Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام نیوز، وزارت خارجه ترکیه بار دیگر درخواست‌ها برای توقف عملیات ارتش سوریه ضد تروریست‌ها در ادلب و برقراری آتش‌بس فوری در این منطقه را تکرار کرد.

«مولود چاوو‌ش‌اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه می‌گوید از روسیه درخواست کرده موجبات برقراری آتش‌بس فوری در استان ادلب (سوریه) را فراهم کند.

به نوشته روزنامه «ینی‌شفق» چاووش‌اوغلو طی گفت‌وگو با خبرنگاران بعد از پایان پنجاه‌وششمین «کنفرانس امنیتی مونیخ» گفت طی جلسه‌ای که با هیأت روسی به ریاست «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه این کشور داشته، خواستار برقراری آتش‌بس فوری در ادلب شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه هیأت ترکیه‌ای و روسیه امروز (دوشنبه)‌ در مسکو دیدار می‌کنند تا درباره آخرین تحولات ادلب صحبت کنند، توضیح داد: «با لاوروف دیدار کردم و گفتم تهاجم به ادلب باید متوقف شود».

وزیر خارجه ترکیه در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره لیبی نیز گفت که هرچه سریعتر باید در این کشور آتش‌بس فراگیر برقرار شود و سازوکاری بین المللی جهت نظارت بر این آتش‌بس زیر نظر بازرسان سازمان ملل ایجاد گردد.

چاووش‌اوغلو ضمن بیان اینکه نیروهای «خلیفه حفتر» سرکرده گروه موسوم به «ارتش ملی لیبی» کماکان به نقض آتش‌بس و توافقات پیشین ادامه می‌دهند، خواستار برقراری آتش‌بس در لیبی شد.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی» وی همچنین در مصاحبه با روزنامه روسی «ایزوِستیا»، تصریح کرد آنکارا و مسکو به همکاری برای رسیدن به آتش‌بس پایدار در ادلب و لیبی ادامه می‌دهند.

وزیر خارجه ترکیه درباره دیدار امروز با هیأت روسی نیز تاکید کرد: «شما امروز واکنش نهایی [درباره ادلب] را بعد از دیدار هیأت‌های ما در مسکو متوجه خواهید شد. ما نباید اجازه دهیم مشکل سوریه، بر همکاری و روابط ما تاثیر بگذارد».

ارتش ترکیه امروز برای تقویت حضور نظامی خود در شمال سوریه و پست‌های دیدبانی در ادلب، کاروان زرهی شامل ۱۵۰ دستگاه تانک و توپخانه خودکششی هویتزر به ادلب اعزام کرده است.

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: مولود چاووش اوغلو آتش بس ادلب ارتش سوریه تروریست ها ترکیه سوریه روسیه برقراری آتش بس فوری خارجه ترکیه وزیر خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۳۴۲۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه: نتانیاهو در صدد کشاندن منطقه به جنگ است

وزیر امور خارجه ترکیه گفت نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای اینکه در قدرت باقی بماند، در تلاش است منطقه را به جنگ بکشاند.

به گزارش مشرق، «هاکان فیدان» وزیر امور خارجه ترکیه امروز (چهارشنبه) اعلام کرد «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در تلاش است منطقه را به جنگ بکشاند تا در قدرت بماند.

وزیر امور خارجه ترکیه افزود: «کسانی که از نتانیاهو حمایت بی قید و شرط می کنند باید در موضع خود تجدید نظر کنند.»

وی ادامه داد: «اسرائیل باید قطعنامه ۲۷۲۸ شورای امنیت را اجرا و کمک‌های بشردوستانه را وارد نوار غزه کند.»

فیدان تصریح کرد: «ما تاکید کردیم جنایات اسرائیل در غزه خطر تبدیل شدن به یک درگیری منطقه ای را به همراه دارد.»

وزیر خارجه ترکیه این اظهارات را پس از دیدار با «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در دوحه پایتخت قطر مطرح کرد.

دیگر خبرها

  • چین و اندونزی خواستار آتش‌بس فوری و پایدار در غزه شدند
  • ترکیه : نتانیاهو در صدد کشاندن منطقه به جنگ است
  • دیدار نخست‌وزیر قطر و وزیر خارجه ترکیه
  • بهترین راه توقف تنش در منطقه، پایان دادن به جنگ در غزه است
  • ترکیه: نتانیاهو در صدد کشاندن منطقه به جنگ است
  • آتش‌بس در غزه؛ محور رایزنی‌های وزیر خارجه ترکیه با هنیه در دوحه
  • دیدار سفیر جمهوری اسلامی ایران‌ در ترکیه با وزیر امور خارجه
  • ببینید | روایت رفیق دوست از درخواست موشکی ایران از سوریه و لیبی؛ نقش آیت‌الله هاشمی چه بود؟
  • دیدار وزیر خارجه ترکیه با نمایندگان حماس در قطر
  • پاسخ ایران به تکرار ماجراجویی صهیونیست‌ها قاطع و فوری خواهد بود