Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- رئیس کل بانک مرکزی گفت: در ۱۱ ماه امسال حدود ۲۲ میلیارد دلار ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصاد کشور بازگشته است و حدود ۳۰ درصد آن به صورت واردات در برابر صادرات بوده است.

رئیس کل بانک مرکزی گفت: با وجود فشار حداکثری دولت امریکا و اقداماتی که برای ایجاد محدودیت در نقل و انتقالات پولی و تجاری کشور انجام شده، در 11 ماهه امسال خوشبختانه موفق شدیم 35.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

5 میلیارد دلار تأمین ارز برای واردات کالاهای اساسی و ضروری و مواد اولیه انجام دهیم.

عبدالناصر همتی که در پیامی ویدئویی سخن می گفت افزود:  از این 35.5 میلیارد دلار، 14 میلیارد دلار تأمین ارز برای واردات کالاهای اساسی، دارو، تجهیزات پزشکی و نهاده‌های دامی بوده است و از این نظر فراوانی خوبی در کشور وجود دارد.

وی گفت: خوشحالم عرض کنم که در 11 ماه امسال حدود 22 میلیارد دلار ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصاد کشور بازگشته است و حدود 30 درصد آن بصورت واردات در برابر صادرات بوده که با راهبری بانک مرکزی و توسط فعالان اقتصادی محقق شده است.

همتی ادامه داد: بنابراین می توانم عرض کنم که با کمک فعالان اقتصادی و همکارانم در بانک مرکزی و همچنین تلاش هایی که در وزارت نفت انجام می شود، ما امسال با قدرت توانستیم منابع مورد نیاز کشور را تامین کنیم و انشالله این روند را در آینده هم ادامه خواهیم داد.

 تسنیم

برچسب ها: ارز ، بانک مرکزی ، صادرات ، عبدالناصر همتی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: ارز بانک مرکزی صادرات عبدالناصر همتی بانک مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۳۴۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد رییس اتاق بازرگانی تهران از دلار ۴۰ هزار تومانی: دولت هم چوب را می‌خورد هم پیاز را/ دود این سیاستها به چشم صادر کننده‌ها می‌رود

بهمن عشقی؛رییس اتاق بازرگانی تهران در گفت‌وگو با «هم‌میهن» گفت : پیام روشن دولت درباره اختصاص چنین قیمتی برای دلار این است که صادرکننده را از چرخه تولید خارج کند.

این شیوه باعث شده تا بین ۱۵ تا ۲۰ میلیارد دلار ناترازی در صادرات غیرنفتی داشته باشیم و این رفتار باعث کاهش ارزش صادراتی کشور سال ۱۴۰۲ نسبت به ۱۴۰۱شده است.

هم‌میهن نوشت: دولت می‌گوید حدود ۴۹ میلیارد دلار صادرات داشته و حدود ۶۷ میلیارد دلار نیز واردات داشته‌ایم در نتیجه با کسری مواجه هستیم.

حتماً دولت این سیاست را تغییر خواهد داد چون اصولاً دولت‌ها در ایران عادت دارند چوب و پیاز را با هم بخورند.

اگر امروز هم دولت بر رفتار خود اصرار کند فردا قطعاً عقب‌نشینی خواهد کرد اما دود آن به چشم کشور و صادرکننده می‌رود چون مدیران که خسارتی پرداخت نمی‌کنند و این مردم هستند که از سوءتدبیرها دچار خسارت می‌شوند.

۲۲۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898902

دیگر خبرها

  • اعلام برنامه‌های بانک مرکزی برای ‎تامین مالی ‎تولید/ حمایت ۳۵۰ همتی با ابزارهای نوین
  • حدود ۳٫۵ میلیارد دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات تامین شد
  • همکاری ایران وپاکستان در موضوع کشت قراردادی و تهاتر کالاهای اساسی
  • آمارهای عجیب از مصرف داروی ایرانیان
  • عددهای عجیب از مصرف داروی ایرانیان
  • عددهای عجیب از واردات و مصرف داروی ایرانی‌ها
  • انتقاد رییس اتاق بازرگانی تهران از دلار ۴۰ هزار تومانی: دولت هم چوب را می‌خورد هم پیاز را/ دود این سیاستها به چشم صادر کننده‌ها می‌رود
  • بانک مرکزی اعلام کرد: تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو
  • تولید ۷۵ درصد پارچه موردنیاز کشور در داخل
  • تامین ۴.۳ میلیارد دلار ارز برای دارو و تجهیزات پزشکی در ۱۴۰۲