Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-16@20:05:53 GMT

برنامه جریان انقلابی برای تغییر در مکانیسم نرخ بنزین

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۳۴۱۹۱

برنامه جریان انقلابی برای تغییر در مکانیسم نرخ بنزین

خبرگزاری تسنیم: مجتبی ثابتی، عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی و جوان‌ترین نامزد این ائتلاف برای انتخابات مجلس یازدهم، با اشاره به اولویت‌های مجلس یازدهم اظهار داشت: برخی مسائل و مشکلات در کشور وجود دارد که مجلس آینده باید بتواند در اولین گام و اولین فرصت برای آنها راهکار ارائه دهد. مسئله بنزین و وام ازدواج  از جمله برنامه‌های کوتاه مدتی است که جریان انقلابی برای آنها برنامه تدوین کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

** برنامه جریان انقلابی برای تغییر در مکانیسم نرخ بنزین

وی افزود: مکانیستم  قیمت گذاری نرخ بنزین و وام ازدواج جوانان باید تغییر کند. وام ازدواج باید با سهولت و روش بهتری در اختیار جوانان قرار گیرد. مسئله معیشت از جمله مهمترین مسائل و مشکلات کشور است. مجلس در جایگاه خود می‌تواند دولت را در این زمینه به اقداماتی مکلف کند. اقداماتی که اندک الیتامی بر زخم‌های اقتصادی مردم به خصوص مستضعفین و‌ حاشیه نشین‌ها بخشد. جریان انقلابی برای این مسائل برنامه‌های کوتاه مدتی تدوین کرده که امیدواریم با ورود به مجلس به فوریت آنها را دنبال کرده و بر اجرای آن نظارت کند.

وی با بیان اینکه نیروهای انقلابی برای حل برخی از مشکلات  برنامه‌های میان مدتی دارد، گفت: حل و ارائه راهکار برای برخی از مسائل جامعه مانند خانه‌دار شدن مردم و مشکل مسکن نیازمند برنامه‌های میان مدت یک تا دو ساله است. جریان انقلاب برای این منظور به خصوص خانه‌دار شدن اقشار مختلف مردمی از جمله کارگران، جانبازان و معلولان برنامه‌هایی را در نظر گرفته است.

ثابتی به برنامه‌های بلند مدت ائتلاف نیروهای انقلابی نیز اشاره کرد و افزود: تنقیح قوانین از برنامه‌های بلند مدت است. در حال حاضر حدود 13  هزار قانون داریم که بسیاری از آنها قبل از انقلاب نوشته شده و هیچ همخوانی و تناسبی با نیازهای امروز ندارد. این قوانین نه تنها باعث شتاب در امورات نمی‌شود بلکه پیچیدگی‌ها و سختی‌های امور را نیز بیشتر می‌کند.

این نامزد انتخابات یادآور شد: طی برنامه‌ای سه تا 4 ساله می‌توان با بررسیهای لازم  از تکثر بیش از حد قوانین که بیش از 40 درصد آنها هیچ کارکردی ندارد و فقط باعث تنبلی و دست‌اندازی در قوانین می‌شود، جلوگیری کرد.

 ثابتی با اشاره به وضعیت امروز کشور خاطر نشان کرد: مشکلات معیشتی امروز، اصلی‌ترین دغدغه مردم است. در نظام آموزش و پرورش با بحران‌های زیادی مواجه هستیم. معلمان ما امروز نیازمند  حمایتی‌های مختلفی هستند و متاسفانه از بدیهیات رفاه اجتماعی محرومند. طبقه بازنشسته ما باید زندگی امن داشته باشد اما امروز در پیچ و خم مشکلات، مورد بی‌توجهی قرار گرفتند.

وی تصریح کرد: سه طبقه متوسط کشور امروز به سمت دو قطبی سرمایه‌داری و فقیر می رود؛ یعنی طبقه متوسط نیز کم کم به سمت فقیرشدن می‌رود. این شکاف، عواقب اجتماعی فراوانی با خود همراه دارد و باعث تبعیض طبقاتی، فسادهای اخلاقی، مالی و بالا رفتن میزان طلاق می‌شود.

**فقدان مکانیسم اصولی در اخذ مالیات

جوان‌ترین کاندیدای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی با بیان اینکه بسیاری از مشکلات کشور را با توزیع عادلانه ثروت و طراحی نظام مالیاتی درست می‌توان برطرف کرد، اضافه کرد: فرار مالیاتی ثروتمندان در سال بیش از درآمد بنزین در طراحی جدید دولت است.امروز ضعیف ترین اقشار جامعه برای مالیات تحت فشارند اما  برای اخد مالیات از طبقه مرفه مکانیسم خاصی در نظر نداریم. قطعا با برنامه ریزی‌های اصولی و درست می‌توان برخی از مشکلات را حل کرد.

