلی سنگین دور میز بودند و من هم تلاش کردم در حد سوادم به سوالاتی که می‌پرسند جواب دهم فضای جلسه بسیار بسیار مثبت بود. سوالاتی که دوستان داشتند بیشتر در حوزه تبیین شرایط گفتگو بود. لطف داشتند و از من تشکر کردند بابت این‌که در گفتگو یک قدم فراتر رفته‌ایم و کار را بین‌المللی می‌کنیم و قصد داریم نگاه آدم‌های محبوب خارج از ایران به ایران را منتشر کنیم.

او ادامه تولید برنامه «ساعت صفر» را منوط به همراهی ساترا و پلتفرم دانسته و با در نظر گرفتن همه مسائل اعلام کرده است که حداقل با ۵۰ نفر از افرادی که در یک فهرست ۱۵۰ نفره تهیه کرده، گفتگو می‌کند.

او درباره‌ی ساترا گفته است که تاکنون تحقیقا نظر همه اعضای شورای صدور مجوز تولید ساترا مثبت بوده است؛ به‌ویژه از بخش بین‌الملل که بسیار استقبال کرده‌اند.

رشیدپور درباه‌ی اینکه چرا برای پخش برنامه «ساعت صفر» سراغ شبکه نمایش خانگی آمده اینچنین می‌گوید: «ماجرای من به دقتی که شما می‌گویید نیست که من شبکه نمایش خانگی را انتخاب کرده باشم؛ بیشتر فکر می‌کنم شبکه نمایش خانگی من را انتخاب کرده است تا من آن را. حتما ترجیح می‌دهم برنامه‌ها در بیگ‌مدیا‌هایی که وسعت و گستردگی پخش دارند، نمایش داده شوند. طبیعتا برنامه‌های این‌چنینی باید در تلویزیون ساخته شوند. وظیفه تلویزیون است که در مورد فرهنگ، گردشگری و جاذبه‌های ایران برنامه بسازد نه بخش خصوصی و شبکه نمایش خانگی. بار‌ها این را گفته‌ام. زمانی که در تلویزیون هم برنامه داشتم توصیه می‌کردم برنامه‌ها را به این سمت ببریم. مسابقه بسازیم که چه؟ شاید حداقل ایده‌آل‌هایی که از کار فرهنگی در ذهن من وجود دارد در یک مسابقه محقق نمی‌شد. بحث «حالا خورشید» چیزی دیگری بود، اما واقعا دوست نداشتم که در یک برنامه سرگرم‌کننده حضور داشته باشم. به شدت به کاری که الان در حال تولید آن هستم علاقه‌مندم و برای انتشار آن هم راه دیگری جز شبکه نمایش خانگی ندارم.»

رشیدپور درباره‌ی فعالیت شبکه نمایش خانگی در ایران را در مقایسه با سایر کشور‌ها نیز اینچنین گفته است: «ناباورانه باید بگویم ما در حوزه تولید وی‌اودی بسیار با کیفیت‌تر، استانداردتر و قابل قبول‌تر از همه کشور‌های منطقه هستیم. به همین منظور چندی پیش در جلسه‌ای پیشنهاد دادم محصولات‌تان در حوزه وی‌اودی را در سطح منطقه بفروشید یا در کشور‌های دیگر نمایشگاه‌های مدیا برگزار و محصولات پلتفرم‌های ایرانی را ارائه کنید. در کشور‌های حوزه عرب‌زبان به شدت نیاز به تولید محتوا وجود دارد و تولید محتوای خودشان اصلا استاندارد نیست. حتی در تلویزیون‌های بزرگشان هم محتوای استاندارد کم دارند. البته ترکیه در این حوزه قوی است، اما حتی در این کشور هم می‌توانیم به خوبی برای محصولات ایرانی بازاریابی کنیم، زیرا بدون اغراق نه تنها ایران در حوزه برنامه‌سازی و تولید محتوا با ترکیه برابری می‌کند که حتی در خیلی از المان‌ها ما جلوتر از سایر کشور‌های منطقه هستیم.»

