Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@23:42:38 GMT

شیوع کرونا در چین و تحصیل با تلویزیون و اینترنت

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۳۴۲۱۳

شیوع کرونا در چین و تحصیل با تلویزیون و اینترنت

آموزش و پرورش ، حمل و نقل ، هواپیمایی و گردشگری از جمله عرصه هایی است که بیشترین ضربات و آسیب ها را از ناحیه شیوع کرونا متحمل شده اند.

بر اساس اعلام رسمی وزارت آموزش و پرورش چین قرار بود دوره تحصیلی سال جاری میلادی در همه مدارس کشور از روز ۱۷ فوریه آغاز شود .

با این وصف به دلیل جلوگیری از شیوع گسترده ویروس دولت اعلام کرده است که تا اطلاع ثانوی تمامی مدارس تعطیل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از روز دوشنبه این هفته بر اساس اعلام آموزش و پرورش چین مقاطع راهنمایی و دبیرستان دروس خود را از طریق آنلاین و اینترنت فرا می گیرند.

این وزارتخانه یک برنامه ملی نیز راه اندازی کرده است که بر اساس آن ۱۸۰ میلیون دانشجوی مدارس ابتدایی در سراسر کشور دروس خود را از طریق تلویزیون فرا می گیرند.

در بیانیه وزارت آموزش و پرورش که در تارنمای آن منتشر شده آمده است که خانواده ها باید به دانش آموزان برای انجام تکالیف و حضور در کلاس های آنلاین با مدارس مساعدت کنند.

تلویزیون مرکزی چین از امروز شبکه ویژه آموزش و پرورش کانال ۴ را برای میلیون ها دانش آموز مقاطع ابتدایی راه اندازی کرد.

دولت چین در روزهای اخیر بارها از خانواده ها خواسته است حتی الامکان از منازل خود خارج نشوند تا بتوان ویروس کرونا را به طور کامل در کشور مهار کرد.

بر اساس گزارش های موجود وضعیت بیشتر استان های چین در یازده روز گذشته مطلوب توصیف شده است و تنها استان خوبی کانون شیوع بیماری همچنان در شرایط خطرناک قرار دارد. 

به غیر از آموزش و پرورش ، مردم چین برای رتق و فتق امور خود از جمله خرید ، ارزیابی های بهداشتی ، سفارش کالا ، بازی های اینترنتی و هزاران مورد دیگر به اینترنت روی آورده اند.

دولت چین هنوز تاریخی برای بازگشایی مدارس و مهد کودک ها اعلام نکرده است. 

برچسب‌ها ویروس کرونا چین پروندهٔ خبری هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا چین ویروس کرونا چین آموزش و پرورش ویروس کرونا بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۳۴۲۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی برخی مدارس در استان کرمان

  به گزارش خبرگزاری صداوسیمای کرمان ،آموزش و پرورش فهرج طی اطلاعیه ای اعلام کرد: بنا به اعلام ستاد مدیریت بحران شهرستان با توجه به تدام بارش و آب گرفتگی معابر و به جهت حفظ سلامتی دانش آموزان مدارس تمامی مقاطع تحصیلی شهرستان فهرج امروز ۲۹ فروردین ماه نیز تعطیل می باشد.

همچنین مدارس شهرستان نرماشیر نیز امروزتعطیل شد.

روابط عمومی اداره آموزش و پرورش شهرستان بم هم اعلام کرد تمام مدارس شهرستان بم امروزتعطیل می باشد.

به گزارش روابط عمومی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان رابر، با توجه به هشدار وضعیت قرمز سازمان هواشناسی و با توجه به تداوم بارش باران و احتمال جاری شدن سیل با اعلام ستاد بحران شهرستان رابر برای حفظ سلامت دانش آموزان و همه همکاران، تمامی مدارس و مراکز پیش‌دبستانی شهرستان رابر در روز چهارشنبه ۲۹ فروردین ماه تعطیل اعلام می گردد.

باران مدارس ابتدایی و متوسطه اول شهرستان بافت را هم تعطیل کرد.

آموزش به صورت غیر حضوری ادامه خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • این افراد معلم می‌شوند
  • آغاز سال تحصیلی از مهر به شهریور تغییر می‌کند؟!
  • تحویل ۴۵۰ کلاس درس به آموزش و پرورش استان اصفهان
  • استخدام نخبگان قرآنی به عنوان معلم از مهر امسال
  • اردوگاه فرهنگی منشاد به آموزش و پرورش واگذار شود
  • بیش از ۵۰ درصد از دانش آموزان شیر دریافت می‌کنند
  • دست کوتاه ۳۰ هزار کودک معلول از تحصیل / کمبود مدرسه و دشواری رفت‌وآمد
  • جای‌گذاری ۴۵ قفسه کتاب کانون پرورش فکری در مدارس ۱۰ استان
  • تعطیلی برخی مدارس در استان کرمان
  • تقویم آموزشی مدارس تغییر می‌کند