Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر فروه وکیلیان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: طبق بررسی‌های انجام شده ۲۵ درصد جمعیت استان خراسان رضوی بیش فشاری خون دارند در حالی که بسیاری از آنان  از بیماری خود اطلاع ندارند.

وی ادامه داد: عوامل ژنتیکی و استعداد خانوادگی، تغذیه نادرست، دیابت، چربی خون، چاقی، کم تحرکی، استعمال سیگار و استرس‌های مزمن نقش مهمی در ابتلا به بیماری پرفشاری خون دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه پرفشاری خون اغلب علامت خاصی ندارد گفت: فشار خون بالاتر از ۱۴۰ روی ۹۰ نمونه پرفشاری خون است لذا افراد باید بطور منظم فشار خون خود را کنترل کنند تا مبتلا به عوارض پرفشاری خون نشوند.

دکتر وکیلیان افزود: فعالیت فیزیکی و ورزش منظم، مصرف سبزی و میوه، پرهیز از مصرف دخانیات، کنترل دیابت و چربی خون در پیشگیری از پرفشاری خون موثر است.

وی ادامه داد: پرفشاری خون اغلب با علائمی مانند سنگینی سر، تاری دید، تنگی نفس شبانه، کاهش دید، بی‌حسی بدن و تعریق شبانه همراه است و هر فرد با مشاهده این علائم باید به مراکز درمانی و پزشک مراجعه کند.

در اجرای طرح بسیح ملی کنترل فشار خون حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار فرد بالای ۳۰ سال در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در استان خراسان رضوی از ۲۷ اردیبهشت تا ۱۵ تیر ماه امسال نسبت به این بیماری غربالگری شدند.

در حال حاضر پنج میلیون نفر از جمعیت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری استان خراسان رضوی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند و مابقی جمعیت استان توسط دانشکده  و دانشگاه‌های علوم پزشکی نیشابور، تربت‌جام، سبزوار، گناباد و تربت‌حیدریه خدمات‌رسانی می‌شوند.

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا ابتلا به بیماری استرس تغذیه خراسان رضوی دانشگاه های علوم پزشکی انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی استان خراسان رضوی پرفشاری خون فشار خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۳۴۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فشارخون و دیابت، بیماری شایع متقاضیان حج تمتع

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، نماینده مرکز پزشکی حج در هلال احمر خراسان رضوی امروز گفت: فشار خون و دیابت به عنوان شایع‌ ترین بیماری‌ ها میان متقاضیان حج تمتع امسال استان شناخته شده است.

  محمد رضا واحدی جو افزود: طبق بررسی های پزشکی انجام شده ۱۵ تا ۲۰ درصد متقاضیان حج امسال استان خراسان رضوی به فشار خون و ۱۰ تا ۱۵ درصد به بیماری دیابت مبتلا هستند.   وی شمار متقاضیان حج تمتع امسال استان خراسان رضوی را ۹ هزار و ۵۶۷ نفر اعلام کرد که چهار هزار و ۳۶۵ نفر از این متقاضیان مرد و پنج هزار و ۲۰۲ نفر زن هستند و در قالب ۶۷ کاروان راهی زیارت خانه خدا می‌ شوند.   نماینده مرکز پزشکی حج در هلال احمر خراسان رضوی با بیان اینکه متوسط سنی این متقاضیان ۵۶ سال است، گفت: معاینات پزشکی کلیه این متقاضیان انجام شده و ۱۸ نفر به دلیل عدم توانایی جسمی و مسائل پزشکی فاقد استطاعت بدنی تشخیص داده شده و با سایر متقاضیان جایگزین شدند.   وی بیان کرد: تزریق واکسن متقاضیان حج تمتع نیز از هفته آینده آغاز می شود که تزریق واکسن مننژیت برای کلیه افراد اجباری و سایر واکسن ها از جمله آنفلوانزا بر اساس توصیه پزشکان تزریق خواهد شد.   نخستین کاروان اعزام متقاضیان حج تمتع امسال خراسان رضوی از روز ۲۹ اردیبهشت ماه جاری آغاز می شود و تا ۱۲ خرداد جاری ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • بیش از سه هزار و ۵۰۰ دوز واکسن سرخک در خراسان رضوی تزریق شد
  • رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت
  • ثبت بیش از ۲۰ هزار حیوان گزیدگی در خراسان رضوی
  • اغازواکسیناسیون پنوموکوک (سینه پهلو)در مجموعۀ زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه
  • غربالگری ۳ سرطان شایع در خراسان رضوی
  • بازدید نماینده عالی دولت در خراسان رضوی از پروژه کنترل آب‌های مازاد مرزی
  • فشارخون و دیابت، بیماری شایع متقاضیان حج تمتع
  • تزریق ۵۸۴ هزار دز واکسن فلج اطفال در خراسان رضوی
  • اجرای نوبت اول واکسیناسیون فلج اطفال با ۵۸۴ هزار دز
  • ۵۸۴ هزار دز واکسن فلج اطفال در خراسان رضوی خورانده و تزریق شد