ماجرای انصراف از تلویزیون

رضا رشیدپور نخستین فعالیت‌های خود را با گزارشگری و اجرا در اوایل دهه ۷۰ آغاز کرد و از اواسط دهه هشتاد با اجرای برنامه‌هایی همچون «شب شیشه‌ای»، «عبور شیشه‌ای» و «مثلث شیشه‌ای» به اوج شهرت رسید. رشیدپور در سال ۱۳۸۵ با اجرای برنامه گفتگو محور «شب شیشه‌ای» در شبکه تهران، توجهات بسیاری را به خود جلب کرد. در ادامه همین برنامه وی برنامه مشابهی با عنوان «عبور شیشه‌ای» را به اجرا درآورد تا این‌که از ۱۵ اردیبهشت‌ماه ۱۳۸۷ برنامه دیگری تحت عنوان «مثلث شیشه‌ای» را از شبکه تهران آغاز کرد. این برنامه‌های چالشی، به سرعت رضا رشیدپور را به شهرت رساندند.

رشیدپور در همین سال وارد سینما شد و بعد از یک دوری پنج ساله از تلویزیون، دوباره در سال ۱۳۹۲ با کارگردانی برنامه طنز «عینک آفتابی» در شبکه نسیم، دوباره به صداوسیما بازگشت. از اوایل اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۵ رشیدپور مجددا به صورت رسمی وارد صداوسیما شد و اجرای برنامه «حالا خورشید» از شبکه سوم سیما را آغاز کرد که این برنامه نیز در اواخر سال ۱۳۹۷ به پایان رسید. در اسفندماه ۱۳۹۷ رضا رشیدپور در کنار احسان علیخانی، محمد دلاوری و رامبد جوان به عنوان مجریان برتر جام جم برگزیده شدند.

رضا رشیدپور قرار بود پس از مدت‌ها دوری از قاب تلویزیون با اجرای یک مسابقه به آنتن صداوسیما بازگردد، اما به دنبال حاشیه‌های پیش‌آمده پیرامون بازگشت او و محمدرضا گلزار به تلویزیون و انتقاد و خط و نشان کشیدن برخی مجریان فعال روی آنتن، رشیدپور با انتشار ویدئویی از اجرای این مسابقه انصراف داد. در پی این اتفاق، خط و نشان‌ها تمام شد، اما برنامه‌های گلزار و رشیدپور هم پخش نشدند. هرچند پس از مدتی محمدرضا گلزار با «پانتولیگ» به تلویزیون بازگشت، ولی از بازگشت رشیدپور همچنان خبری نبود.

این مجری باسابقه تلویزیون که اجرای برنامه‌های گفت‌وگومحور قابل توجهی همچون «شب شیشه‌ای» و «مثلث شیشه‌ای» را در ساختار هاردتاک برای تلویزیون برعهده داشت، پیش از انصراف از اجرای برنامه در تلویزیون، قرار بود اجرای سری جدید مسابقه «سیم آخر» در شبکه سه سیما را بر عهده بگیرد؛ یک مسابقه اطلاعات عمومی که پخش خود را از سال ۹۹ آغاز کرد و پس از سه فصل، در اسفند سال ۱۴۰۰ به پایان رسید.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • جزئیات تازه از برنامه متفاوت رضا رشیدپور
  • شوآف ممنوع، خودتان باشید
  • ماجرای جنجالی اعلام خبر فوت رضا رشیدپور
  • ماجرای جنجالی اعلام خبر فوت مجری مشهور
  • ماجرای باردار شدن ژیلا صادقی مجری جنجالی تلویزیون
  • ماجرای تلخ باردار شدن ژیلا صادقی مجری جنجالی تلویزیون
  • ماجرای باردار شدن مجری جنجالی تلویزیون | پروسه سختی را طی می‌کردم، ولی...
  • روایتی از توصیف جالب رهبر انقلاب از مجری سرشناس تلویزیون
  • ژیلا صادقی اسلحه به دست شد! |‌ تصاویر
  • سطح دغدغه مدیران تلویزیون: کتانی قرمز مجری خانم!