Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-23@06:01:52 GMT

۳۰ بهمن پایان مهلت بیمه محصولات کشاورزی

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۳۴۱۷۲

۳۰ بهمن پایان مهلت بیمه محصولات کشاورزی

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند؛ غنچه مدیرصندوق بیمه محصولات کشاورزی خراسان جنوبی، گفت: کشاورزان برای بیمه محصولات زراعی و باغی خود در سال زراعی جاری (۹۸-۹۹) تنها تا پایان بهمن مهلت دارند.

او افزود: از ابتدای مهر تاکنون بیش از ۴۴ هزار قرار داد بیمه با بهره برداران منعقد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غنچه بیان کرد: بیشترین سطح بیمه تا هفته گذشته به محصولات باغی با ۳۱ هزار فقره، دام ۶ هزار و ۴۰۰ فقره و زراعت ۴ هزار و ۵۰۰ فقره اختصاص دارد.

مدیرصندوق بیمه محصولات کشاورزی خراسان جنوبی سطح بیمه شده در محصولات باغی ۲۲ هزار و ۷۰۰ هکتار، زراعت ۱۲ هزار و ۲۰۰ هکتار، مرتع ۱۱ هزار هکتار و دام ۲۱۷ رأس دام سبک و سنگین و طیور را ۱۰ میلیون قطعه بیمه اعلام کرد.

غنچه افزود: بیشترین سطح بیمه محصولات باغی به باغات پسته با ۹ هزار و ۳۰۰ هکتار، زرشک ۶ هزار و ۳۰۰ هکتار و زعفران با ۲ هزار و ۹۰۰ هکتار اختصاص دارد.

مدیرصندوق بیمه محصولات کشاورزی خراسان جنوبی اظهار کرد: دام سبک روستایی، دام سبک عشایر، شتر و گاو‌های بومی آمیخته به ترتیب بیشترین سطح بیمه شده دام را بخود اختصاص دادند.

او عنوان کرد: بیمه دام و طیور در تمام ایام سال انجام می‌شود.

انتهای پیام/ ی

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محصولات کشاورزی بیمه کشاورزی صندوق بیمه خراسان جنوبی دام و طیور محصولات باغی دام سبک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۳۴۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۱۹۰ هکتار از اراضی ملی ساوه

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیز داری ساوه گفت: ۱۹۰ هکتار از اراضی ملی این شهرستان در سال گذشته رفع تصرف شد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، کامیار گراوند رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ساوه اظهار کرد: اداره منابع طبیعی و آبخیز داری این شهرستان در سال گذشته در قالب ۸۰ فقره پرونده، رفع تصرف ۸۸۱ هزار هکتار از اراضی ملی و چرای بی رویه چهار هزار و ۸۰۰ راس دام را در دستور کار خود قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه ۶۶ فقره پرونده مربوط به تصرف اراضی و ۱۴ فقره نیز مربوط به چرای بی رویه در مراتع است اضافه کرد: با همکاری مراجع قضایی تا کنون ۱۹۰ هکتار از این اراضی پس از صدور حکم در قالب ۲۴ فقره پرونده از دست متصرفان در مناطق مختلف شهرستان خارج شده است.

گراوند یادآور شد: عمده این اراضی که از سوی متصرفان برای فعالیت‌های کشاورزی و یا ساخت ساز تصرف شده بود که پس از رفع تصرف اخذ جرایم و بازگشت به حالت اولیه این اراضی نیز پیگیری شده است.

وی افزود: پیگیری برای رفع تصرف بقیه اراضی نیز با همکاری دستگاه‌های قضایی تا صدور اسناد مالکیت به نام دولت جمهوری اسلامی ادامه دارد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ساوه گفت: تمام پرونده‌های مربوط به چرای بی رویه نیز به سر انجام رسیده که جریمه متخلفان و اخذ تعهد قضایی از آنان از جمله نتیجه این پرونده‌ها است.

دیگر خبرها

  • ۳۹۵ هکتار اراضی کشاورزی در آذربایجان شرقی واگذار شد
  • خسارت ۸۷۵ میلیارد ریالی سرمازدگی به محصولات کشاورزی استان همدان
  • لزوم شناسنامه‌دار کردن محصولات باغی برای توسعه صادرات
  • توقیف ادوات و ماشین‌آلات دخیل در تغییر کاربری غیرمجاز اراضی زراعی و باغی
  • تداخلات چهار پلاک ثبتی در اراضی کشاورزی قم رفع شد
  • رفع تصرف ۱۹۰ هکتار از اراضی ملی ساوه
  •  ۷۲۹ نفر به دلیل تخریب منابع طبیعی در کرمانشاه محکوم شدند
  • خسارت سرمای دیررس بهاره به محصولات زراعی اهر
  • افزایش ۵۰۰۰ تنی تولیدات باغی در لرستان
  • افزایش ۵ هزار تنی تولیدات باغی در لرستان