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو با اشاره به لیست ائتلاف نیروهای انقلابی  تاکید کرد: بیش از 18 نفر از افراد این لیست  را جوانان تحصیل کرده دانشگاه‌های ممتاز ایران و جهان تشکیل می‌دهند. حضور متخصص ترین افراد جوان در حوزه‌های فرهنگ، اقتصاد، پژوهشگر در حوزه کسب و کار، حوزه نظامات شهرداری و مدیریت شهری و قوی‌ترین افراد در حوزه فضای مجازی و رسانه در این لیست با محوریت آقای قالیباف که سابقه درخشانی در مدیریت شهری، اجرایی و کارکرد دارد، این نوید را می‌دهد که مجلس انقلابی می‌تواند در سه دوره کوتاه مدت، میان مدت و دراز مدت  مشکلات را چاره اندیشی و راهکار ارائه دهد.

**مجلس آینده باید به درون زا بودن اقتصاد باور داشته باشد

وی با تاکید بر اینکه مجلس آینده باید مجلسی انقلابی‌ باشد و به درون زا بودن اقتصاد اعتقاد جدی داشته باشد، اضافه کرد: اگر غیر این باشد با مجلسی روبرو می‌شویم که مقهور دولت  بوده و نتیجه  آن تصمیم یک شنبه برای افزایش قیمت بنزین و تصویب برجام  در ظرف 20 دقیقه است.لذا مجلسی می خواهیم که کاندیداهای آن جوان و انقلابی بوده و رزومه نمایندگان آن مشخص باشد.

وی اضافه کرد: مجلس نباید عبید دولت باشد بلکه باید با دو چشم بینا مسائل کشور را ببیند. مجلس، مشخصاتی را می‌طلبد که در جریان جوان انقلابی دیده می‌شود. قطعا این جریان می‌تواند بعد از مدتی مسائل را مرتفع کند زیرا مردم دیگر طاقت بی‌کفایتی‌ها، نابسامانی‌ها و تبعیض‌ها را ندارند.

منبع: فردا

کلیدواژه: ثابتی شورای ائتلاف انتخابات ائتلاف نیروهای انقلاب جریان انقلابی نیروهای انقلابی مجلس آینده جریان انقلاب وام ازدواج کوتاه مدت نرخ بنزین میان مدت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۳۴۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای مراسم شکرانه تحقق وعده صادق امشب در مساجد سراسر کشور

معاون شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور گفت: مراسم شکرانه تحقق "وعده صادق" امشب در مساجد سراسر کشور برگزار خواهد شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از استان تهران، حجت‌الاسلام‌ سید محسن محمودی ظهر امروز در جمع خبرنگاران بیان کرد: تحقق وعده صادق و انتقام غرورآفرین از رژیم غاصب صهیونیستی اسرائیل به‌خاطر حمله تروریستی به کنسولگری ایران در دمشق، موجی از جشن و سرور را در میان ملت‌های مسلمان و آزاده دنیا و مردم عزیز و انقلابی ایران اسلامی ایجاد کرده است.

وی افزود: با تقدیر از اقدام به حق، قانونی و شجاعانه سپاه مقتدر با همکاری نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، مردم عزیز و انقلابی ایران امشب هم‌زمان با اقامه نماز مغرب و عشا در مساجد ضمن شکرگزاری به درگاه حضرت حق و تقدیر از این اقدام انقلابی، برای پیروزی نهایی ملت مظلوم فلسطین و غزه دست به دعا برخواهند داشت.

معاون شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور عنوان کرد: مشارکت مردمی در برگزاری مراسم جشن و شکرگزاری در میادین و اماکن محوری و مقابل مساجد و تجدید میثاق با شهدای جبهه مقاومت چون شهیدان سلیمانی در کرمان، طهرانی مقدم در تهران، زاهدی در اصفهان، همدانی در همدان، اسکندری در خوزستان و سایر شهیدان سرافراز مقاومت و فضاسازی مناسب تبلیغی در سطح شهرها از جمله برنامه‌های پیش‌بینی‌شده است.

واکنش مقام وزارت خارجه حکومت طالبان به عملیات «وعده صادق»

حجت‌الاسلام‌ محمودی بیان کرد: تجمع امروز علما و روحانیون تهران ساعت 15 در مدرسه مروی و اجرای برنامه ویژه در خیابان ایران و مراسم ویژه در مدارس را از دیگر برنامه‌ها ذکر کرد.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • بررسی موانع پیش روی پژوهشگران برای انجام پژوهش
  • رأی اعتراضی مردم این استان به اصولگرایان است یا اصلاح طلبان؟
  • جنایت دمشق واکنش صهیونیست‌ها در برابر سیاست های ایران بود/ باید سیاست‌های منطقه ای را تغییر داد!
  • نماینده سابق مجلس: موی سر زنان را می‌بینید شکم گرسنه و اشکشان را نه!
  • تغییر ساعت ارتباط مستقیم مردم استان با استاندار ایلام 
  • اجرای مراسم شکرانه تحقق وعده صادق امشب در مساجد سراسر کشور
  • بیانیه ۲۰۶ نفر از نمایندگان مجلس پیرامون اقدام انقلابی سپاه پاسداران
  • مطالبه‌گری باید در دست جریان انقلابی باشد
  • هرگونه خطای راهبردی رژیم اسرائیل و آمریکا با پاسخ مقتدرانه روبرو خواهد شد
  • حمله ایران علیه اسرائیل برنامه کاری مجلس نمایندگان آمریکا را تغییر داد